• Ναυτιλία

    Αυξημένη κινητικότητα πλοίων στο κανάλι του Παναμά – Ελπίδες για ανάκαμψη του παγκόσμιου εμπορίου

    • Bloomberg


    Σημάδια ανάκαμψης του παγκόσμιου εμπορίου δημιουργεί η αύξηση στις διαμετακομίσεις πλοίων που παρατηρείται στο Κανάλι του Παναμά, μετά τη δραματική πτώση που σημειώθηκε στα ταξίδια λόγω της πανδημίας.

    Οι συνολικές διελεύσεις μέσω της πλωτής οδού αυξήθηκαν σε 933 τον Ιούλιο, από 845 τον Ιούνιο, που ήταν και το χαμηλότερο νούμερο που έχει καταγραφεί από τη διεύρυνση του καναλιού, πριν τέσσερα χρόνια, προκειμένου να εξυπηρετεί μεγαλύτερα πλοία.

    Οι πρώτοι αριθμοί για το μήνα Αύγουστο δείχνουν περαιτέρω βελτίωση, δήλωσε η αναπληρώτρια διαχείρισης της Canal Authority, Ilya Espino de Marotta, σε τηλεφωνική συνέντευξη.

    Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ ΗΠΑ και Ασίας, η πιο σημαντική διαδρομή του καναλιού, άρχισε να αυξάνεται αυτό το μήνα, επισήμανε. Ωστόσο, τα κρουαζιερόπλοια συνεχίζουν να ακυρώνουν τις διαδρομές τους και το εμπόριο υγρoποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μπορεί επίσης να χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να ανακάμψει, πρόσθεσε.

    “Αν τα εξετάσουμε ανά κατηγορία, πιστεύουμε ότι τα εμπορευματοκιβώτια μπορεί να σημειώσουν πιο ισχυρή ανάκαμψη, ενώ τα κρουαζιερόπλοια καθόλου”, δήλωσε η Espino de Marotta.

    Περισσότερο από το 3% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου διέρχεται από την πλωτή οδό, σύμφωνα με τον Fitch.

    Επένδυση 2 δισ. δολαρίων

    Οι δεξαμενές ανύψωσης του καναλιού τροφοδοτούνται κυρίως από νερό της λίμνης Gatun, η οποία διοχετεύει επίσης πόσιμο νερό στην Πόλη του Παναμά. Μια σειρά ξηρασιών τα τελευταία χρόνια έχει προκαλέσει τη μείωση των επιπέδων νερού της λίμνης, αναγκάζοντας το κανάλι να εφαρμόσει μέτρα εξοικονόμησης νερού και να περιορίσει το βάθος των πλοίων που διασχίζουν το κανάλι.

    Η Αρχή του καναλιού έχει ερευνήσει εναλλακτικές πηγές εξασφάλισης νερού, συμπεριλαμβανομένων κοντινών ποταμών και δεξαμενών που θα μπορούσαν ενδεχομένως να αξιοποιηθούν. Οι αρχές θα ξεκινήσουν την υποβολή προσφορών τους επόμενους δύο μήνες για μελέτες σκοπιμότητας για την κατασκευή έργων που θα εξασφαλίσουν νέες πηγές , δήλωσε η Espino de Marotta. Για την κατασκευή τους θα χρειαστεί επένδυση έως και 2 δισεκατομμύρια δολάρια, πρόσθεσε.

     



    ΣΧΟΛΙΑ