• Business

    «Πρώτο δείγμα θετικό» για την αγορά – Μεγάλη άνοδος για ΙΚΕΑ, Attica, τις boutiques της Notos και τον όμιλο Φάις

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Contributor


    Επιτυχημένη θεωρείται η «επιστροφή στην δράση» για τον εμπορικό κόσμο, ύστερα από απραξία περίπου δυο μηνών.

    Η προσέλευση του κόσμου κατά την χθεσινή πρώτη μέρα επαναλειτουργίας της πλειονότητας των εμπορικών καταστημάτων μετά την «καραντίνα» κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ εξίσου θετική ήταν η αντίδραση των καταναλωτών στα αυξημένα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό, οι οποίοι πειθάρχησαν απόλυτα και χωρίς αντιρρήσεις.

    Οι βασικοί εμπορικοί δρόμοι γέμισαν από κόσμο, ο οποίος έδειξε ότι ήθελε να επισκεφθεί τα μαγαζιά για αγορές και τα χαμόγελα επέστρεψαν στους καταστηματάρχες έστω και προσωρινά. «Πρώτο δείγμα θετικό», λένε χαρακτηριστικά άνθρωποι της αγοράς, για να προσθέσουν πως «παραδοσιακά η Δευτέρα δεν είναι καλή μέρα για το εμπόριο». Κομβικό ρόλο έπαιξαν και οι γενναίες προσφορές που υπήρχαν σε όλες τις βιτρίνες και έφθασαν μέχρι και το 50%, οι οποίες έδωσαν ένα επιπλέον κίνητρο στο αγοραστικό κοινό.

    Στο τέλος της μέρας βέβαια δεν χαμογέλασαν όλοι το ίδιο. Και αυτό γιατί για κάποιους το ταμείο γέμισε αρκετά και για κάποιους άλλους όχι. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής μηνύματα, τα «μεγάλα ονόματα» με τα δημοφιλή brands και οι αλυσίδες καταστημάτων είχαν αρκετά ανεβασμένους τζίρους σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα πέρυσι ενώ η υπόλοιπη αγορά κινήθηκε σε γενικές γραμμές πτωτικά με τη μείωση μεσοσταθμικά να κυμαίνεται από 30% έως και 70%. Κάτι που πάντως θεωρείται αναμενόμενο καθώς οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους έχουν υποστεί μείωση των εισοδημάτων τους εξαιτίας της αναστολής των συμβάσεων και ανησυχούν για τα οικονομικά τους.

    Στους κερδισμένους της χθεσινής μέρας ήταν τα πολυκαταστήματα Attica, τα οποία λειτούργησαν μόνο το κατάστημα στην Θεσσαλονίκη στην οδό Τσιμισκή (τα υπόλοιπα στην Αθήνα βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα και αναμένεται με βάση τις κυβερνητικές εντολές να επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις του συγκεκριμένου καταστήματος ήταν αυξημένες κατά 16% με 17% σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα πέρυσι παρ’ ότι φέτος λειτούργησε με μειωμένο ωράριο κατά τρεις ώρες, ενώ και η προσέλευση του κόσμου ήταν μαζική.

    Με «γεμάτο ταμείο» έκλεισαν την χθεσινή μέρα και τα ΙΚΕΑ, τα οποία προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας που διαχειρίζεται ο όμιλος Φουρλής επί ελληνικού εδάφους και όχι μόνο ενισχύθηκαν μεταξύ 20% και 30% αφού αρκετός κόσμος έσπευσε να προμηθευτεί τα προϊόντα που διαθέτει στα καταστήματά της.

    Με «διαφορετικές ταχύτητες» κινήθηκαν τα καταστήματα του ομίλου Notos Com της οικογένειας Παπαέλληνα. Όσον αφορά στις boutique που βρίσκονται εκτός εμπορικών κέντρων υποδέχθηκαν αρκετούς καταναλωτές και πέτυχαν να καταγράψουν θετικό πρόσημο, το οποίο άγγιξε το 25%. Ειδικά, ο τζίρος στα καταστήματα της American Eagle στην Ερμού που διαθέτουν νεανική ένδυση ήταν αυξημένος κατά 30%. Στον αντίποδα, τα πολυκαταστήματα Notos εμφάνισαν σημαντική πτώση. Τη μεγαλύτερη είχε αυτό που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας και ακολούθησε το πολυκατάστημα στη Θεσσαλονίκη (-50%) και στον Πειραιά (-20%). Αντίθετα, το πολυκατάστημα στην Καλαμάτα είχε άνοδο σχεδόν (50%). Και όλα αυτά με μειωμένο ωράριο λειτουργίας.

    Ικανοποίηση για την πορεία της κίνησης χθες επικρατεί και στον όμιλο Φάις, ο οποίος έχει κάτω από την ομπρέλα του ορισμένους από τους γνωστούς οίκους μόδας (Καλογήρου, Haralas, Under Armour, Salvatore Ferragamo, Geox, Adidas, Puma, Mango, κα.). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις στα καταστήματα που άνοιξαν χθες αυξήθηκαν μεσοσταθμικά πάνω από 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ενώ ανοδικά συνεχίζουν και τα καταστήματα αθλητικών ειδών.

    Ερώτημα η συνέχεια…

    Όλοι πάντως συμφωνούν πως είναι νωρίς για συμπεράσματα. Η χθεσινή μέρα, επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς δεν αποτελεί κριτήριο για την πορεία της κίνησης σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, αλλά όπως λένε, οι επόμενες μέρες και κυρίως οι επόμενες δυο με τρεις εβδομάδες θα δείξουν που θα καθίσει η μπίλια αναφορικά με την καταναλωτική συμπεριφορά μετά το lockdown. «Η πρώτη μέρα δεν είναι αντιπροσωπευτική. Είναι φυσιολογικό ο κόσμος να θέλει να βγει και να κάνει αγορές ύστερα από την καραντίνα καθώς δημιουργήθηκαν ανάγκες που δεν μπόρεσε να καλύψει το ηλεκτρονικό εμπόριο στο σύνολό τους. Οι δυνατότητες του οποίου όπως αποδείχθηκε πως τουλάχιστον στην παρούσα φάση είναι περιορισμένες», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

    Η αίσθηση που υπάρχει είναι πως η επόμενη μέρα θα είναι αρκετά δύσκολη κυρίως λόγω του μεγάλου πλήγματος που αναμένεται να υποστεί ο ελληνικός τουρισμός τη φετινή σεζόν και των περικοπών που αναμένεται να υπάρξουν σε εισοδήματα και θέσεις εργασίας. Για αυτό και οι φορείς συστήνουν υπομονή καθώς η ανάκαμψη θα είναι μια αργή διαδικασία που θα πάρει χρόνο. «Ο ενθουσιασμός», λένε, «μπορεί πολύ γρήγορα να μετατραπεί σε απογοήτευση».



    ΣΧΟΛΙΑ