Business

SEAT: Αύξηση κερδών μετά φόρων κατά 17,5% το 2019


Το 2019, η SEAT διατήρησε τη θετική δυναμική των τεσσάρων τελευταίων ετών και πέτυχε ρεκόρ οικονομικών αποτελεσμάτων που επιτρέπουν την επιτυχή αντιμετώπιση των προκλήσεων του 2020.

Η ισπανική εταιρεία σημείωσε κέρδη μετά φόρων 346 εκατ. ευρώ το 2019, 17,5% περισσότερο από το 2018.

Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 57,5% στα 352 εκατ. ευρώ (2018: 223) και ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 11,7%, σε συνολικό ποσό 11,157 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τα 9,991 δις. του 2018.

Ο Carsten Isensee, SEAT President & Vice-president Finance and IT, τόνισε ότι «το 2019 ήταν ένα θετικό έτος για τη SEAT. Τα αποτελέσματα που πετύχαμε χάρη στην ομαδική εργασία ολόκληρου του οργανισμού, μας έφεραν σε μια ισχυρή θέση. Τα αποτελέσματα του περασμένου έτους μας παρέχουν μια σταθερή βάση για την οικοδόμηση του
μακροπρόθεσμου μέλλοντος της εταιρείας».

Το 2019, η SEAT διέθεσε 1,259 δισ. ευρώ για να επιταχύνει το επενδυτικό της πρόγραμμα, κυρίως για την ανάπτυξη νέων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αυτό το ποσό είναι 3% μεγαλύτερο από το 2018 (1.223) και είναι το υψηλότερο ποσό στην ιστορία της εταιρείας. Από τον όγκο αυτό, 705 εκατομμύρια, ήτοι 6,4% του συνολικού κύκλου εργασιών, διατέθηκαν αποκλειστικά στο R&D, 7,5% περισσότερο δηλαδή από το 2018 (656). Σχεδόν το 5% των συνολικών δαπανών R&D στην Ισπανία το 2019 αντιστοιχούσε στη SEAT, τον κορυφαίο βιομηχανικό επενδυτή της χώρας σε αυτό τον τομέα.

Επιπλέον, οι λειτουργικές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 56,2% σε 1,092 δισ. ευρώ (2018: 699), ποσοστό 9,8% του συνολικού κύκλου εργασιών. Η SEAT είναι μια από τις 10 κορυφαίες ισπανικές εταιρείες όσον αφορά στη λειτουργία των ταμειακών ροών, γεγονός που αποδεικνύει την οικονομική της βιωσιμότητα καθώς και την ικανότητα αυτοχρηματοδότησης των μελλοντικών επενδύσεων.

Οι πωλήσεις, ένας ισχυρός πυλώνας ανάπτυξης

Οι πωλήσεις της SEAT ανήλθαν σε αριθμό ρεκόρ για δεύτερη συνεχή χρονιά, φτάνοντας τα 574.078 οχήματα το 2019, αυξημένα κατά 10,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η θετική εξέλιξη αυτού του αποτελέσματος βασίστηκε παράλληλα στην πώληση οχημάτων με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.

Το 2019, η SEAT αύξησε το μέσο έσοδο ανά όχημα κατά 4,2% στα 15.050 ευρώ / αυτοκίνητο (2018: 14.450 ευρώ) χάρη στα SUV (44% των αυτοκινήτων που πούλησε η SEAT το 2019 ήταν Arona, Ateca ή Tarraco) και CUPRA. Η νέα μάρκα συνέβαλε σημαντικά σε αυτά τα αποτελέσματα, με τις πωλήσεις να φτάνουν τις 24.662 μονάδες, ήτοι 71.8%
περισσότερα από το προηγούμενο έτος.

Το 2019, οι εξαγωγές τόσο των οχημάτων όσο και των εξαρτημάτων της SEAT έφτασαν το 81% του συνολικού κύκλου εργασιών (9,014 δισ. ευρώ), αριθμός που την ενοποιεί ως τον κορυφαίο βιομηχανικό εξαγωγέα της Ισπανίας, με περίπου το 3% των συνολικών εξαγωγών της χώρας.

Στην Ευρώπη, η αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε νέο ρεκόρ πωλήσεων στη Γερμανία, με 132.537 οχήματα, αυξημένα κατά 16,1%, ενώ στην Ισπανία οδήγησε την αγορά πάλι με 107.954 οχήματα, αυξημένα κατά 0,2%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, οι πωλήσεις συνέχισαν να αυξάνονται, φθάνοντας σε ρεκόρ 68.822 μονάδων (+ 9.5%).

Η SEAT παρουσίασε επίσης τον υψηλότερο όγκο των πωλήσεών της σε αγορές όπως η Αυστρία, η Ελβετία, η Πολωνία, το Ισραήλ, η Σουηδία και η Δανία.

Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της SEAT για τις πωλήσεις και το marketing & CEO της CUPRA Wayne Griffiths, «οι παραδόσεις μας αυξήθηκαν κατά διψήφιο αριθμό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, σε μια περίοδο επιβράδυνσης της αγοράς. Ο κύριος στόχος μας για το τρέχον έτος είναι να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα των πωλήσεών μας και να σταθεροποιήσουμε το μερίδιο αγοράς μας».

Η ηλεκτροδότηση των SEAT και CUPRA ξεκινάει

Οι SEAT και CUPRA θα λανσάρουν πέντε νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα το 2020 και το 2021, τα οποία θα πλαισιώσουν την ηλεκτρική έκδοση του SEAT Mii που είναι ήδη διαθέσιμο.

Η σειρά Leon θα διαθέτει plug-in υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα υπό την επωνυμία SEAT και CUPRA, το SEAT Tarraco θα έχει έκδοση PHEV και το CUPRA Formentor, το πρώτο μοντέλο που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί αποκλειστικά για τη μάρκα CUPRA, θα διαθέτει και plug-in υβριδική ηλεκτρική παραλλαγή. Επιπλέον, το el-Born θα είναι το δεύτερο 100% ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας μετά το ηλεκτρικό Mii.

Η γκάμα SEAT θα διαθέτει και πιο αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης τα επόμενα χρόνια για να αυξήσει τις επιλογές που προσφέρονται στους πελάτες. Σε αυτή την κατεύθυνση, το νέο Leon θα ξεκινήσει να παράγεται με βενζινοκινητήρες, diesel, plug-in ηλεκτρικά υβριδικά, μικρουβριδικά και με συμπιεσμένο φυσικό αέριο κινητήρια σύνολα.

Το 2020, η εταιρεία θα συνεχίσει επίσης τη δέσμευσή της για την αστική κινητικότητα και για πρώτη φορά στην σχεδόν 70χρονη ιστορία της θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό e-Scooter και ένα νέο ηλεκτρικό kickscooter. Το 2019, η SEAT πούλησε 11.000 μονάδες του πρώτου SEAT EXS KickScooter.

Με αυτά τα νέα οχήματα και την επιθετική προϊοντική πολιτική σε εξέλιξη, η SEAT ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τη μετατροπή της αυτοκινητοβιομηχανίας και να προσφέρει επίσης εναλλακτικές υπηρεσίες κινητικότητας.


ΣΧΟΛΙΑ