Business

Ποσειδώνια 2016: Σε ποιούς τομείς επενδύουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες


Περισσότερα απο 60 εκατ. ευρώ έσοδα αναμένεται να συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση της ναυτιλίας τα «Ποσειδώνια» που θα ανοίξει τις πύλες της στις 6 Ιουνίου και θα διαρκέσει έως τις 10 Ιουνίου 2016 στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.

Τα εσοδα προέρχονται από τη φιλοξενία χιλιάδων ανθρώπων, κατασκευές περιπτέρων, μεταφορές και εκτελωνισμούς, εταιρικές εκδηλώσεις και άλλες δραστηριότητες, καθώς η φετινή διοργάνωση αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη όλων των εποχών, με περισσότερους από 1.800 εκθέτες από 89 χώρες, 20.000 επισκέπτες και 19 διεθνή περίπτερα. Μόνον το πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων περιλαμβάνει φέτος πάνω από 40 εκδηλώσεις. Παρουσιάσεις νέων προϊόντων και τεχνολογιών, συζητήσεις για τα τρέχοντα θέματα που επηρεάζουν την ναυτιλία, νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και άλλα σημαντικά θέματα είναι στην ατζέντα.

Η επιχειρηματικότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών και οι συνεχείς επενδύσεις τους έχουν ως αποτέλεσμα ο ελληνόκτητος στόλος να είναι ο πλέον σύγχρονος, με πλοία νέας τεχνολογίας, συμβατά με όλες τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υψηλό ποσοστό των 8,6 δισ. δολαρίων που επενδύουν οι Ελληνες εφοπλιστές σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων θα δαπανηθεί σε νέες τεχνολογίες, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος είναι από τους πλέον σύγχρονους και ποιοτικούς.

Ετσι, φέτος περισσότεροι από 80 εκθέτες από τον παγκόσμιο κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) θα συμμετάσχουν στην έκθεση και αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο που ξεπερνά τα 4.500 πλοία, εκτιμώμενης αξίας 92 δισ. δολαρίων και ηλικίας που αγγίζει κατά μέσο τα 11 έτη, νεότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 2 έτη.

smart_navigation

Οι δορυφορικές επικοινωνίες, η παρακολούθηση μεταφοράς φορτίων, η πλοήγηση και η διαχείριση πληρωμάτων, μεταξύ άλλων, είναι βασικοί τομείς της παγκόσμιας ναυτιλίας που μπορούν να βελτιωθούν καθοριστικά με τις καινοτομίες του κλάδου ΤΠΕ, όπως φυσικά και το στοίχημα της ενεργειακής απόδοσης, που αποτελεί προτεραιότητα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο οποίος θα εκπροσωπηθεί στην τελετή έναρξης των «Ποσειδωνίων» 2016 από τον γενικό γραμματέα, Kitack Lim.

Αξιοσημείωτη βεβαίως είναι και η αυξημένη συμμετοχή παλαιών και νέων διεθνών ναυτιλιακών κέντρων που ερίζουν για την προσέλκυση ελληνόκτητων εταιρειών στην επικράτειά τους. Θα συμμετάσχουν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Κύπρος, η Μάλτα αλλά και το Λουξεμβούργο, το οποίο πραγματοποιεί παρθενική εμφάνιση παρουσιάζοντας το Cluster Maritime Luxembourgeois. Επίσης περίπτερα αλλά και road shows έχουν ετοιμάσει το Dubai Maritime City από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Shanghai Maritime and Finance Excellence Centre από την Κίνα και το Vancouver International Maritime Centre του Καναδά. Επιπλέον, ιδιαίτερη βαρύτητα προσδίδει στα φετινά Ποσειδώνια και η παρουσία του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας (IMO) Kitack Lim, καθώς και της επιτρόπου Μεταφορών της Ε.Ε. Violeta Bulc.

Σημειώνεται ότι η μεγαλύτερη συμμετοχή στα φετινά «Ποσειδώνια» είναι αυτή της Κίνας, που ξεπερνά τα 1.000 τετραγωνικά μέτρα. Ακολουθούν Ιαπωνία και Κορέα. Θα συμμετάσχουν επίσης περισσότερα από 200 ναυπηγεία.

elliniki-nautilia

Οι ελληνικές εταιρείες

Με αφορμή την οργάνωση της έκθεσης στην Ελλάδα, αυξημένη είναι η συμμετοχή ελληνικών εταιρειών από τον χώρο της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας στα Ποσειδώνια 2016.

Η εταιρεία Mobile Technology, με έδρα την Αθήνα, διανομέας ηλεκτρονικού εξοπλισμού και συστημάτων επικοινωνίας δικτύων, σχεδιάζει να αξιοποιήσει την πρώτη συμμετοχή της στα Ποσειδώνια για να παρουσιάσει στη ναυτιλιακή βιομηχανία μια καινοτόμα λύση «Συντήρησης και Επιθεώρησης», η οποία βασίζεται σε φωνητικές εντολές. Θα παρουσιάσει, επίσης, ένα παγκόσμιο σύστημα Παρακολούθησης (Global Tracking system) με δυνατότητα εντοπισμού εμπορικών πλοίων και σκαφών αναψυχής και αποστολής πολλαπλών αναφορών θέσης σε ημερήσια βάση, και επιπλέον ένα σύστημα απογραφής για την παρακολούθηση της διαθεσιμότητας ανταλλακτικών πλοίων.

Η εταιρεία παροχής λύσεων λογισμικού DANAOS Management Consultants, με έδρα τον Πειραιά, επιστρέφει στα Ποσειδώνια με στόχο να παρουσιάσει τρία νέα προϊόντα: τη δική της πλατφόρμα DanaosONE, που αποτελεί ένα συλλογικό εργαλείο ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης, το WAVES fleet performance management tool, εργαλείο διαχείρισης επιδόσεων στόλου, καθώς και μια σειρά εφαρμογών ναυτιλιακής φορητότητας (maritime mobility native apps).

IT & SHIPPING

Η Fortune Technologies, πάροχος λύσεων λογισμικού και επαγγελματικών υπηρεσιών σε ναυτιλιακές εταιρείες, συμμετέχει για έκτη φορά στα Ποσειδώνια με σκοπό να παρουσιάσει τη νέα λύση Microsoft Dynamics NAV 16, που λειτουργεί μέσω δικτύου και κινητού.

Η εταιρεία SRH Marine, με έδρα τον Πειραιά, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στον τομέα των πωλήσεων και της τεχνικής υποστήριξης συστημάτων πλοήγησης, επικοινωνίας μέσω ασύρματου, ασφαλείας και ναυτιλιακού εξοπλισμού. Στη φετινή έκθεση θα λανσάρει δύο νέες υπηρεσίες, τη λύση δικτύου COBHAM και το SRH BRITEM Service Agreement.

Τέλος, η SetelHellas σχεδιάζει να παρουσιάσει την πρωτοποριακή λύση SetelHellas MRV που αποτελεί «φυσική εξέλιξη» της SeeMBox-V.

ellines-efoplistesiciao.gr_

Ο μεγαλύτερος στόλος του κόσμου

Οι Ελληνες ελέγχουν το ένα τέταρτο του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς αργού πετρελαίου σε όρους χωρητικότητας και το 14,28% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου. Τα μεγέθη αυτά αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω με τις παραλαβές των υπό ναυπήγηση δεξαμενοπλοίων. Ομως το μεγαλύτερο μέρος του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου παραμένει εστιασμένο στα bulkers, τα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην. Εάν σε αυτές τις κατηγορίες προστεθούν και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, συγκροτείται η μεγαλύτερη αρμάδα της υδρογείου. Η ελληνική πλοιοκτησία στο τέλος του 2015 έλεγχε σε όρους χωρητικότητας 334,649 εκατομμύρια τόνους dwt.

china

Οι ενδείξεις ανάκαμψης και ο ρόλος της Κίνας

Ο ένας από τους δύο βασικότερους παράγοντες πίσω από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου είναι η αναιμική αύξηση της ζήτησης. Ο άλλος είναι η υπερπροσφορά διαθέσιμης χωρητικότητα εξαιτίας των μεγεθών του στόλου των φορτηγών πλοίων.

Πολλοί πιστεύουν πως μια μεγάλη αύξηση των εισαγωγών πρώτων υλών από την Κίνα μπορεί να απορροφήσει όλο αυτόν τον αργούντα στόλο και να οδηγήσει υψηλότερα τα έσοδα των ποντοπόρων φορτηγών. Εσοδα που βρέθηκαν νωρίτερα φέτος σε ιστορικά χαμηλά βύθισαν σε ζημίες τις ναυτιλιακές του κλάδου. Τα σημάδια από την Κίνα πως μπορεί να κάνει φέτος τη θετική έκπληξη ενισχύοντας άνω των προβλέψεων τη ζήτηση, πυκνώνουν. Και μαζί τους ανακάμπτει και η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου, με τον Baltic Dry Index να έχει σημειώσει άνοδο της τάξεως του 100% από τα χαμηλά των 290 μονάδων στις αρχές Φεβρουαρίου στα επίπεδα των 610 αυτή την εβδομάδα.

Το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο αυξήθηκε κατά λιγότερο από 2% το 2015, με τον βραδύτερο δηλαδή ρυθμό από το 2009, εξαιτίας της Κίνας, την ώρα που η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε με πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς. Οι από θαλάσσης εισαγωγές στην Κίνα έφθασαν πέρυσι τα 2,1 δισεκατομμύρια τόνους, αντιπροσωπεύοντας το 20% των παγκόσμιων εισαγωγών. Αλλά το 2015 η αύξηση των κινεζικών εισαγωγών επιβραδύνθηκε σε μόλις 1%, έναντι μέσου όρου της τάξεως του 9% ετησίως κατά την περίοδο 2011-2014 σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons Research.

Ωστόσο, τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2016 περιέχουν μερικές ευχάριστες εκπλήξεις. Μετά την επιβράδυνση επί τέσσερα συναπτά έτη, οι ρυθμοί αύξησης των κινεζικών θαλάσσιων εισαγωγών σε τόνους φαίνεται να επιταχύνθηκαν το 1ο τρίμηνο του 2016, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6% ετησίως.

Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, που πέρυσι κάλυψαν το 45% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας, έχουν οδηγήσει σε μεγάλο βαθμό αυτή την ανάκαμψη. Αυτές οι εισαγωγές εμφανίζουν αύξηση 7% ετησίως στα 239 εκατομμύρια μετρικούς τόνους καθώς η οικονομία αυξάνει τα αποθέματα εξαιτίας της ενισχυμένης εσωτερικής και εξωτερικής ζήτησης για χάλυβα, μετά την υποστήριξη της κυβέρνησης σε νέα έργα υποδομής. Εν τω μεταξύ, οι εισαγωγές άνθρακα από την Κίνα, άλλου ενός καθοριστικού φορτίου για τους ναύλους των ποντοπόρων φορτηγών, φαίνεται να σταθεροποιούνται, εκτιμά η Clarksons Research. Ανάπτυξη καταγράφεται και στις εισαγωγές δευτερεύουσας σημασίας ξηρών φορτίων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

http://www.mononews.gr/giati-o-dimitris-kopelouzos-ine-o-megalos-evnoimenos-tis-kivernisis/47367

 


ΣΧΟΛΙΑ