Ναυτιλία

26 – 28 Μαΐου το Διεθνές Συνέδριο για το Ναυτικό Δίκαιο στο Ευγενίδειο Ίδρυμα

  • NewsRoom
εφοπλιστές - ναυτιλία


Ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά διοργανώνει το 10ο Διεθνές Συνέδριο Ναυτικού Δικαίου από 26 έως 28 Μαΐου 2022, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα.

Μετά από επανειλημμένες αναβολές, λόγω των απρόβλεπτων συγκυριών της προηγούμενης διετίας, αποφασίστηκε ομόφωνα το Διεθνές Συνέδριο να διεξαχθεί από τις 26 έως τις 28 Μαΐου 2022.

Όπως είναι ήδη γνωστό, ο αρχικός προγραμματισμός ήταν να συμπέσει η διεξαγωγή του Συνεδρίου και να συνεορταστεί με την εκατονταετηρίδα από την ίδρυση του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά (2021).

Ο συμβολισμός ωστόσο παραμένει, καθώς η φετινή πραγματοποίησή του σηματοδοτεί την απαρχή της νέας εκατονταετηρίδας του Συλλόγου.

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί με φυσική παρουσία των αλλοδαπών και Ελλήνων ομιλητών και Προέδρων, με στόχο να εξασφαλιστεί, αφενός, ο καλύτερος δυνατός συντονισμός και, αφετέρου, ο διαδραστικός επιστημονικός διάλογος, η γόνιμη ανταλλαγή απόψεων και η επαγγελματική συναναστροφή.

Οι σύνεδροι θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε αυτό με υβριδικό τρόπο (είτε εξ αποστάσεως είτε με φυσική παρουσία στον χώρο διεξαγωγής του Συνεδρίου).

Το θεματικό πλαίσιο «H προστασία της ναυτιλιακής επιχείρησης σε ένα μεταβαλλόμενο, ρυθμιστικά και πραγματικά περιβάλλον» και το πρόγραμμα ακολουθούν τον αρχικό σχεδιασμό, με ορισμένες επιμέρους ανανεώσεις.

Αναφορικά με τις πρωτότυπες μελέτες που έχουν υποβληθεί, αυτές θα αξιολογηθούν και θα απονεμηθούν τρία βραβεία Young Maritime Prizes. Ευελπιστούμε ότι ομιλητές, χορηγοί και σύνεδροι θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν με αμείωτο ενδιαφέρον το Διεθνές Συνέδριό μας.

Την οργανωτική επιτροπή αποτελούν ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Ηλίας Ι. Κλάπας και η καθηγήτρια Λία Ι. Αθανασίου.

Το 10ο Διεθνές Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στον Πειραιά με θέμα: «Προστασία της ναυτιλιακής επιχείρησης σε ένα μεταβαλλόμενο, ρυθμιστικά και πραγματικά, περιβάλλον»

Όπως προκύπτει από τον τίτλο, το θέμα που επιλέχθηκε όχι μόνο είναι επίκαιρο και συνθετικό, αλλά λειτουργεί συμπληρωματικά – και άρα εξόχως συμβολικά- ως η άλλη όψη του Πρώτου Συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε το 1992: το καθεστώς της ναυτιλιακής επιχείρησης δεν εξετάζεται πλέον από την οπτική γωνία των ναυτικών δανειστών, αλλά από τη σκοπιά του εκμεταλλευόμενου το πλοίο και των κινδύνων που αυτός αντιμετωπίζει στις μεταβαλλόμενες σύγχρονες συνθήκες.

Η εξέταση της θεματικής θα δομηθεί σε πέντε επιμέρους ενότητες: Η πρώτη ενότητα θα εστιάσει στην αλλαγή της οπτικής προσέγγισης, από την προστασία των δανειστών στην προστασία της επιχείρησης, και θα καλύψει θέματα όπως η οικονομική ανάλυση της σύγχρονης πλοιοκτησίας, οι νέες μορφές χρηματοδότησης, οι μονομερείς εμπορικοί περιορισμοί κ.ά.

Η δεύτερη ενότητα αφιερώνεται στις οργανωτικές (μετ)εξελίξεις της ναυτιλιακής επιχείρησης (νέες μορφές συνεργασίας, εφαρμοστέοι κανόνες στις εγκατεστημένες στην Ελλάδα αλλοδαπές εταιρείες κ.ά).

Η τρίτη ενότητα εστιάζει στις σύγχρονες μορφές κινδύνων που αντιμετωπίζει ο εκμεταλλευόμενος το πλοίο, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα την επιβολή κυρώσεων από τρίτα κράτη και τις επιταγές περί μείωσης του ποσοστού θείου στα καύσιμα των πλοίων.

Η τέταρτη ενότητα θα φέρει στο επίκεντρο της συζήτησης τις νομικές πτυχές των πιέσεων που ασκούνται στη ναυτιλία από το δίκαιο του περιβάλλοντος και την τεχνολογία, όπως τα αυτόνομα πλοία, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, οι υποχρεώσεις συμμόρφωσης στα νέα κλιματικά δεδομένα κ.ά.

Τέλος, η τελευταία ενότητα θα αφιερωθεί στην επανεξέταση των παραδοσιακών εργαλείων νομικών προστασίας (π.χ. περιορισμός ευθύνης, προϋποθέσεις συντηρητικής κατάσχεσης πλοίων), με συγκριτική επισκόπηση της ελληνικής και αλλοδαπής νομολογίας.

Διαβάστε επίσης:

Οι Ελληνικές Τράπεζες αύξησαν τη συμμετοχή τους στη χρηματοδότηση των ναυτιλιακών εταιρειών



ΣΧΟΛΙΑ