• Business

    Sfakianakis’ Dynasty: Η κόντρα των κληρονόμων, τα πολυτελή αυτοκίνητα και οι ζημιές

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA


    Σενάριο μιας καλά σκηνοθετημένης ταινίας θυμίζει η κατάσταση, που επικρατεί ενδοοικογενειακά στον όμιλο Σφακιανάκη.  Από τότε, που ο Νίκος Σφακιανάκης παρέδωσε τα ηνία της επιχείρησης στις κόρες του, Κατερίνα και Μιράντα-Ευστρατία, άρχισαν τα πρώτα σύννεφα μέσα στην οικογένεια.  Σε συνδυασμό με τα προβλήματα εξυπηρέτησης δανεισμού, και τα αρνητικά ίδια κεφάλαια, η ρήξη δεν άργησε να έρθει.

    Το αρνητικό κλίμα αποτυπώθηκε με τον πλέον επίσημο τρόπο, όταν – πριν από λίγες μέρες – ανακοινώθηκε ότι η μέτοχος της Σφακιανάκης AEBE, Kατερίνα Σφακιανάκη-Πλατιά προέβη σε καταγγελία της σύμβασης μετόχων μεταξύ της ίδιας και της αδελφής της Mιράντας-Eυστρατίας Σφακιανάκη- Tάκη, την οποία είχαν συνάψει από τον Aύγουστο του 2007.

    Υπενθυμίζεται ότι οι δύο αδελφές συμμετέχουν μόνο έμμεσα στην εισηγμένη, με όχημα τη Σφακιανάκης Συμμετοχών. Η Κατερίνα έχει το 16,46% (από 49,39%), ενώ η δεύτερη το 32,93% (από 49,39%).

    Και, μπορεί κάποιοι να υποστηρίζουν ότι η ανακοίνωση από μόνη της δεν προδίδει απαραίτητα έριδα, το γεγονός, όμως, πως η καταγγελία ήταν μονομερής από την Kατερίνα Σφακιανάκη και όχι συναινετική, ώστε να υπάρξει πιθανή ανανέωσή της με καινούριους, ενδεχομένως, όρους, μας οδηγεί στο συμπέρασμα των μεταξύ τους διαφωνιών, έστω και αν δε γνωρίζουμε το λόγο της καταγγελίας.

    Μάλιστα, οι παλιοί στην πιάτσα αναγνωρίζουν ότι, όταν προκύπτει καπνός με τέτοιες ανακοινώσεις, υπάρχει και φωτιά…

    Το πρόβλημα με τα δάνεια…

    Άλλωστε, η ατμόσφαιρα είναι λογικό να είναι ηλεκτρισμένη, καθώς ο συγκεκριμένος όμιλος έχει περάσει ουκ ολίγα, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά του δεδομένα.

    Υψηλός δανεισμός, χρέη, ζημίες και αρνητικά ίδια κεφάλαια δεν αντιμετωπίζονται εύκολα, σίγουρα όχι μόνο με την αύξηση των πωλήσεων, την οποία καταγράφει το τελευταίο διάστημα, ακολουθώντας την τάση της αγοράς.

    Κι όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει πολύ δυνατά brands, όπως Suzuki, Mini, Bmw, Ford, κλπ., που τον έχουν βοηθήσει να βελτιώσει τα μερίδια αγοράς.

    …οι γαμπροί…

    Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ έχουν να λένε ότι τα προβλήματα έχουν ξεκινήσει εδώ και δυόμισι χρόνια, όταν και ανέλαβε διεθύνων σύμβουλος ο Σταύρος Tάκη, σύζυγος της Mιράντας Σφακιανάκη, ενώ στο ΔΣ έχει θέση και ο σύζυγος της Kατερίνας, Θανάσης Πλατιάς.


    taki sfakianakis
    Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σταύρος Τάκη (πρώτος από αριστερά), εγκαινιάζοντας πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου. 

    Τα πλάνα σωτηρίας, που έχουν εφαρμοστεί, δεν έχουν πιάσει τόπο, με τις ζημίες να φτάνουν στα 11,48 εκατομμύρια ευρώ στο εννεάμηνο, αρνητική καθαρή θέση στα 59,8 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και σύνολο υποχρεώσεων 363,57 εκατ. ευρώ.
    Σε αυτό το κλίμα κινείται και η έκθεση των ορκωτών, που μιλά για “ύπαρξη ουσιώδους αβεβαιότητας, που μπορεί να εγείρει σημαντική αμφιβολία για την ικανότητα της εταιρείας να συνεχίσει τη δραστηριότητα της”.

    Και, φυσικά, οι γνωστές λύσεις της μείωσης προσωπικού και του λουκέτου σε εκθέσεις δε φέρνουν πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα, όταν μιλάμε για παροχή υπηρεσιών.

    …και τα πολυτελή αυτοκίνητα

    Σε προσωπικό, βέβαια, επίπεδο, δε φαίνεται να ιδρώνει το αυτί των μετόχων. Οι παραγγελίες όλων των τελευταίων μοντέλων των ακριβών brands του ομίλου πέφτουν βροχή από τους ίδιους και τα παιδιά τους, και μάλιστα με super full εξοπλισμό. Χρεώνονται συνήθως στην εταιρεία leasing του group, την Executive Lease, και – μόλις οι ιδιοκτήτες τα βαρεθούν, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, συνήθως – παραγγέλνουν άλλο, καινούριο luxury μοντέλο, αφήνοντας τα στελέχη της εταιρείας να βγάλουν το φίδι από την τρύπα, προσπαθώντας – μάταια τις περισσότερες φορές – να πουλήσουν αυτά τα μοντέλα σε πολύ υψηλές τιμές, για να μην μπει – και άλλο – μέσα η εταιρεία.



    ΣΧΟΛΙΑ