• Business

    «Πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο deal Olympia Group – Media Markt

    • NewsRoom
    Πάνος Γερμανός. Επιχειρηματίας

    Πάνος Γερμανός. Επιχειρηματίας. Βασικός μέτοχος Sunlight & Public


    Με ανακοίνωσή της προς το επενδυτικό κοινό, η Επιτροπή Ανταγωνισμού γνωστοποίησε ότι ενέκρινε τη συμφωνία μεταξύ Olympia Group και Media Markt.

    Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση:

    «Έγκριση της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης, για την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την εταιρεία «Olympia Group Ltd», επί των εταιριών Media Saturn Electronics Hellas Commercial and Holding S.A. και Media-Saturn Griechenland Beteiligungen GmbH. Σε συνεδρίαση της Ολομέλειας, η Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 5 Νοεμβρίου 2019, ομόφωνα, ενέκρινε, με την υπ ́αριθμ 695/2019 απόφαση της, την γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 6 και 8 του Ν.3959/11, όπως ισχύει, για την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου της εταιρίας «Olympia Group Ltd» επί των εταιριών Media Saturn Electronics Hellas Commercial and Holding S.A. και Media-Saturn Griechenland Beteiligungen GmbH, με σκοπό εν τέλει την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί της επιχείρησης καταστημάτων λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών ευρείας κατανάλωσης που λειτουργούν υπό το εμπορικό σήμα Media Markt στην Ελλάδα.

    Με την ως άνω απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε, ότι η υπό εξέταση συγκέντρωση, η οποία αφορά τον ευρύτερο κλάδο πώλησης ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών αλλά και τις λοιπές αγορές που δραστηριοποιούνται αμφότερα τα μέρη που συμμετέχουν στην συγκέντρωση (όπως είδη computing, είδη gaming, βιβλία, παιχνίδια, χαρτικά και γραφική ύλη), παρότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού, στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά».

    Η νέα συνεργασία αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά των ηλεκτρικών ειδών.

    Το νέο σχήμα με δίκτυο 67 καταστημάτων, τζίρο 450 εκατ. ευρώ, 2.300 εργαζόμενους και μεγάλη τεχνογνωσία φιλοδοξεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, αντιμετωπίζοντας στα ίσα τους μεγάλους παίκτες του χώρου (Κωτσόβολο) αλλά και τους νεοεισερχόμενους (Πλαίσιο).

    Μετά την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αναμένεται να αρχίσει να εφαρμόζεται ένα δυναμικό business plan που «θα ξεκλειδώσει τις τεράστιες προοπτικές και δυνατότητες του νέου σχήματος, μέσα και από την αξιοποίηση των συνεργειών».

    Τα Media Markt, όπως αναφέρουν κύκλοι των Public, κατάφεραν παρά τα προβλήματά τυς να διατηρήσουν τις πωλήσεις και τα μερίδια τους σε ικανοποιητικά επίπεδα. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις είναι κοντά στα 187 εκατ. ευρώ ενώ το μερίδιο κυμαίνεται σταθερά πάνω από 10%, σε μια αγορά που υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ. Και όλα αυτά, με ένα δίκτυο 12 καταστημάτων.

    Την ίδια ώρα, τα Public διανύουν μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας τους. Καταγράφουν ανάπτυξη πωλήσεων, αμιγώς οργανική που έφθασαν πέρυσι στα 257 εκατ. ευρώ ενώ και η κερδοφορία ενισχύθηκε σημαντικά. Μάλιστα, τα EBITDA εμφάνισαν άνοδο 165%.

    «Το momentum είναι θετικό, και όλα δείχνουν ότι η ομάδα μας είναι ικανή για μεγάλα πράγματα», επισημαίνουν χαρακτηριστικά κύκλοι της εταιρείας.

    Οι ίδιοι κύκλοι θεωρούν πως η συμφωνία με την Media Markt, η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ στον ελληνικό χώρο των consumer electronics θα τονώσει τον ανταγωνισμό και θα φέρει την ισορροπία, προς όφελος του τελικού καταναλωτή. Αυτή τη στιγμή, όπως λένε, στην αγορά κυριαρχεί «ένας μεγάλος παίκτης με μερίδιο περίπου 35% ίσως και παραπάνω και μετά το χάος».

    Οι λεπτομέρειες του mega deal

    Στις λεπτομέρειες του deal, πληροφορίες αναφέρουν πως δεν υπάρχει οικονομικό αντίτιμο, αντίθετα συμφωνήθηκε η κάθε πλευρά να εισφέρει στη νέα εταιρεία τα περιουσιακά της στοιχεία.

    Στη νέα εταιρεία δεν θα περάσουν τα δάνεια που βαραίνουν την ελληνική δραστηριότητα της Media Markt. Την αποπληρωμή τους θα αναλάβει η μητρική της γερμανικής αλυσίδας, Ceconomy.

    Από εκεί και πέρα, το διοικητικό συμβούλιο θα αποτελείται από 8 μέλη, εκ των οποίων τα 6 θα ορίζονται από την πλευρά των Public και τα 2 από την Media Markt, ώστε να αποτυπώνεται ο συσχετισμός που υπάρχει στη μετοχική σύνθεση (75% Public – 25% Media Markt ενώ ο Χρήστος Καλογεράκης, νυν επικεφαλής των Public, θα αναλάβει καθήκοντα CEO και στο νέο σχήμα.

    Το επόμενο διάστημα αναμένεται να καθοριστούν μεταξύ άλλων το ύψος των αρχικών κεφαλαίων που θα διατεθούν για το ξεκίνημα και οι αρμοδιότητες των μελών του δ.σ. Η δομή του deal, όπως μεταφέρεται αρμοδίως προσομοιάζει με αυτήν που έκαναν πριν από τρία χρόνια στη Γαλλία, η Fnac με την Darty, μια συνεργασία που πηγαίνει εξαιρετικά καλά.

    Η προσέγγιση των Public με την Media Markt ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι, όταν η τελευταία άρχισε να αναζητά λύσεις για να αντιμετωπίσει τις υπέρογκες ζημιές που είχε συσσωρεύσει στη διάρκεια της κρίσης. Παρότι υπήρξαν κάποιες παλινωδίες, τελικά οι δυο πλευρές έδωσαν τα χέρια για να πορευθούν με κοινό βηματισμό στην ελληνική και κυπριακή αγορά.



    ΣΧΟΛΙΑ