Η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά (AMP), με ενημερωτικές αναλυτικές οδηγίες προειδοποίησε όλα τα πλοία, που είναι νηολογημένα στη σημαία του Παναμά να λαμβάνουν επιπλέον προφυλάξεις όταν βρίσκονται σε περιοχές κινδύνου στη Μέση Ανατολή.

Μέσω της Ναυτιλιακής Ανακοίνωσης MMN 04/2025, που εκδόθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Εμπορικής Ναυτιλίας (DGMM), η AMP επεσήμανε σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια των πλοίων που πλέουν κοντά στο Ιράν, το Ισραήλ, τον Περσικό Κόλπο, τον Κόλπο του Ομάν και τα Στενά του Ορμούζ.

1

Σύμφωνα με την DGMM, η σύγκρουση σε αυτές τις περιοχές μπορεί να προκαλέσει άμεσες απειλές τόσο για τα σκάφη όσο και για τα μέλη του πληρώματός τους.

Με την σχετική εγκύκλιο, όλα τα πλοία υποχρεούνται να εφαρμόσουν διάφορα μέτρα ασφαλείας, όπως να:

  • Αυξήσουν τα επίπεδα ασφαλείας επί του πλοίου πριν από την είσοδο στις επικίνδυνες περιοχές.
  • Διεξάγουν μια νέα αξιολόγηση απειλών για κάθε ταξίδι μέσω αυτών των περιοχών.
  • Να παρακολουθούν συνεχώς από τη γέφυρα του πλοίου.
  • Να είναι σε εγρήγορση όσον αφορά τις επικοινωνίες και να παρακολουθούν στενά το άμεσο περιβάλλον.
  • Αποτρέπουν την προσέγγιση μικρών σκαφών.
  • Να επιβάλουν αυστηρούς ελέγχους σε οποιονδήποτε επιβιβάζεται στο πλοίο.

Επιπλέον, η AMP εξέδωσε επίσης μια άλλη συμβουλευτική ανακοίνωση, τη Ναυτιλιακή Ανακοίνωση MMN-03/2025, η οποία επικεντρώνεται στο λιμάνι Ras Isa στην Υεμένη. Αναφέρει η οδηγία ότι το λιμάνι παραμένει ένα σημείο προσοχής, ειδικά με την πρόσφατη κλιμάκωση της βίας στην περιοχή και τις αλλαγές στην πολιτική κυρώσεων των ΗΠΑ.

Στις 4 Απριλίου 2025, το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι δεν θα ανανέωνε τη Γενική Άδεια 25Α. Η εν λόγω άδεια επέτρεπε περιορισμένες δραστηριότητες σε λιμάνια που ελέγχονταν από το κίνημα Χούθι της Υεμένης.

Με την άδεια να έχει πλέον λήξει, οποιαδήποτε παράδοση ή εκφόρτωση πετρελαιοειδών σε τέτοια λιμάνια, όπως το Ρας Ίσα, θεωρείται υλική υποστήριξη σε τρομοκρατική οργάνωση βάσει της νομοθεσίας των ΗΠΑ.

Αρκετά πλοία έχουν ήδη τιμωρηθεί βάσει αυτών των κανόνων. Η AMP δήλωσε ότι αυτές οι κυρώσεις θα μπορούσαν να ισχύουν όχι μόνο για τα ίδια τα πλοία, αλλά και για τους ιδιοκτήτες, τους ασφαλιστές, τους διαχειριστές και τους χρηματοδότες τους.

Λόγω αυτού, τα πλοία που είναι αγκυροβολημένα στα ανοιχτά του Ρας Ίσα έχουν ενημερωθεί να αξιολογούν προσεκτικά όλους τους νομικούς κινδύνους και τους κινδύνους ασφαλείας πριν από τη μεταφορά πετρελαίου ή σχετικού φορτίου. Η AMP συνέστησε επίσης σε όλους τους πλοιοκτήτες να συμβουλεύονται έμπειρους νομικούς εμπειρογνώμονες πριν λάβουν οποιαδήποτε απόφαση να δραστηριοποιηθούν στο Ρας Ίσα ή σε άλλα λιμάνια που ελέγχονται από τους Χούθι.

Και οι δύο ναυτιλιακές ανακοινώσεις στοχεύουν στην προστασία των πλοίων με σημαία Παναμά και των πληρώματών τους, ενώ παράλληλα προτρέπουν σε εξαιρετική προσοχή σε αυτές τις ασταθείς και υψηλού κινδύνου θαλάσσιες ζώνες.

Διαβάστε επίσης:

Ολονύκτια σύσκεψη ΠΕΝΕΝ και Attica Group – Σήμερα η απόφαση των απεργών – “Πολύ κοντά σε οριστική συμφωνία”

Υπουργείο Ναυτιλίας: Προκήρυξε διαγωνισμό για την κάλυψη άγονων γραμμών στα Δωδεκάνησα

Τσικαλάκης (ΠΝΟ): Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο για φυγή επιβατηγών πλοίων από την ελληνική σημαία