• Business

    Πέτρος Τζαννετάκης (Motor Oil): Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν τα περιθώρια διύλισης και το 2023- Τι θα κάνει με τη Διώρυγα GAS

    Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, Chief Financial Officer Motor Oil

    Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, Chief Financial Officer Motor Oil


    Το περιβάλλον διύλισης παραμένει ισχυρό και θετικό και τα περιθώρια διύλισης παραμένουν τους πρώτους μήνες του 2023 σε πολύ υψηλά επίπεδα, ο πληθωρισμός και το ενεργειακό κόστος υποχωρούν, ανέφερε ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, σχολιάζοντας την πορεία του 2023, κατά την τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα της Motor Oil Hellas το 2022.

    Ο κ. Τζαννετάκης τόνισε ότι τη χρονιά που πέρασε ήταν εξαιρετικά τα μεγέθη του ομίλου Μοτορ Οιλ, μια χρονιά που η εισηγμένη προχώρησε σε τρεις σημαντικές εξαγορές. Αναφέρθηκε στην εξαγορά της Anemos με την οποία η Μοτορ Οιλ ενίσχυσε την παρουσία της στις ΑΠΕ, την εξαγορά της VERD στην αγορά βιοκαυσίμων και της Thalis στην επεξεργασία αποβλήτων και σημείωσε ότι συνολικά οι επενδύσεις το 2022 ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ.

    Όπως είπε το μέρισμα που θα δώσει η εταιρεία για το 2022 θα είναι το υψηλότερο από κάθε άλλη χρονιά και μιλώντας για την τρέχουσα χρονιά, σημείωσε ότι αν είναι καλές οι επιδόσεις της εταιρείας και το ευρύτερο περιβάλλον και το μέρισμα θα είναι και πάλι καλό.

    Σχετικά με τις ΑΠΕ σημείωσε ότι πάντα η εταιρεία κοιτά και αναζητά ευκαιρίες και ταυτόχρονα προχωρά στην υλοποίηση των έργων του χαρτοφυλακίου της. Σημειώνεται ότι η MORE παρουσίασε EBITDA  84 εκ. ευρώ το 2022.

    Για το FSRU στην Κόρινθο, της “Διώρυγα GAS”, ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι “δε λέμε ότι δεν θα προχωρήσουμε αλλά ότι ακόμη κοιτάμε πολλές λεπτομέρειες.  Σημείωσε ότι το market test πήγε καλά και το έργο συμπεριλήφθη στις στρατηγικές επενδύσεις αλλά το περιβάλλον έχει αλλάξει, πλέον τα πλοία έγιναν πιο ακριβά και πιο δύσκολο να τα βρεις και έτσι χρειαζόμαστε ακόμη χρόνο για να λάβουμε την επεδνυτική απόφαση. Αν εξασφαλίζονται αποδόσεις, η επένδυση θα προχωρήσει, σημείωσε χαρακτηριστικά, ο κ. Τζαννετάκης. Σχετικά με τη μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Κομοτηνή σημείωσε ότι προχωράει κανονικά και η συμφωνία του project finance ολοκληρώθηκε νωρίτερα το μήνα που πέρασε.

    Τα αποτελέσματα του 2022

    Η Motor Oil Hellas το 2022, παρουσίασε αύξηση 62% στον κύκλο εργασιών που διαμορφώθηκε στα 16,6 δισ. ευρώ έναντι 10,26 δισ. ευρώ το 2021. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στο 1,693 δισ. ευρώ από 490 εκατ. έναν χρόνο πριν, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 968 εκατ. ευρώ από 202 εκατ. ευρώ το 2021, παρότι αφαιρέθηκε και η συνεισφορά αλληλεγγύης.

    Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 1,628 δισ. ευρώ έναντι 379 εκατ. ευρώ το 2021 και η προσαρμοσμένη καθαρή κερδοφορία σε 917 εκατ. ευρώ από 115 εκατ. ευρώ το 2021. Οι επενδύσεις ανήλθαν σε 1,07 δισ. ευρώ από 428 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το καθαρό χρέος ανήλθε σε 1,763 δισ. ευρώ έναντι 1,450 δισ. ευρώ το 2021, με τις λειτουργικές χρηματοροές να ανέρχονται σε 1,152 δισ. ευρώ έναντι 281 εκατ. ευρώ το 2021.

    Το Μικτό Κέρδος της εταιρείας διαμορφώθηκε σε υψηλό επίπεδο επηρεαζόμενο θετικά από τα ιστορικά υψηλά περιθώρια διύλισης σε συνδυασμό με την αύξηση του όγκου των βιομηχανικών πωλήσεων και την θετική επίπτωση από την αποτίμηση των αποθεμάτων.

    Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων της εταιρίας διαφαίνεται ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του διυλιστηρίου (οι πωλήσεις εξωτερικού συμπεριλαμβανομένης της Ναυτιλίας ανήλθαν για τη χρήση 2022 στο 84,96% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 85,42% την αντίστοιχη χρήση του 2021) καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε το 2022 σε 95,50% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 88,46% το 2021).

    Ως προς τις επιδόσεις των επιμέρους τομέων, η διύλιση είχε κύκλο εργασιών 12,364 δισ. ευρώ (από 7,226 δισ. ευρώ το 2021) και EBITDA 1,427 δισ. ευρώ (από 352 εκατ. ευρώ), ο κλάδος της εμπορίας είχε κύκλο εργασιών 5,118 δισ. ευρώ (από 3,590 δισ. ευρώ το 2021) και EBITDA 128 εκατ. ευρώ (από 123 εκατ. ευρώ το 2021), ενώ ο κλάδος ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου είχε κύκλο εργασιών 1,240 δισ. ευρώ (από 499 εκατ. ευρώ) και EBITDA 136 εκατ. ευρώ (από 15 εκατ. ευρώ το 2021).

    Σε επίπεδο όγκων το 2022 διυλίστηκαν 14,262 εκατ. μετρικοί τόνοι έναντι 13,179 εκατ. μετρικούς τόνους το 2021.

    Η διοίκηση της εταιρίας θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 1,60 ευρώ ανά μετοχή. Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί προμέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή.



    ΣΧΟΛΙΑ