ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην καρδιά του Κολωνακίου, στο νεοκλασικό κτίριο της οδού Ηρακλείτου –που αποτέλεσε και την πρώτη κατοικία της Μαρίκας Κοτοπούλη– κάνει το ντεμπούτο της εκτός Τουρκίας η αλυσίδα Vakko.
Η άφιξη του εμβληματικού τουρκικού brand στην Αθήνα σηματοδοτεί μια στρατηγική επέκταση στην ελληνική αγορά πολυτελείας αλλά και στην ευρωπαϊκή αγορά. Η επιλογή της ελληνικής πρωτεύουσας ως αφετηρία της διεθνούς του πορείας συνοδεύεται από τη συνεργασία με τον Λάκη Γαβαλά, ο οποίος λειτουργεί ως σύμβουλος του ομίλου στην Ελλάδα, δίνοντας μάλιστα το «παρών» στα εγκαίνια του νέου flagship καταστήματος, που πραγματοποιήθηκαν χθες.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος εξετάζει την περαιτέρω επέκτασή του στην ελληνική αγορά, διατηρώντας επαφές με διαχειριστές luxury υποδομών όπως η Lamda Development, με τον Cem Vakko, πρόεδρο του Ομίλου, να επιβεβαιώνει –στο περιθώριο των εγκαινίων– ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με τη διοίκηση της Lamda.
Η πορεία του πρώτου καταστήματος στην Ηρακλείτου θα κρίνει και τον ρυθμό ανάπτυξης της Vakko στην Ελλάδα. Επόμενος σταθμός αναμένεται να είναι η Θεσσαλονίκη, πόλη με την οποία ο επικεφαλής του ομίλου διατηρεί στενούς δεσμούς, καθώς η μητέρα του κατάγεται από εκεί.
Η αισθητική ταυτότητα του brand και το κατάστημα
Το νέο κατάστημα της Vakko στην Αθήνα καταλαμβάνει πέντε επίπεδα και συγκεντρώνει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων του τουρκικού ομίλου, από τις γυναικείες και ανδρικές συλλογές ένδυσης μέχρι παπούτσια, τσάντες, φουλάρια και αρώματα.
Ξεχωριστή θέση έχουν τα χαρακτηριστικά φουλάρια της Vakko, που θεωρούνται σήμα κατατεθέν του brand ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’30. Το κατάστημα φιλοξενεί επίσης συλλογές ειδών σπιτιού και τη σειρά Vakko Chocolate, ενώ στους άνω ορόφους αναπτύσσονται οι συλλογές ανδρικής και γυναικείας ένδυσης και αξεσουάρ.
Ο εσωτερικός χώρος έχει διαμορφωθεί με υλικά όπως μάρμαρο και μεταλλικές λεπτομέρειες, σε μια αισθητική που παραπέμπει στον σχεδιαστικό κώδικα της εταιρείας.
Από το «Χαρούμενο Καπέλο» στον κόσμο του luxury lifestyle
Η ιστορία της Vakko ξεκινά το 1934 στην Κωνσταντινούπολη, όταν ο Vitali Hakko ίδρυσε την εταιρεία με την επωνυμία Şen Şapka («Το Χαρούμενο Καπέλο»), αρχικά ως μικρό κατάστημα καπέλων. Το 1937, με τη συμμετοχή του αδελφού του Albert Hakko, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Vakko και δημιούργησε το πρώτο εργαστήριο μεταξοτυπίας στην Τουρκία. Από την παραγωγή μαντηλιών με τοπικό μετάξι, βαμβάκι και μαλλί, η Vakko επεκτάθηκε σταδιακά στο prêt-à-porter, εισάγοντας καινοτομίες όπως οι εκπτωτικές πωλήσεις και η αντικατάσταση προϊόντων.
Το 1962 εγκαινίασε το πρώτο σύγχρονο πολυκατάστημα της Τουρκίας στη λεωφόρο Ιστικλάλ, ενώ στις δεκαετίες που ακολούθησαν διεύρυνε το δίκτυο καταστημάτων της στην Άγκυρα, τη Σμύρνη και άλλα αστικά κέντρα, ενισχύοντας τη θέση της ως σύμβολο της υψηλής ραπτικής στην Τουρκία. Τη δεκαετία του ’80 λάνσαρε το νεανικό brand Vakkorama, ενώ από το 2000 προχώρησε στο project V2K Designers με στόχο την ανάδειξη διεθνών σχεδιαστών και την ενίσχυση του διεθνούς της προφίλ.
Πέρα από τη μόδα, ο όμιλος Vakko έχει αναπτύξει δραστηριότητες σε ποικίλους τομείς: από την εστίαση (Vakko Patisserie και Vakko L’Atelier), έως τη φιλοξενία (Vakko Hotel & Residence), τη διακόσμηση (Vakko Home) και την εκπαίδευση (Vakko Esmod Fashion School). Το Vakko Fashion Center στο Nakkaştepe αποτελεί την καρδιά των δημιουργικών του δραστηριοτήτων, στεγάζοντας από τα γραφεία σχεδιασμού και τα showrooms, μέχρι βιβλιοθήκη, αμφιθέατρο και γκαλερί.
Σήμερα, η εταιρεία εξειδικεύεται σε luxury high-fashion προϊόντα και λειτουργεί πολυτελή πολυκαταστήματα σε κομβικά εμπορικά σημεία της Κωνσταντινούπολης, της Άγκυρας και της Σμύρνης. Είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης με χρηματιστηριακή αξία που σήμερα φτάνει τα 9,09 δισ. τουρκικές λίρες (περίπου 260 εκατ. ευρώ), ενώ ο ετήσιος τζίρος της ξεπερνά τα 14,6 δισ. λίρες (πάνω από 410 εκατ. ευρώ).
Σημαντικά ορόσημα στη σύγχρονη πορεία της αποτελούν και η ανάθεση σχεδίασης στολών για την Turkish Airlines, καθώς και για τις αποστολές της Τουρκίας στους δύο τελευταίους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Διαβάστε επίσης
Ποια είναι τα μεγάλα… πορτοφόλια των ελληνικών Duty Free
Περισσότερες πωλήσεις, λιγότερα κέρδη για την Coca-Cola 3Ε
Άλμα κερδών για τη φάρμα που εξάγει επώνυμα «made in Kilkis» γαλακτοκομικά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε κόντρα ΣΑΤΑ και Πανελλήνια Ομοσπονδία Οδηγών Ταξί – Για «πολιτικάντικα παιχνίδια» κάνει λόγο η ΠΟΕΙΑΤΑ
- Η γυναίκα πίσω από την εξουσία: Πώς η Κάρι Τζόνσον ενορχήστρωσε την άνοδο του Μπόρις
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Η συλλογική ευθύνη και η μάχη με το βαθύ κράτος για την καθημερινότητα
- ΔΕΔΔΗΕ: Πώς προχωρά το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης μετρητών- Ορόσημο η υπογραφή της σύμβασης
