• Βαλέρια Τάραντο, Managing Director των πολυκαταστημάτων Notos

    Βαλέρια Τάραντο, Managing Director των πολυκαταστημάτων Notos

    Business

    Πώς τα Πολυκαταστήματα notos επαναπροσδιορίζουν το shopping experience

    • NewsRoom

    Με διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της και νέες συνεργασίες με καταξιωμένα brands, αλλά και με τον επαναπροσδιορισμό της εταιρικής τους ταυτότητας με έμφαση τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στο online κανάλι πωλήσεων, τα Πολυκαταστήματα Notos στοχεύουν να μεγαλώσουν το αποτύπωμά τους στην αγορά.

    «Στα Notos δουλεύουμε στο να κατανοήσουμε τα θέλω της αγοράς και άρα να θέσουμε ξεκάθαρους στόχους. Σκοπός μας είναι να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μέσω μοναδικών προϊόντων, υπηρεσιών και προσφορών» επισημαίνει η Managing Director των πολυκαταστημάτων, κα. Βαλέρια Τάραντο, σε συνέντευξή της στο mononews.

    Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων με περισσότερα από 80 καινούργια brands που απευθύνονται σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό.

    «Τα πολυκαταστήματα notos απευθύνονται σε όλες τις τάξεις καθώς προσφέρουν μεγάλη ποικιλία τιμών και εμπορευμάτων και θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες όλων των καταναλωτών ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση» τονίζει η κα. Τάραντο.

    Αναφέρεται δε στο rebranding της εταιρείας, αλλά και τις προοπτικές που εμφανίζει η αγορά των πολυκαταστημάτων στην Ελλάδα.

    Πρόσφατα ανακοινώσατε την ανανέωση της εταιρικής ταυτότητας των πολυκαταστημάτων Νotos. Ποια είναι τα βήματα και ποια είναι η υπεραξία που προσδοκάτε από το rebranding;

    Στη διάρκεια των τελευταίων ετών και μετά από μια δύσκολη δεκαετία νιώσαμε την ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε τα notos, να τα «συστήσουμε» πάλι στον καταναλωτή με μια πιο φρέσκια ταυτότητα. Διαλέγοντας ένα βραβευμένο γραφείο, την Κ2, μεταφέραμε την ανάγκη μας για ανανέωση, τονίζοντας όμως ότι πρέπει να παραμείνουμε πιστοί στις βασικές μας αξίες και να σεβαστούμε τον ήδη αφοσιωμένο πελάτη μας.

    Μετά από έναν χρόνο σχεδιασμού, παρουσιάσαμε το νέο μας λογότυπο αρχές Οκτωβρίου. Η νέα μας εταιρική ταυτότητα είναι η φυσική εξέλιξη της παλιάς, αντανακλώντας τη σύγχρονη προοπτική μας και την πορεία προς το μέλλον. Ένα λογότυπο που αγκαλιάζει την κληρονομιά μας και αποτελεί τη γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος, ενισχύοντας τη σχέση μας με τους πελάτες μας και φέρνοντας μια ανανεωμένη αίσθηση στο κατάστημά μας. Η ιστορική μαργαρίτα των πολυκαταστημάτων παραμένει με μια νέα μορφή και με νέο χρώμα που όμως παραπέμπει στην ιστορικότητα.

    Η επικοινωνία μας εμπλουτίζεται με σύγχρονα συνοδευτικά εικαστικά, τα οποία θα εναλλάσσονται και θα παίξουν σημαντικό ρόλο με σκοπό να «γράψουν» στο μάτι του καταναλωτή.

    Παρουσιάζουμε και το NOTI, τη νέα μας genderless φιγούρα που πρεσβεύει τα notos, ανεξαρτήτου ηλικίας, φύλου και δημογραφικού προφίλ.

    Με τη χρήση των σχημάτων, χρωμάτων και το NOTI στοχεύουμε σε ένα πιο «συναισθηματικό» μάρκετινγκ.

    Πιστεύουμε πως με την ανανεωμένη ταυτότητα και εικόνα μας σε συνδυασμό πάντα με την ανανέωση των προϊοντικών προτάσεων μας, θα αυξήσουμε την επισκεψιμότητα σε όλα μας τα φυσικά πολυκαταστήματα αλλά και στο eshop.

    Αυξημένη αναγνωσιμότητα, αυξημένη επισκεψιμότητα, πάντα σε συνδυασμό με όσο το δυνατόν πιο «σωστό» εμπόρευμα, στοχεύει σε αύξηση των πωλήσεων. Σκοπός μας είναι να προχωράμε μπροστά με μικρά αλλά σταθερά ανοδικά βήματα.

    Στη στρατηγική επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας των notos περιλαμβάνεται και το πλάνο ανακαινίσεων των καταστημάτων. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας και πότε εκτιμάτε ότι θα έχει ολοκληρωθεί;

    Μέσα στον Αύγουστο προβήκαμε σε ολική ανακαίνιση του 3ου ορόφου δημιουργώντας ένα φρέσκο όροφο για επιπλέον ανδρικά αλλά και για τα αθλητικά/sports & outdoor. Έχουμε παράλληλα προβεί σε πολλές ανακαινίσεις κόρνερ με τα μεγάλα και στρατηγικά brand.

    Θέλουμε να δώσουμε χρόνο να δούμε τις αντιδράσεις των πελατών μας. Σκοπός μας είναι σταδιακά να αναβαθμίζουμε την αισθητή των ορόφων, με αλλαγές δομικών στοιχείων που αναβαθμίσουν το consumer journey. Κάποια στοιχεία/υλικά όπως το ξύλο που υπήρχε στους ορόφους θα χρησιμοποιηθούν ξανά, και θα είναι σε δομικά στοιχεία που αναδεικνύουν την ταυτότητα μας, έτσι ώστε να δίνουν την αίσθηση της φυσικής εξέλιξης και εκμοντερνισμού του καταστήματος.

    H ομορφιά και η μόδα είναι ανθεκτικές στις κρίσεις; Παρατηρείτε μεταστροφή των καταναλωτών σε φθηνότερες επιλογές ή brands εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων;

    Οι πληθωριστικές πιέσεις είναι μια πραγματικότητα που επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθεις, την αξία του μέσου καλαθιού και την συχνότητα των αγορών. Στον χώρο της μόδας πιο ανθεκτικά έχουν αποδειχθεί τα σήματα luxury όπως Hermes, Chanel όπου παρουσιάζουν αυξημένη αξία στην μεταπώληση δίνοντας την αίσθηση της επένδυσης στον καταναλωτή.

    Οι καταναλωτές σήμερα έχουν περισσότερη πληροφόρηση και δίνουν μεγάλη σημασία στις αξίες που εκφράζονται μέσω των αγορών τους, όπως η ποιότητα, η βιωσιμότητα και η κοινωνική ευθύνη. Από την πλευρά μας δουλεύουμε συνέχεια στο να έχουμε ένα χαρτοφυλάκιο μάρκων υψηλής ποιότητας σε εύρος τιμών, δημιουργούμε κίνητρα μέσω του προγράμματος πιστότητάς, που δίνουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή.

    Τα πολυκαταστήματα notos απευθύνονται σε όλες τις τάξεις καθώς προσφέρουν μεγάλη ποικιλία τιμών και εμπορευμάτων, και θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες όλων των καταναλωτών ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση.

    Πόσο σημαντικό είναι το κανάλι των online πωλήσεων για τα πολυκαταστήματα notos; Τι μέρος των πωλήσεων καλύπτει και πώς σκοπεύετε να το ενισχύετε;

    Τα τελευταία χρονιά το omni channel αγοραστικό περιβάλλον αναπτύσσεται ραγδαία με το ecommerce να καταλαμβάνει μεγάλη βαρύτητα. Το eshop του πολυκαταστήματος είναι σημαντικό ως κανάλι πώλησης αλλά εκτός από αυτό είναι και η digital εικόνα ή η digital βιτρίνα των notos προς τον καταναλωτή. Η περίοδος του Covid βρήκε τα notos έτοιμα καθώς το eshop λειτουργούσε ήδη και προσέφερε περίπου το 70% των εμπορευμάτων που μπορούσε να βρει κάποιος στο κατάστημα. Κατά συνέπεια εκείνη την περίοδο η αύξηση ήταν σημαντική. Με την επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα, η τάση των πωλήσεων έχει επηρεαστεί, παραμένει ωστόσο ένα από τα σημαντικά κανάλια πώλησης και υπερβαίνει το 10% των πωλήσεων, με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

    Οι νεότεροι καταναλωτές ηλικίας 18-30 είναι πολύ πιο εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο και σχεδόν όλη η πληροφόρηση που παίρνουν είναι μέσω κάποιου digital μέσου. Σε ένα τόσο δυναμικό περιβάλλον, και δεδομένου ότι στοχεύουμε και σε νεότερο κοινό από πλευρά επικοινωνίας, σκοπεύουμε να δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη βάση στην digital και διαδικτυακή παρουσία μας, ενισχύοντας τα δυναμικά κοινωνικά δίκτια όπως Instagram, Tik Tok, δημιουργώντας content και προσκαλώντας τον πελάτη σε πιο πολλές δια δραστικές εμπειρίες.

    Συγχρόνως δουλεύουμε στο redesign του eshop μας, όχι μόνο από εικαστικής πλευράς αλλά όλο το UX έτσι ώστε να προσφέρουμε παραπάνω features & services στον καταναλωτή και να κάνουμε την online εμπειρία του ακόμα καλύτερη.

    Έχετε προχωρήσει σε νέες συνεργασίες με επώνυμα brands, διακόπτοντας παράλληλα συνεργασίες που δεν ήταν αποδοτικές. Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα για τα νέα brands και τις νέες συνεργασίες που ενισχύουν το προϊοντικό χαρτοφυλάκιό των Πολυκαταστημάτων Notos.

    Τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε όντως κάνει σημαντικές αλλαγές στο προϊοντικό μιξ για να «φρεσκάρουμε» την προσφορά και να εξυπηρετήσουμε και τις ανάγκες νέων καταναλωτών και ταυτόχρονα όμως έχουμε ενισχύσει και ιστορικές συνεργασίες. Έχουμε φέρει πάνω από 80 καινούρια brands σε όλες τις κατηγορίες (γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, αξεσουάρ) όχι βεβαίως του ιδίου μεγέθους.

    Από τις πιο βασικές νέες συνεργασίες είναι η Armani Exchange, Paul & Shark, Boggi, Hugo, Profuomo, Patrizia Pepe, Twinset, Bash, IRO, La Fee Maraboutee, BCBG, KIKO MILANO και πολλά άλλα. Έχουμε πάντα από τις δυνατότερες παρουσίες και το μεγαλύτερο εύρος συλλογών σε εταιρίες όπως Lacoste, Gant, La Martina, The Bostonians, Nautica που είμαστε και αντιπρόσωποι ως όμιλος.

    Tέλος προσπαθούμε πάντα να υποστηρίζουμε και να συνεργαζόμαστε και με ελληνικές εταιρίες – πράγμα που το έχουμε ως αρχή – όπως Bella P. Forel, Stelios Koudounaris, Tsakiris Mallas, Ale, Attrativo, BSB. Το εμπορικό τμήμα δεν σταματά και συνεχίζει να διαπραγματεύεται καινούριες συνεργασίες.

    Πώς κινείται η αγορά και ο όμιλος και ποιο το αποτύπωμα της αυξημένης τουριστικής κίνησης; Το 2023 θα κλείσει με θετικό πρόσημο;

    Θεωρώ ότι η αγορά κινείται σε γενικές γραμμές ανοδικά και ο όμιλος ακολουθεί τη γενική αυτή τάση.

    Προέρχεστε από τον χώρο της μόδας με θητεία σε σημαντικά brands στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πώς βλέπετε την αγορά πολυκαταστημάτων στην Ελλάδα και πόσο εύκολο είναι για τη Notos σε ένα έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον να «χτίσει» κυρίαρχη θέση;

    Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στον χώρο του εμπορίου είναι μια κοινή πραγματικότητα. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε αυξημένη κίνηση στα πολυκαταστήματα και τα Mall και θεωρώ ότι ο τομέας των πολυκαταστημάτων δεν έχει φθάσει ακόμα στην Ελλάδα σε ένα σημείο όπου να μην υπάρχει περαιτέρω δυνατότητα ανάπτυξης. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στην Αμερική και Ασία, υπάρχουν διαφορετικά πολυκαταστήματα που επικεντρώνονται σε διαφορετικά γούστα και απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά. Μπορούν να εκφράζουν διαφορετικούς πελάτες μπορούν να παρουσιάζουν ακόμα και ίδια σήματα με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με τις ανάγκες του δικού τους καταναλωτή.

    Στα notos δουλεύουμε στο να κατανοήσουμε τα θέλω της αγοράς και άρα να θέσουμε ξεκάθαρους στόχους. Σκοπός μας είναι να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μέσω μοναδικών προϊόντων, υπηρεσιών και προσφορών. Θέλουμε τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που θα προσφέρουμε να είναι υψηλής ποιότητας (αυτό δεν σημαίνει υψηλή τιμή). Η ποιότητα των εμπορευμάτων, αλλά και των υπηρεσιών είναι πολύ συχνά καθοριστική για την επιτυχία και την διατήρηση των πελατών. Έχουμε επίσης ένα δυνατό loyalty program που ονομάζεται «more», το οποίο μετράει πάνω από 100.000 μέλη, το οποίο επανασχεδιάσαμε επίσης τον τελευταίο χρόνο δίνοντας μεγαλύτερα προνομία στους πιστούς μας καταναλωτές.

    Τα notos είναι ένα όνομα συνδεδεμένο με την εμπιστοσύνη και την οικειότητα. Αυτό δεν το ξεχνάμε και όλες οι ενέργειες μας έχουν σκοπό την ενίσχυση αυτής της εμπιστοσύνης και κατά συνέπεια την περαιτέρω εδραίωση των πολυκαταστημάτων στον χώρο. Τέλος δεν σταματάμε να αναζητάμε τρόπους για να βελτιώσουμε την προσφορά, και να συνάψουμε νέες συνεργασίες.