• Business

    Πρόγραμμα Ύδωρ 2.0: Αυτά είναι τα 21 έργα των 4,2 δισ. – Σημαντικό ενδιαφέρον από ελληνικούς και γαλλικούς Ομίλους

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Πρόγραμμα Ύδωρ 2.0: Αυτά είναι τα 21 έργα των 4,2 δισ - Σημαντικό ενδιαφέρον από ελληνικούς και γαλλικούς Ομίλους

    Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπήλιος Λιβανός


    Δυναμικά μπαίνουν τα μεγάλα αρδευτικά έργα στον τομέα των δημοπρατήσεων μέσω των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), παίρνοντας τη σκυτάλη από τα αντίστοιχα οδικά έργα και τις μονάδες απορριμμάτων.

    Στην προκειμένη περίπτωση είναι έτοιμο να «τρέξει» το μεγάλο project «Ύδωρ 2.0», στο συνολικό «πακέτο» του οποίου συγκαταλέγονται 21 έργα συνολικής αξίας 4,2 δισ. ευρώ οδεύουν σταδιακά προς δημοπράτηση.

    Για το νέο αυτό πακέτο δημοπρατήσεων υπάρχει ήδη εν τη γενέσει του αυξημένο ενδιαφέρον τόσο από τις μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες όσο και από ισχυρούς γαλλικούς Ομίλους. Κάτω από αυτές τις συνθήκες η αγορά αναμένει τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα προκύψουν και θα μπουν στη μάχη της διεκδίκησης.

    Στις αρχές του μήνα και παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπήλιος Λιβανός, γνωστοποίησε τα πρώτα οκτώ αρδευτικά έργα που θα οδεύσουν προς δημοπράτηση.

    Τα έργα αυτά, η αξία των οποίων ανέρχεται στο 1,6 δισ. ευρώ, θα αποτελέσουν το πρώτο τμήμα από τα συνολικά τρία.

    Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες τα 21 προς δημοπράτηση έργα είναι στο σύνολο τους τα εξής:

    • Έργα μεταφοράς νερού από Ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης
    • Φράγμα και δίκτυο Διποταμιάς Καστοριάς
    • Φράγμα στο Μπουγάζι Δομοκού και αρδευτικό δίκτυο
    • Φράγμα στο Λιβάδι Αράχωβας , Αρδευτικό δίκτυο και υδροηλεκτρικό εργοστάσιο
    • ΤΟΕΒ Ν Ηλείας -Υπογειοποίηση Δικτύων Ροής (Καναλέτων) ΤΟΕΒ Αμαλιάδος, Α΄ Πύργου, Πελοπίου & Επιταλίου Ν.Ηλείας
    • Αρδευτικό Δίκτυο Κάτω Αχελώου
    • Φράγμα στη θέση: Δίλοφος «Κακλιτζόρεμα» και Αρδευτικό δίκτυο
    • Φράγμα στη θέση: Ναρθράκι “Λουκιατζόρεμα ” και Αρδευτικό δίκτυο
    • Φράγμα Νεοχωρίτη και αρδευτικό δίκτυο
    • Φράγμα Γριζάνου και αρδευτικό δίκτυο
    • Φράγμα Αχλαδοχωρίου και αρδευτικό δίκτυο
    • Εκσυγχρονισμός δικτύων άρδευσης ΤΟΕΒ Ταυρωπού
    • Αρδευτικό δίκτυο Υπέρεια – Ορφανά Καρδίτσας
    • Φράγμα (ρουφράχτης) Τιτάνου Τρικάλων και αρδευτικό δίκτυο
    • Φράγμα Αλμωπαίου, αγωγοί μεταφοράς, δίκτυο άρδευσης και συνοδά έργα στην Π.Ε Πέλλας
    • Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων και δίκτυο προσαγωγών μεταφοράς νερού σε υφιστάμενο δίκτυο άρδευσης
    • Φράγμα και Δίκτυο Αγ Ιωάννη και δίκτυο άρδευσης
    • Φράγμα Μιναγιώτικο και δίκτυο άρδευσης
    • Φράγμα Ψαχνών, αγωγός μεταφοράς και αρδευτικό δίκτυο στο Δήμο Διρφύων-Μεσσαπίων
    • Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των υποδομών άρδευσης των Τ.Ο.Ε.Β. στα διαμερίσματα των Αγρινίου και Μεσολογγίου και στις ευρύτερες περιοχές Ξηρόμερου, Οζερού, Λυσιμαχίας και Τριχωνίδας Αιτωλοακαρνανίας
    • Κατασκευή φράγματος Ιάσμου στον ποταμό Κομψάτο, αρδευτικά δίκτυα και συνοδά έργα

    Το ελληνικό και γαλλικό ενδιαφέρον

    Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται ήδη στην αφετηρία της διεκδίκησης των σημαντικών έργων και ειδικά των πρώτων που πρόκειται να προκηρυχθούν άμεσα.

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει ήδη σε διαγωνισμούς για φράγματα, όπως για παράδειγμα αυτό του Χαβρία στη Χαλκιδική, ενώ φέρεται να είναι πρόθυμη να προχωρήσει σε συνεργασίες με κορυφαίους Έλληνες «παίκτες», όπως έχει φανεί άλλωστε και από την πρόσφατη κοινοπραξία με την Mytilineos για σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ.

    Ανοικτό είναι ακόμα και το ενδεχόμενο της συνεργασίας με γαλλικές εταιρείες.

    Ενώ και η ΑΒΑΞ θα δώσει δυναμικά το παρόν, καθώς πάγια τακτική της είναι ,σύμφωνα με πηγές, «να διεκδικεί όλα τα έργα υποδομών δίνοντας τιμές και εκπτώσεις που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

    Η συμμετοχή του Ομίλου της Ελλάκτωρ, είναι αρκετά πιθανή, καθώς, όπως έχει επισημάνει ο Πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Χρήστος Παναγιωτόπουλος, σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, η εταιρία έχει στο «στόχαστρό» της όλα τα μεγάλα έργα υποδομών στη χώρα μας.

    Πηγές προσκείμενες στην Intrakat αναφέρουν πως θα υπάρξει συμμετοχή στα αρδευτικά με κάθε διαγωνισμό να εξετάζεται ξεχωριστά.

    Παράλληλα, το ενδιαφέρον από την πλευρά γαλλικών εταιριών αποτέλεσε το κεντρικό σημείο συζήτησης κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησης του συμβούλου για τις Αγροτικές Υποθέσεις της χώρας, Ζαν-Πασκάλ Φαγιόλ, με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής, Δημήτρη Παπαγιαννίδη.

    Άλλωστε, η Γενική Γραμματεία του Υπουργείου θα συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης και των 21 έργων.

    Σύμφωνα με πληροφορίες οι γαλλικές εταιρίες που αναμένεται να συμμετάσχουν στους αρχικούς οκτώ διαγωνισμούς έχουν εμπειρία στη διεκδίκηση έργων στην Ελλάδα, ενώ έχουν επιτύχει να εξασφαλίσουν σημαντικές παραχωρήσεις.

    Εν ολίγοις, έχουν εμπεριστατωμένη γνώση των διαγωνιστικών διαδικασιών στη χώρα μας, ενώ έχουν προσχωρήσει και σε συνεργασίες με μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες. Πρόκειται για τις Suez, Veolia και Vinci και Egis.

    Η πρώτη, σε συνεργασία με τις Intrakat και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει στον διαγωνισμό για το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας συνολικής αξίας 325 εκατ. ευρώ.

    Επιπλέον διεκδικεί σε συνεργασία με την Intrakat και την ΕΥΑΘ το έργο για την κατασκευή του φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική συνολικής αξίας 108 εκατ. Ευρώ. Η δε Veolia βρίσκεται εδώ και έξι μήνες σε διαδικασία συγχώνευσης με τη Suez και δεν αποκλείεται να κατεβούν ως κοινό σχήμα, πιθανόν με κάποιον Έλληνα partner.

    Η δεύτερη εταιρία που μπορεί να δείξει ενδιαφέρον για τα υπό δημοπράτηση αρδευτικά είναι η Vinci.

    Η οποία έχει αναλάβει, σε συνεργασία με ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, τις παραχωρήσεις της Γέφυρας Ρίο-Αντίρριο και της Ολυμπίας Οδού, ενώ εμπλέκεται ενεργά σε διαγωνισμούς. Στόχος της είναι να συμμετέχει σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ με σταθερά έσοδα, και, ως εκ τούτου το πρόγραμμα «Ύδωρ 2.0» μπορεί να μπει στο στόχαστρό της.

    Κομβικό ρόλο στα ΣΔΙΤ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης αναμένεται να διαδραματίσει και η Egis Project.

    Μάλιστα, η εταιρία έχει επιτύχει να είναι ο προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού καθώς έδωσε σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την καλύτερη προσφορά, η οποία ανήλθε στα 1,5 δισ. Ευρώ.

    Η Egis Project συμμετέχει, επίσης, από τις αρχές του 2000 με μικρό ποσοστό στην παραχώρηση της Αττικής Οδού μαζί με τις ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ.

    Επομένως, δεν αποκλείεται να διεκδικήσει και τα νέα ΣΔΙΤ και απομένει να φανεί με ποιες ελληνικές εταιρείες θα προχωρήσει σε κοινοπραξία.

    Το μόνο σίγουρο είναι πως έχει «γερό πάτημα» στις ελληνικές υποδομές και ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας με τους κορυφαίους κατασκευαστές της χώρας μας.

    Διαβάστε επίσης

    Σπήλιος Λιβανός: 21 αρδευτικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ αλλάζουν τον «χάρτη» στην αγροτική παραγωγή



    ΣΧΟΛΙΑ