• Ναυτιλία

    Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου που δίνει 1,2 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της δημόσιας υγείας και τα λέει έξω από τα δόντια

    • Του Λάμπρου Καραγεώργου
    Προκοπίου ναυτιλία

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynacom Tankers Management


    Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, είτε συλλογικά μέσω της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Συν-Ενωσις είτε ατομικά, δήλωσε παρούσα στο κάλεσμα της πολιτείας για βοήθεια με στόχο την αντιμετώπιση της πανδημίας.

    Μεταξύ αυτών και ο έλληνας μεγαλοεφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου ο οποίος προσέφερε περί τα 1,2 εκατ. ευρώ για για την αγορά ιατρικού εξοπλισμού που σχετίζεται με την αντιμετώπιση της κρίσης, λόγω κορονοϊού.

    Ο κ. Γιωργος Προκοπίου είναι ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές και εκτός από την ικανότητα του να διατηρεί ένα πολυ μεγάλο και ανταγωνιστικό εμπορικό στόλο 124 πλοίων διακρίνεται και για τις παρεμβάσεις του κυρίως με αφορμές τα προβλήματα που προκαλεί στους επενδυτές το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα και τα εμπόδια που τίθενται για επενδύσεις.

    Ο κ. Προκοπίου δεν μιλά συχνά αλλά όταν αποφασίσει να το κάνει δεν μασάει τα λόγια του.

    Κάπως έτσι το έκανε χρόνια πίσω, τον μακρινό Απρίλιο του 2005 όταν απευθυνόμενος σε εκδήλωσης στη Ναυτιλιακή Λέσχη στο τότε Υπουργό ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργος Αλογοσκούφη, ο οποίος ήταν κεντρικός ομιλητής του είπε ορθά κοφτά ότι οι εφοπλιστές περίμεναν τη ΝΔ να βγει στην κυβέρνηση για να αλλάξει το νόμο για την φορολόγηση των ακινήτων των off shore και σχεδόν έξι μήνες μετά δεν είχε γίνει τίποτα. Έσπευσε να διευκρινίσει ότι το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για τις επενδύσεις σε ακίνητα έγκειται στο ότι ρισκάρουν σημαντικά κεφάλαια στη θάλασσα και λογικό είναι να επενδύουν μεγάλο μέρος των κερδών τους σε ακίνητα στη στεριά.

    Ακόμη πιο «άμεση» ήταν πάντως η πιο πρόσφατη δημόσια τοποθέτηση του σε εκδήλωση που πραγματοποίησε το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο, στην Αθηναϊκή Λέσχη. Ο κ. Προκοπίου ξεκαθάρισε ότι «μαλ….ες επιχειρηματίες με εκατομμύρια δεν υπάρχουν» και ζήτησε από τους πολιτικούς να κάτσουν σε ένα τραπέζι με τους επιχειρηματίες και επενδυτές με σκοπό να συμφωνήσουν στον τρόπο της ανάπτυξης ώστε να ξαναρχίσουν οι επενδύσεις.

    Πιο αποκαλυπτικός όταν αναφέρθηκε και στη δική του περιπέτεια με την εφορία μιλώντας σε εκδήλωση του «Κύκλου ιδεών» του Βαγγέλη Βενιζέλου, με θέμα «ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ» τον Νοέμβριο του 2017.

    Εμείς οι εφοπλιστές τα λεφτά που βγάζουμε, τα βγάζουμε στο εξωτερικό χωρίς καμία στήριξη από το κράτος και τις τράπεζες, και τα φέρνουμε στην πατρίδα για να τα επενδύσουμε είπε ο κ. Προκοπίου και πρόσθεσε τι έτσι έφερε και αυτός 250 εκατ. ευρώ να τα επενδύσει και η εφορία του ζητά για κάθε ένα εκατ. ευρώ 880 χιλιάδες φόρο, όπως φόρο δωρεάς 40% και άλλο 120% πρόστιμα. Για να πάω στο δικαστήριο θα πρέπει να καταβάλω το 50%, συνέχισε και πρόσθεσε ότι παράλληλα του κάνουν κατασχέσεις και ο ίδιος πρέπει να εξηγήσει στον κινέζο, τον γερμανό και ελβετό τραπεζίτη ότι δεν είναι απατεώνας. Με τέτοια αντιμετώπιση μην περιμένετε επενδύσει ήταν το μηνυμα του έλληνα μεγαλοεφοπλιστή.

    Ο 72χρονος κ. Προκοπίου, δεν τα παρατάει πάντως παρά τις δυσκολίες και συνεχίζει να ασκεί το χόμπι του, όπως χαρακτηρίζει την δουλειά του αν και όπως δηλωσε πρόσφατα παραλαμβάνοντας το βραβείο «2020 Capital Link Greek Shipping Leadership Award», ανέθεσε στις τέσσερις κόρες του αυξημένο ρόλο στη ναυτιλιακή του αυτοκρατορία. Ο ιδιος θα ξεκινήσει πάλι από την αρχή ή πιο σωστά από το ένα πέμπτο , όπως ανέφερε ο Γιώργος Προκοπίου, εξηγώντας ότι τα υπόλοιπα τέσσερα πέμπτα ανήκουν στις κόρες του.

    Η ναυτιλιακή αυτοκρατορία του κ. Προκοπίου αποτελείται από τέσσερις βασικές ναυτιλιακές εταιρείες και συγκεκριμένα την Dynacom Tankers η οποία, σύμφωνα με την Vesselsvalue, ελέγχει ένα στόλο από 67 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 11.394.600 dwt, την Dynagas Holding Ltd με ενεά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.539.529 κυβικών μέτρων, την Dynagas LNG Partners με οκτώ LNG Carriers (1.261.938 k.m.) και την Sea Traders με 38 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου 3.049.000 dwt και δυο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.200 teu συνολικά.



    ΣΧΟΛΙΑ