• Business

    Primebulk: Με ποιες κινήσεις διευρύνει το στόλο της

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Mε προσεκτικές και στοχευμένες κινήσεις η εταιρία Primebulk αναδιαρθρώνει το στόλο της, εκμεταλλευόμενη την σημαντική πτώση των τιμών στην αγορά ξηρού φορτίου. Η ναυτιλιακή της οικογένειας Κορωνή, προχώρησε στην αγορά δύο φορτηγών πλοίων τύπου panamax, κίνηση που θα συμβάλλει στην αύξηση της χωρητικότητας του στόλου της. Τα δύο πλοία, με διάρκεια ζωής 15 έτη, θα είναι τα μεγαλύτερα που έχει στην κατοχή της.

    Συγκεκριμένα, η Primebulk εξαγόρασε το Nordrhine (κατασκευής 2001), χωρητικότητας 75.200 dtw, από την Reederei Nord, αντί του ποσού των 3,8 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με πηγές της αγοράς. Το κόστος του πλοίου είναι κοντά στην εκτιμώμενη αξία του για scrap, δηλαδή τα 4 εκατ. δολάρια. Παράλληλα η Primebulk απέκτησε το πλοίο Αlexandra (κατασκευής 2001), χωρητικότητας 74.800 dwt, στην τιμή των 4,3 εκατ. δολαρίων. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν η Carras Hellas.

    primebulk

    Oι δύο εξαγορές, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, αποτελούν μία κίνηση της εταιρίας να προκαταλάβει οποιαδήποτε αύξηση των τιμών των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Άλλωστε, οι εξαγορές πραγματοποιούνται σε μία εποχή κατά την οποία παρατηρείται έξαρση αγοραπωλησιών, κυρίως στα πλοία τύπου panamax.

    Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Primebulk προχώρησε στην πώληση των δύο μοναδικών πλοίων κατασκευής προ του 2000 που είχε στο στόλο της, το New Mistral  (κατασκευής 1995) και το Red Mistral (κατασκευής 1994). Η ελληνική ναυτιλιακή βρήκε αγοραστές πρόθυμους να πάρουν τα δύο πλοία στην τιμή των 1,8 εκατ. δολαρίων έκαστο. Το New Mistral πήγε σε εταιρία με έδρα τη Μέση Ανατολή και το Red Mistral σε κινεζική εταιρία.

    naupigia

    Έτσι, μετά την εξαγορά των δύο panama, ο αριθμός των πλοίων ξηρού φορτίου που έχει στην κατοχή της η Primebulk ανήλθε και πάλι σε οκτώ. Επίσης, στο στόλο της περιλαμβάνονται και δύο δεξαμενόπλοια.

    Η Primebulk παρέλαβε πέρυσι δύο νεότευκτα φορτηγά πλοία χωρητικότητας 64.000 dtw, από το ναυπηγείο New Times της Κίνας και είναι έτοιμη να παραλάβει και ένα τρίτο όμοιο πλοίο, το Caravos Melody, τον Ιούνιο.

    Το τέταρτο ίδιο πλοίο, Sofie Victory, που παρέλαβε το Φεβρουάριο 2016, το αγόρασε εξ ημισείας με την Bergen-based EGD Holding. Τα τέσσερα πλοία, σύμφωνα με πληροφορίες, αγοράστηκαν κατά 25 εκατ. δολάρια το καθένα και τώρα η αξία τους έχει υποχωρήσει στα 14 με 15 εκατ. δολάρια έκαστο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/d-diamantidis-edose-31-ekat-dolaria-gia-tin-ananeosi-tou-stolou-tou/40239



    ΣΧΟΛΙΑ