• Business

    Πώς ο Μιχάλης Τσαμάζ μετασχηματίζει τον ΟΤΕ: Οι νέες δουλειές και υπηρεσίες, το καινούργιο επιχειρηματικό μοντέλο

    OTE

    Μιχάλης Τσαμάζ, Επικεφαλής ΟΤΕ


    Στρατηγικό πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού 360 μοιρών, που αλλάζει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας, παροχής υπηρεσιών και εξυπηρέτησης του πελάτη, «τρέχει» στον ΟΤΕ, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Μιχάλη Τσαμάζ. Σε συνδυασμό με την είσοδο σε νέες δραστηριότητες, Cosmote Insurance, Cosmote Payments, mobile betting και τις υπηρεσίες IoT (Internet of Things), ο ΟΤΕ οδηγείται με ορίζοντα πενταετίας σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο. Όπως υπογραμμίζεται σχετικά, σε 5 χρόνια το επιχειρηματικό μοντέλο του ΟΤΕ δεν θα έχει καμία σχέση με το σημερινό.

     

    Κινητήριος δύναμη είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

    Όπως εξήγησε ο κ. Τσαμάζ σε πρόσφατη εκδήλωση του ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών) στον Βόλο (είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου) αναφέροντας ως παράδειγμα τον ΟΤΕ, οι βασικές προϋποθέσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι:

    1. Τα δίκτυα Νέας Γενιάς, δηλαδή οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές υψηλής χωρητικότητας, ταχύτητας και αξιοπιστίας. Ο όμιλος ΟΤΕ έχει εξαγγείλει επενδυτικό πλάνο ύψους 2 δισ. ευρώ έως το 2022. Σήμερα, πρόσβαση σε πολύ υψηλές ταχύτητες Internet έως και 200Mbps και προηγμένες ευρυζωνικές υπηρεσίες έχουν περίπου 3 εκατομμύρια τα νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Έως το τέλος του 2019, η κάλυψη FTTH (δίκτυο οπτικών ινών μέχρι τα σπίτια) θα περιλαμβάνει περίπου 150.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε Αττική, Θεσσαλονίκη και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Σταδιακά έως το 2022, η κάλυψη FTTH θα φθάσει το 1 εκατομμύριο νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Το δίκτυο αυτό θα καλύπτει με οπτική ίνα και εγκαταστάσεις μεγάλης κοινωνικής σημασίας, όπως πανεπιστημιακά ιδρύματα, κέντρα μεταφορών, βιομηχανικά πάρκα και δημόσια κτίρια.
    2. Οι ολοκληρωμένες λύσεις Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών οι οποίες βοηθούν τις επιχειρήσεις να λειτουργούν αποτελεσματικότερα και με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν πόρους ενώ αυτοματοποιούν διαδικασίες, αφήνοντας περισσότερο ελεύθερο χρόνο στους εργαζόμενους για να ασχοληθούν με σημαντικότερα projects. Τα τελευταία χρόνια ο ΟΤΕ αναπτύσσεται ραγδαία στον τομέα αυτό, έχοντας δημιουργήσει ένα portfolio ολοκληρωμένων λύσεων για κάθε οργανισμό, ενώ υλοποιεί πολλά και σημαντικά έργα ICT (Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών).
    3. Η τρίτη προϋπόθεση, σύμφωνα πάντα με τον επικεφαλής του ΟΤΕ, είναι «να μην σκέφτεσαι όπως σκεφτόσουν πάντα. Χρειάζεται να είσαι ανοιχτός στο καινούργιο. Χρειάζεται mindset αλλαγής και ανάπτυξης. Για να μπεις στην νέα εποχή, δεν μπορείς να κάνεις ό,τι έκανες πάντα…».

    Ο ΟΤΕ παρέχει ήδη υπηρεσίες ασφάλισης, μέσω διαδικτύου (Cosmote Insurance) και προετοιμάζεται για την είσοδό του στις ηλεκτρονικές πληρωμές (Cosmote Payments) οι οποίες θα λανσαριστούν εντός του 2019 και τα ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια (mobile betting). Για την τελευταία δραστηριότητα συνεργάζεται με την Intralot.

    Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ, η δραστηριοποίηση σε νέες αγορές θα δημιουργήσει ένα ισχυρό ψηφιακό οικοσύστημα προς όφελος του πελάτη το οποίο μακροπρόθεσμα θα ενισχύσει τις επιδόσεις του ομίλου.

    Πεδίο ανάπτυξης για τον ΟΤΕ αποτελούν επίσης οι υπηρεσίες IoT. Μεταξύ άλλων, έχει αναλάβει, έπειτα από διαγωνιστική διαδικασία, την ενεργειακή αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού στο Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου (υπηρεσίες smart city-smart lighting). Πρόκειται για μια σημαντική αγορά που ανοίγει καθώς ανάλογα έργα θα πρέπει να πραγματοποιήσουν όλοι οι δήμοι της χώρας, προκειμένου να μειώσουν το ενεργειακό τους κόστος.

    Παράλληλα, ο ΟΤΕ βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης της θυγατρικής του, Τelekom Albania, σύμφωνα με πληροφορίες, στη βουλγαρική Vivacom. Δεν αποκλείεται το επόμενο διάστημα, εφόσον δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, να επιχειρήσει την αποχώρησή του και από τη Ρουμανία. Το σκεπτικό του κ. Τσαμάζ είναι πως αποτελεί συμφέρον του ομίλου οι διαθέσιμοι πόροι να διατεθούν με προτεραιότητα την ελληνική αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς το Κουκάκι έγινε ακριβότερο από την Εκάλη: Το φαινόμενο Airbnb, οι νέες ανάγκες και οι επενδυτικές ευκαιρίες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μιχάλης Τσαμάζ: «Είμαστε ο μεγαλύτερος επενδυτής στις τηλεπικοινωνίες»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μιχάλης Τσαμάζ: Η πορεία του «παθιασμένου ηγέτη» του ΟΤΕ που έβαλε για στόχο την κορυφή



    ΣΧΟΛΙΑ