• Business

    Πουλάνε πλοία τύπου panamax για διάλυση, αλλά δεν τα θέλει κανείς – Προτιμούν τα bulkers


    Αν κάποιος μπορεί να θεωρηθεί ειδικός σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις πλοίων, αυτός είναι σίγουρα η GMS, η μεγαλύτερη αγοράστρια πλοίων προς διάλυση στον κόσμο – και αυτό που λέει η GMS είναι ότι την ώρα που τα φορτηγά πλοία τύπου panamax προς διάλυση αυξάνονται, οι τελικοί αγοραστές των πλοίων που τα ανακυκλώνουν τα έχουν… βαρεθεί και προτιμούν τα bulkers.

    «Τα μεγαλύτερα βυθίσματα των φορτηγών σημαίνουν ότι ‘κολλάνε’ πιο μακριά από την ακτή, καθιστώντας πιο χρονοβόρα την ανέλκυσή τους πιο κοντά στη στεριά, και επομένως αυξάνοντας το χρόνο προτού μπορέσει να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί εν τέλει η διαδικασία ανακύκλωσης», αναφέρει σε εβδομαδιαίο σημείωμά της η αμερικανική εταιρεία.

    Έτσι, οι τελικοί αγοραστές προτιμούν τα bulkers, των οποίων η διάλυση είναι λιγότερο χρονοβόρα. Ωστόσο, σύμφωνα με την GMS, η αγορά του dry bulk δεν είναι πιθανόν όσο αδύναμη θα ήθελαν ώστε να στείλει αρκετά πλοία στα χέρια τους.

    Και μολονότι αυτή τη στιγμή η αγορά των bulkers βρίσκεται σε καθοδική πορεία, ο αναλυτής της JP Morgan, Noah Parquette, επισημαίνει πως για να ενισχυθούν οι διαλύσεις στον τομέα του dry bulk θα πρέπει αυτή η καθοδική πορεία να είναι ακόμα πιο απότομη.

    «Αν και θα μπορούσε να υπάρχει κάποια εποχικότητα στην πτώση, πιστεύουμε ότι η όποια ενίσχυση των διαλύσεων στο τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο θα μπορούσε να εξουδετερωθεί αν δεν υπάρξει μία σοβαρή απομείωση των ναύλων ξανά», σημειώνει ο Parquette σε σημείωμά του προς τους πελάτες.

    Αξίζει να σημειωθεί πως, αν και θα περίμενε κανείς ότι σε μία περίοδο που η αγορά των bulkers πραγματικά υποφέρει, η τάση θα ήταν η μείωση του στόλου των bulkers, με μία σημαντική αύξηση των διαλύσεων πλοίων, αυτό που συμβαίνει, κόντρα σε κάθε λογική, είναι το ακριβώς αντίθετο: στο πρώτο μισό του 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Deutsche Bank, ο στόλος των bulkers αυξήθηκε κατά 49 πλοία, αφού μόνο 298 πλοία αποσύρθηκαν, ενώ 347 νέα πλοία έκαναν την εμφάνισή τους, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα των bulkers κατά 6 εκατομμύρια dwt!

    Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Σύμφωνα με τον αναλυτή της Deutsche Bank, Amit Mehrotra, που επεξεργάστηκε τα στοιχεία, σημαίνει ότι η ανάκαμψη του κλάδου των bulkers θα καθυστερήσει περισσότερο απ’ όσο αναμενόταν, καθώς όλες οι αναλύσεις θεωρούσαν δεδομένη μία αύξηση των διαλύσεων…

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/andi-case-o-ischiros-andras-tis-clarksons-lei-oti-anakampsi-ine-thema-chronou/67803



    ΣΧΟΛΙΑ