• Business

    Ο ισχυρός άνδρας που προσπάθησε να πάρει τον έλεγχο της Genco. Όλο το παρασκήνιο.

    John Michael Radziwill, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της C Transport Maritime


    Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με έναν μυστηριώδη πλειοδότη που σκόπευε να εξαγοράσει τις νέες μετοχές αξίας 125 εκατ. δολαρίων που εξέδωσε η ναυτιλιακή Genco Shipping & Trading. Η εταιρεία – εκ των ιδρυτών της οποίας ήταν ο Έλληνας εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος, ο οποίος αποχώρησε από την Genco πριν από λίγες μέρες – προσπαθούσε εδώ και μήνες να πραγματοποιήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, καθώς αυτό αποτελούσε την προϋπόθεση της εξασφάλισης του δανείου των 400 εκατ. δολαρίων για την αναχρηματοδότηση του χρέους της.

    Σύμφωνα με το TradeWinds, η ναυτιλιακή C Transport Maritime (CTM), συμφερόντων του John Michael Radziwill που διατελεί πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία, έφτασε πολύ κοντά στο να αποκτήσει το πλειοψηφικό ποσοστό στη Genco και να δώσει τα 125 εκατ. δολάρια που απαιτούνταν για την εξαγορά των μετοχών που εξέδωσε.

    πητερ γεωργιοπουλος
    Πήτερ Γεωργιόπουλος, εφοπλιστής

    Η αποκάλυψη του ονόματος της CTM ως μεγάλου πλειοδότη για το μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη Genco, φέρνει στο φως και τις προθέσεις της, καθώς η εταιρεία αυτή – η οποία έχει έδρα το Πριγκιπάτο του Μονακό – εδώ και αρκετό διάστημα αναζητάει επενδυτικές ευκαιρίες στην ταλαιπωρημένη από την κρίση αγορά του ξηρού φορτίου.

    Ωστόσο, η CTM δεν κατόρθωσε να μπει στη μετοχική σύνθεση της Genco, αφού, όπως έγραψε το mononews.gr, οι νέες μετοχές εξαγοράστηκαν από τους τρεις μεγαλύτερους μετόχους της τελευταίας, δηλαδή από τα funds Centerbridge Partners, Strategic Value Partners (SVP) και Apollo Global Management.

    Η εταιρεία από το Μονακό αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς παίκτες στη ναυτιλία διεθνώς, ενώ από το 2004 διατηρεί συμφωνίες τύπου RSA (Revenue Sharing Agreements, δηλαδή συμφωνίες διαμοιρασμού των εσόδων μεταξύ εταιρειών που έχουν συνάψει συνεργασίες) στους τομείς των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax, supramax και capesize.

    Με τη CTM έχουν συνεργαστεί πολλές ναυτιλιακές σε παγκόσμιο επίπεδο, ανάμεσά τους και η Navios της Αγγελικής Φράγκου.

    genco
    Το φορτηγό πλοίο “Genco Constantine” της Genco Shipping & Trading

    Ωστόσο, σύμφωνα με το TradeWinds, η πρόταση της CTM απορρίφθηκε από τη διοίκηση της Genco καθώς, εάν η εταιρεία του Radziwill κατόρθωνε να εξαγοράσει το πλειοψηφικό ποσοστό, τότε αυτό θα σήμαινε αυτόματα ότι τα 69 πλοία της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακής θα περνούσαν στον έλεγχό της και οι μέτοχοι της Genco δε θα είχαν πλέον τη διαχείριση του στόλου.

    Γι’ αυτό το λόγο, τα τρία funds – που είναι συνάμα και οι παλαιότεροι μέτοχοι της Genco – αντιστάθηκαν σθεναρά σε αυτή την προσπάθεια του Radziwill. Για να αποτρέψουν μία τέτοια εξέλιξη που θα μείωνε παράλληλα το ποσοστό τους στη Genco στο 20%, τροποποίησαν εις διπλούν την αρχική τους προσφορά και τελικώς εξαγόρασαν τις νέες μετοχές καταβάλλοντας ολόκληρο το ποσό των 125 εκατ. δολαρίων.

    Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι ο Πήτερ Γεωργιόπουλος αποχώρησε ξαφνικά από την εταιρεία που ο ίδιος ίδρυσε, γεγονός που μαρτυράει την ύπαρξη έντονου παρασκηνίου. Πολλοί είναι αυτοί που πιθανολογούν ότι ο Έλληνας εφοπλιστής ίσως έπεσε “θύμα” πιέσεων από τα τρία επενδυτικά funds που αποτελούν τους μεγαλύτερους μετόχους της Genco (Centerbridge Partners, Strategic Value Partners (SVP) και Apollo Global Management), κάτι που αν όντως ισχύει, δείχνει πόση δύναμη έχουν αποκτήσει τα funds στον χώρο της ναυτιλίας, αποδυναμώνοντας παράλληλα τους παραδοσιακούς εφοπλιστές και επιβάλλοντας τους δικούς τους κανόνες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Λιβανός: Τα επόμενα σχέδια της GasLog Partners

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η E Nomikos βάζει πωλητήριο στο παλιότερο πλοίο του στόλου της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononewsgr-5-doroepitages-apo-attica-sinolikis-axias-1000-evro/80036

     



    ΣΧΟΛΙΑ