• Business

    Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές της «μάχης» του Online delivery στην Ελλάδα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Ρομίνα Νικηφόρου
    Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές της «μάχης» του Online delivery στην Ελλάδα

    πηγή: pixabay.com


    Οι παλιοί και νέοι παίκτες που διεκδικούν την «πίτα» των περίπου 800 εκατ. ευρώ του Οnline delivery στη χώρα μας.

    Η αγορά του Οnline delivery η οποία αναπτύχθηκε ραγδαία εν μέσω πανδημίας βρίσκεται τις τελευταίες μέρες στο επίκεντρο της επικαιρότητας λόγω του σάλου που προκλήθηκε με την e-food. Αν και η e-food θεωρείται ο «ηγέτης» του κλάδου από άποψη μεριδίων, σημαντικά ωστόσο κομμάτια από την «πίτα» που έφτασε να «τζιράρει», σύμφωνα με εκτιμήσεις, έως και 800 εκατ. ευρώ, διεκδικούν επίσης η φιλανδική Wolt, η ΒΟΧ, θυγατρική του ΟΤΕ, η delivery.gr του ομίλου Μούχαλη καθώς και η άρτι αφιχθείσα ουκρανική Rocket.

    Ενδεικτικό της δυναμικής που απέκτησε ο κλάδος τον τελευταίο 1,5 χρόνο στη χώρα μας είναι ότι ακόμη και επιχειρήσεις εστίασης «κολοσσοί» που «αντιστέκονταν» σθεναρά στο delivery όλα αυτά τα χρόνια, εντάχθηκαν τελικά στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους όταν λόγω των περιοριστικών μέτρων, παρέμεναν κλειστές. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, 4 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου έκαναν παραγγελίες φαγητού ηλεκτρονικά, κατά την περίοδο της πανδημίας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες φαγητού εντός του 2020, επεκτάθηκαν και σε άλλες υπηρεσίες εκτός των εστιατορίων με σημαντικότερες τις συνεργασίες που «εγκαινίασαν» με τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

    Εfood: Αύξηση τζίρου 49,38% το 2020

    Η e-food ιδρύθηκε το 2012 από τα δύο αδέλφια Κυρκίνη (Παμίνο και Κωνσταντίνο) και άλλους τρεις επιχειρηματίες και από το 2015 ανήκει στη γερμανική Delivery Hero, η οποία έχει επίσης εξαγοράσει τις πλατφόρμες Deliveras και clickdelivery. To 2020 κατέγραψε εντυπωσιακή ανάπτυξη της τάξεως του 49,38% σε σχέση με το 2019 με τον τζίρο της να διαμορφώνεται στα 64,4 εκατ. ευρώ. Μέσα στο 2020 η efood πέραν των περίπου 15.000 καταστημάτων εστίασης, ξεκίνησε συνεργασία και με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Ο σάλος που ξέσπασε τις τελευταίες μέρες με αφορμή το μήνυμα προς τους 115 εργαζόμενους delivery για αλλαγή των μεταξύ τους εργασιακών του σχέσεων μένει να φανεί κατά πόσον θα επηρεάσει τη δυναμική της.

    Wolt: Δυναμική ανάπτυξη των Φινλανδών με τετραπλασιασμό του τζίρου

    Δυναμικά αναπτύσσεται η φινλανδική Wolt που ήρθε στην Ελλάδα το 2019, η οποία έφερε μία νέα πρόταση στην συγκεκριμένη αγορά μέσω ενός ευέλικτου προγράμματος συνεργασίας με τους διανομείς της, προσφέροντας αρχικά τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις εστίασης που δεν είχαν υπηρεσίες delivery να αναπτυχθoύν στον κλάδο. Η εταιρεία αύξησε κατά 324% τον τζίρο της το 2020, καθώς τα έσοδα της αυξήθηκαν από 3 εκατ. ευρώ του 2019 στα 12,8 εκατ. ευρώ. Η  Wolt στην πλατφόρμα της πλέον φιλοξενεί και άλλες επιχειρήσεις όπως  π.χ, κάβες, ανθοπωλεία ενώ συνεργάζεται από το προηγούμενο έτος  και με την αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας.

    BΟΧ: Συνεχής ανοδική πορεία, υπερδιπλασιάστηκαν χρήστες και τζίρος

    Σταθερά ανοδική πορεία στην ελληνική αγορά καταγράφει η πλατφόρμα BΟΧ , θυγατρική του ΟΤΕ, η οποία δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019 και το 2020 απορρόφησε την υπηρεσία food delivery του Skroutz, Skroutz Food.  Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, η υπηρεσία τo 2021 ξεπέρασε τα 9.000 συνεργαζόμενα καταστήματα καλύπτοντας 60 πόλεις σε όλη την Ελλάδα ενώ με την αρωγή και του δημοφιλούς προγράμματος επιβράβευσης των χρηστών κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τόσο τους χρήστες όσο και τον τζίρο της. Μέσα στο 2020 προχώρησε σε συνεργασίες με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και «Κρητικός» και από τις αρχές του έτους καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 50%στις πωλήσεις ειδών σούπερ μάρκετ.

    Delivery.gr: Η πρωτοπόρος και η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

    Το  Delivery.gr αποτελεί την πρώτη online πλατφόρμα για παραγγελία φαγητού που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα το 2006, με έδρα την Πάτρα. Από το 2019 ανήκει στον όμιλο Μούχαλη. Μέσα στο 2020 εγκαινίασε και αυτή τη συνεργασία της με σούπερ μάρκετ και συγκεκριμένα με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Rocket: Η νέα είσοδος στον κλάδο

    Η νέα είσοδος στον κλάδο είναι η ουκρανικής Rocket Delivery που μπορεί να ιδρύθηκε πριν από τρία χρόνια αλλά ήδη έχει επεκταθεί εκτός από την χώρα μας τον περασμένο Ιούλιο και σε Ολλανδία, Κύπρο, Γαλλία. Η ελληνική θυγατρική «Ρόκετ Ντελίβερι Μονοπρόσωπη ΙΚΕ», συστάθηκε πριν από περίπου 4 μήνες και την ανάπτυξη της έχει αναλάβει ο πρώην επικεφαλής της Lime Greece, Νίκος Χατζηδάκης. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα καταστήματα που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα της Rocket επωφελούνται από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που παρέχει η πλατφόρμα, μεταξύ των οποίων χρέωση χαμηλότερων προμηθειών, συμβουλευτικές υπηρεσίες marketing και προώθησης στα socialmedia και επαγγελματική φωτογράφιση γευμάτων και πιάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας την Τρίτη, η Rocket γίνεται η πρώτη υπηρεσία online παραγγελίας και διανομής φαγητού στην Ελλάδα που προχωρά σε υπογραφή συμβάσεων μισθωτής εργασίας αορίστου χρόνου με τους νέους διανομείς της αυτή την εβδομάδα.

    Διαβάστε επίσης

    Αυτά είναι τα νέα δικαιώματα των εργαζομένων στα delivery – Σαρωτικοί οι έλεγχοι του ΣΕΠΕ



    ΣΧΟΛΙΑ