• Ναυτιλία

    Αυξήθηκε η διακίνηση πετρελαίου δια θαλάσσης – Υποχώρησε η διακίνηση από την Ρωσία κατά 43,4%

    Πετρέλαιο


    Η Ευρώπη έχει γίνει και πάλι ο κορυφαίος θαλάσσιος εισαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο και σε αυτό το γεγονός οφείλεται και η αύξηση των ναύλων στα δεξαμενόπλοια

    Η ναυτιλιακή χρηματιστηριακή εταιρεία Banchero Costa, επισημαίνει σε μια από τις εκθέσεις της για την αγορά πετρελαίου, ότι, παρά τις υψηλές τιμές του πετρελαίου και τους κινδύνους μιας οικονομικής ύφεσης, το 2023 αντιπροσωπεύει μέχρι στιγμής άλλη μια θετική περίοδο για το εμπόριο αργού πετρελαίου.

    Από την ανάλυσή, τονίζεται επίσης ότι «η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναδειχθεί για άλλη μια φορά ως ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο δια θαλάσσης, αφού ξεπεράστηκε για λίγο από την Κίνα την περίοδο 2019-2021».

    Υπογραμμίζεται επίσης ότι το 2020 οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εισήγαγαν 388,8 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου δια θαλάσσης, και πάλι σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της Refinitiv.

    Αυτό σημαίνει καθαρή μείωση -12,8% σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με τους 446,0 εκατ. τόνους που εισήχθησαν το 2019. Το 2021, οι θαλάσσιες εισαγωγές στην ΕΕ κατέγραψαν ανάκαμψη, με +3,5% σε ετήσια βάση , φτάνοντας τους 402,5 εκατομμύρια τόνους, αλλά ακόμα είναι πολύ κάτω από την περίοδο πριν από την Covid.

    Το 12μηνο του 2022, οι εισαγωγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν περαιτέρω αύξηση 12,3% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 452.

    Επιστρέφοντας στην περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023: «η ΕΕ εισήγαγε 275,7 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου, με αύξηση 5,3% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 και – συνεχίζει η έκθεση – η ΕΕ αντιπροσωπεύει το 21,8% των παγκόσμιων εισαγωγών αργού πετρελαίου δια θαλάσσης. Περίπου το 15% των όγκων που εκφορτώνονται στην ΕΕ κατά την υπό εξέταση περίοδο μεταφέρθηκαν με Vlcc, περίπου 42% με Suezmax και περίπου 42% με Aframax.

    Από την πλευρά των λιμένων, τα πιο σημαντικά λιμάνια της ΕΕ κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2023 ήταν το Ρότερνταμ (58,7 εκατομμύρια τόνοι αργού πετρελαίου την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023), η Τεργέστη (20,6 εκατομμύρια τόνοι), το Γκντανσκ (19,4 εκατομμύρια τόνοι) , το Fos (12,7 εκατομμύρια τόνοι), το Wilhelmshaven (11,2 εκατομμύρια τόνοι), η Χάβρη (10,3 εκατομμύρια τόνοι), η Cartagena (8,4 εκατομμύρια τόνοι), Sarroch (6 9 εκατομμύρια τόνοι), Augusta (6,3 εκατομμύρια τόνοι), Algeciras (6,1 εκατομμύρια τόνοι). ), Sines (5,8 εκατ. τόνοι).

    Η περίοδος που εξετάζεται από την έκθεση αφορά το πρώτο επτάμηνο του 2023 κατά το οποίο «τα παγκόσμια φορτία αργού πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 8,2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τους 1.262,3 εκατομμύρια τόνους, εξαιρουμένων όλων των ενδομεταφορικών συναλλαγών, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων της Refinitiv.

    Αυτός ο αριθμός είναι πολύ πάνω από τους 1.166,4 εκατομμύρια τόνους που μεταφέρθηκαν το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022 και τους 1.083,3 εκατομμύρια τόνους για το διάστημα από Ιανουάριο-Ιούλιο 2021, αλλά και ελαφρώς πάνω από τους 1.223.

    Οι εξαγωγές από τον Περσικό Κόλπο – αναφέρει η έκθεση – σημειώνεται αύξηση +2,4% σε ετήσια βάση στους 510,5 εκατ. τόνους, τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023, αγγίζοντας το 40,4% του παγκόσμιου εμπορίου αργού πετρελαίου δια θαλάσσης.

    Η αύξηση είναι της τάξης του +6,2% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στους 137,8 εκατ. τόνους, ίσο με το 10,9% του παγκόσμιου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των εξαγωγών από τη Ρωσία.

    Από τη Δυτική Αφρική, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά +0,9% σε ετήσια βάση σε 101,2 εκατομμύρια τόνους. Από τη Νότια Αμερική σημειώθηκε αύξηση +25,6 σε ετήσια βάση στους 88,5 εκατ. τόνους., την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023.

    Όσον αφορά τις εισαγωγές δια θαλάσσης, οι μεταφορές στην Κίνα αυξήθηκαν κατά +20,4% ετησίως φτάνοντας τους 295,0 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023, ίσο με το 23,3% του παγκόσμιου εμπορίου.

    Οι όγκοι προς την Ινδία αυξήθηκαν κατά +2,3% ετησίως φτάνοντας το 136, 9 εκατομμύρια τόνους την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023. Για αποστολές προς ASEAN (Μπρονέι, Καμπότζη, Φιλιππίνες, Ινδονησία, Λάος, Μαλαισία, Μιανμάρ, Σιγκαπούρη, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ) η αύξηση ήταν +16,1% σε ετήσια βάση στα 137,4 mMT.

    Προς Νότια Κορέα , οι όγκοι αυξήθηκαν +3,8% σε ετήσια βάση στα 82,3 mMT. Οι ιαπωνικές εισαγωγές, από την άλλη, μειώθηκαν κατά -6,7% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τους 70,8 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023».

    Οι θαλάσσιες εισαγωγές από τη Ρωσία την ίδια περίοδο «μειώθηκαν -43,4% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023 σε 37,6 εκατομμύρια τόνους, από 66,5 εκατομμύρια τόνους τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2022 και μειώθηκαν περισσότερο από το ήμισυ σε σύγκριση με 80,2 εκατομμύρια τόνους, κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019».

    Σε αυτό το στάδιο, η Ρωσία κατέχει την τέταρτη θέση μεταξύ των θαλάσσιων πηγών πετρελαίου της ΕΕ, με 13,6% των ποσοτήτων τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023, μετά τη Βόρεια Θάλασσα με 19,0%, τη Βόρεια Αφρική με 17,8% και τις Ηνωμένες Πολιτείες με 14,0%.

    Οι αποστολές από τη Βόρεια Θάλασσα (Νορβηγία και ΗΒ) αυξήθηκαν κατά 16,4% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τους 52,5 εκατομμύρια τόνους τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023. Ο αριθμός των εισαγωγών από τη Βόρεια Αφρική (συμπεριλαμβανομένων εκείνων από το Sidi Kerir ) παρουσιάζει αύξηση +31,2 % σε ετήσια βάση σε 49,0 εκατ. τόνους. τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023.

    Οι εισαγωγές από τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν κατά +30,3% σε ετήσια βάση, φθάνοντας στο νέο ιστορικό υψηλό των 38,7 εκατομμυρίων τόνων τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023.

    Οι εισαγωγές από τη Δυτική Αφρική στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά +4,2% από έτος σε έτος σε 30,0 εκατομμύρια τόνους τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2023. Τα φορτία από τον Περσικό Κόλπο ανέκαμψαν επίσης απότομα κατά +63,1% σε ετήσια βάση σε 25,2 εκατομμύρια τόνους, αλλά εξακολουθούν να είναι μειωμένα από τους 25,9 εκατομμύρια τόνους.

    Διαβάστε επίσης:

    To δίκτυο Marine Traffic AIS διαθέτει 6.250 επίγειους σταθμούς καταγραφής των πλοίων

    DP World: Επενδύει 510 εκατ. δολάρια σε λιμάνι της Ινδίας

    H MSC παραμένει πρώτη παγκόσμια δύναμη στα πλοία κοντέινερ – Μειωμένη κερδοφορία κατά 90% για όλες τις εταιρείες



    ΣΧΟΛΙΑ