• Business

    Πώς το Internet of Things μετασχηματίζει τηλεπικοινωνίες και όχι μόνον

    Κάτια Σταθάκη, Eμπορική Διευθύντρια Εταιρικών Πελατών της Vodafone Ελλάδας


    Το διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT– Internet of Things) ή όπως αρχικά είχε ονομαστεί η διασύνδεση των μηχανών (Machine to Machine) θα είναι το επόμενο story στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, καθώς η εκτίμηση είναι πως τα έσοδά τους από τη νέα δραστηριότητα πιθανότατα θα ξεπεράσουν αυτά από τη φωνή και τα δεδομένα.

    Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων), στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2018 υπήρχαν πάνω από 350 χιλιάδες συνδέσεις Μ2Μ διπλάσιες σε σχέση με το 2015, ενώ σύμφωνα με το GSMA (παγκόσμια ένωση εταιρειών κινητής τηλεφωνίας) έως το 2025 οι συνδέσεις ΙοΤ στη χώρα μας θα ξεπεράσουν τα 11 εκατ., δηλαδή θα φθάσουν αυτές της μεταφοράς φωνής.

    «Οι υπηρεσίες IoT αποτελούν πλέον ένα βασικό πυλώνα ανάπτυξής των τηλεπικοινωνιακών παρόχων. Είναι το μέλλον και η φυσική μετεξέλιξη των υπηρεσιών της βιομηχανίας μας. Έπειτα από την διασύνδεση των ανθρώπων ακολουθεί η διασύνδεση των μηχανών. Βάσει των εκτιμήσεων σε τρία χρόνια οι συνδέσεις των μηχανών θα έχουν φθάσει τον αριθμό των συνδέσεων των ανθρώπων», επισημαίνει στο mononews.gr η Κάτια Σταθάκη, γενική διευθύντρια Vodafone Business, και προσθέτει: «Η Vodafone σε παγκόσμιο επίπεδο διαθέτει 81 εκατ. συνδέσεις IoT, ενώ τα έσοδά της από τη δραστηριότητα αυτή κάθε χρόνο διπλασιάζονται. Το IoT επηρεάζει με δύο τρόπους την κάθε επιχείρηση: της επιτρέπει να κάνει καλύτερα τη δουλειά της και να έχει μειωμένο λειτουργικό κόστος, ενώ παράλληλα επιδρά ευεργετικά και στον τελικό της πελάτη, κάτι που έχει τεράστια σημασία. Επιπλέον, λειτουργεί καταλυτικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, δηλαδή σε ένα θέμα που αποτελεί προτεραιότητα διεθνώς για τον επιχειρηματικό κόσμο, καθώς αναγνωρίζεται ως καταλυτική προϋπόθεση εξέλιξης, αλλά και επιβίωσης».

    Γιώργος Διαμαντόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Innovus

    «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά όλες τις εταιρείες ασχέτως μεγέθους. Οι εταιρείες που δεν θα εκσυγχρονισθούν, κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους και μάλιστα από μια πολύ μικρή εταιρεία που όμως θα χρησιμοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία», συμπληρώνει ο Γιώργος Διαμαντόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Innovus (κόμβος έρευνας και ανάπτυξης για το ΙοΤ) και επισημαίνει: «Δεν αποκλείεται στο μέλλον τα έσοδα ενός τηλεπικοινωνιακού παρόχου από το IoT να ξεπεράσουν αυτά από τη φωνή και τα δεδομένα. «Είμαστε ακόμα στην αρχή σε ότι αφορά τις εφαρμογές IoT και προφανώς διανύουμε μια πολύ δημιουργική περίοδο. Τοποθετούμαστε στρατηγικά και επενδύουμε στο ΙοΤ. Να σας αναφέρω ένα βασικό στοιχείο, στη Vodafone Innovus οι προγραμματιστές μας έχουν διπλασιαστεί τους τελευταίους 4 μήνες…».

    Σε επίπεδο ομίλου Vodafone, το ΙοΤ συμβάλλει πλέον με το 7% των εσόδων του Vodafone Business διεθνώς. Περίπου 1 δισ. ευρώ στο σύνολο των 14 δισ. ευρώ που είναι ο κύκλος εργασιών του Vodafone Group που συνδέεται με τις δραστηριότητες των εταιρικών πελατών.

    Η ανάπτυξη του ΙοΤ σε επίπεδο ομίλου είναι ραγδαία, καθώς προστίθενται εκατ. συνδέσεις κάθε μήνα και άλλωστε δεν υπάρχει κλάδος – τομέας της οικονομίας που δεν θα επηρεαστεί από τις νέες αυτές υπηρεσίες: Η αυτοκίνηση, η ασφάλιση, οι τράπεζες, η βιομηχανία, η υγεία, το κράτος, οι μεταφορές, η ενέργεια και το εμπόριο.

    «Διακεκριμένοι εταιρικοί μας πελάτες, όπως για παράδειγμα ο Όμιλος Βεϊνόγλου, τα εκπαιδευτήρια Παλλάδιο, αλλά και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, αξιοποιούν μία από τις ευρέως διαδεδομένες ΙοΤ υπηρεσίες όπως το Vodafone IoT Fleet Control, που αφορά τη διαχείριση στόλου και επιτρέπει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο της πορείας του στόλου των οχημάτων τους και μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του κόστους έως και κατά 20%», εξηγεί επίσης η κ. Σταθάκη.

    Η Vodafone Innovus αναλαμβάνει έργα IoT για λογαριασμό της Vodafone Ελλάδας, του Ομίλου Vodafone ή και άλλων θυγατρικών του και σε συνεργασία μαζί τους.

    Ορισμένα από τα έργα που έχει αναλάβει είναι:

    Για λογαριασμό της Safaricom στην Κένυα υλοποιεί την υπηρεσία Cold Chain Management IoT.

    Πρόκειται για ένα έργο ΙοΤ που αφορά την εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ΙοΤ σε χιλιάδες ψυγεία του εταιρικού πελάτη της Safaricom στην Κένυα, σηματοδοτώντας, μάλιστα, και την πρώτη τέτοιας κλίμακας εμπορική συμφωνία παροχής υπηρεσιών IoT σε ολόκληρη την αφρικανική ήπειρο.

    Σε πρώτη φάση, θα εγκατασταθούν συστήματα IoT σε αρκετές χιλιάδες ψυγεία της εταιρείας, η οποία αποκτά την δυνατότητα διαχείρισης του στόλου των ψυγείων της, καθώς θα μπορεί να γνωρίζει την τοποθεσία στην οποία βρίσκονται την λειτουργική κατάσταση, τη θερμοκρασία, αλλά και την επισκεψιμότητα των ψυγείων.

    Υλοποίησε την ΙοΤ υπηρεσία Connected Cabinets για λογαριασμό αμερικανικής εταιρείας που παράγει συστήματα ανθρακούχων ποτών.

    Ο συγκεκριμένος πελάτης χρειαζόταν έναν μηχανισμό διαχείρισης και ελέγχου των μηχανών του. Η Vodafone Innovus εγκατέστησε εξοπλισμό και αισθητήρες σε χιλιάδες μηχανήματα, επιτρέποντας στην εταιρεία να παρακολουθεί από απόσταση την κατάσταση των μηχανών και να λαμβάνει ειδοποιήσεις σε περίπτωση που κάποια είτε παρουσίαζε βλάβη είτε επιχειρούνταν η κλοπή της. Τα οφέλη για την εταιρεία ήταν ο αυξημένος έλεγχος της ποιότητας των προϊόντων, η έγκαιρη ενημέρωση για την κατάστασή τους, η διαχείριση από απόσταση και η δυνατότητα εντοπισμού αυτών των μηχανών.

    Ανέλαβε για λογαριασμό γνωστής βρετανικής εταιρείας την πρώτη διασυνοριακή σύμβαση για όλη την Ευρώπη για την παροχή της λύσης Mobile Asset Tracking.

    Ο συγκεκριμένος πελάτης – πάροχος υποδομών ΙΤ και υπηρεσιών λογισμικού – χρειαζόταν μία αποτελεσματική και σύγχρονη λύση για τον εντοπισμό και την παρακολούθηση ευαίσθητου και υψηλής αξίας ναυτικού εξοπλισμού τηλεπικοινωνιών προκειμένου να επιβλέπει αποτελεσματικά τη μεταφορά του μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής, προτού αυτός φτάσει στα σκάφη όπου πρόκειται να εγκατασταθεί.

    Ο πελάτης αξιοποιεί τη λύση Vodafone Mobile Asset Tracking Platform και ειδικές συσκευές εντοπισμού που λειτουργούν με μπαταρία και σύνδεση ΙοΤ, προκειμένου να παρέχει αποτελεσματικά τις υπηρεσίες της στους τελικούς της πελάτες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέα εργαλεία για το Internet of Things από τη Vodafone Ελλάδας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Vodafone Ελλάδας «Top Employer 2019»



    ΣΧΟΛΙΑ