• Business

    Π. Παπανικόλας (Γέφυρα Α.Ε): Πώς σχεδιάζει να αυξηθεί την κίνηση στη γέφυρα Ρίο –Αντίρριο

    O Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Δρ. Παναγιώτης Παπανικόλας


    Η αύξηση των συνδρομητών του e-pass και η παροχή περισσότερων προσφορών που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου αποτελούν βασική στρατηγική της διοίκησης της Γέφυρα Α.Ε, η οποία διαχειρίζεται ένα από τα εμβληματικότερα έργα της νεότερης Ελλάδας.

    Όπως ανέφερε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για τα 15 χρόνια από τη λειτουργία της γέφυρας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε., Δρ. Παναγιώτης Παπανικόλας, στόχος είναι μέσα στην επόμενη τριετία οι μισοί χρήστες να έχουν epass από 24% που είναι σήμερα (σε απόλυτα νούμερα περίπου 17.000) και παράλληλα να υπάρξουν επιπλέον εκπτώσεις.

    Ήδη, σύμφωνα με τον κ. Παπανικόλα υπάρχουν πολλά εκπτωτικά προϊόντα, όπως για όσους επιστρέφουν άμεσα ή για τις συχνές μετακινήσεις, οι οποίες μειώνουν το μέσο κόστος διέλευσης.

    Σήμερα, αυτό είναι στα 11,27 ευρώ για ένα ΙΧ ενώ ο συχνός χρήστης καταβάλλει περίπου 7,22 ευρώ ανά διέλευση ενώ όσοι κάνουν πάνω από 40 διελεύσεις το μήνα το μέσο κόστος είναι 5,5 ευρώ. Ανάμεσα στα εκπτωτικά προϊόντα που έρχονται είναι για το σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου, στο οποίο θα εορταστεί η ναυμαχία της Ναυπάκτου.

    Ο κ. Παπανικολάου εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της κίνησης τα επόμενα χρόνια, λέγοντας πως ύστερα από τα δύσκολα χρόνια της κρίσης αρχίζει και παρατηρείται ανάκαμψη της κίνησης. Αυτή τη στιγμή, τα επίπεδα των διελεύσεων αντιστοιχούν στα επίπεδα του 2011 ενώ άνοδος παρατηρείται και στα έσοδα της εταιρείας. Μάλιστα, για τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι τα συνολικά έσοδα θα είναι αυξημένα κατά 2% ενώ κέρδη προβλέπεται να υπάρξουν μετά το 2025.

    Βέβαια, η ώρα μέχρι η εταιρεία και οι μέτοχοι αποσβέσουν τα κεφάλαια που επένδυσαν (περί τα 70 εκατ. Ευρώ) αργεί, καθώς η κρίση μείωσε κατακόρυφα τις διελεύσεις. Σήμερα, παρά την ανάκαμψη η κίνηση βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με το 2011, και απέχει ακόμη από τα ανώτατα επίπεδα του 2009. Στα 15 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας περισσότερες από 61 εκατομμύρια διελεύσεις πραγματοποιήθηκαν, με τα Ι.Χ. να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος (84%), και να ακολουθούν με 8% τα φορτηγά, 6% οι μοτοσυκλέτες και 2% τα λεωφορεία. Μέσω της γέφυρας γίνεται το 80% των διελεύσεων Ρίο- Αντίρριο και περίπου 20% μέσω των ferry boat.

    Ο κ. Παπανικόλας ρωτήθηκε και για το ενδεχόμενο η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τη γέφυρα να υποβάλει δεσμευτική προσφορά για την εξαγορά του 30% του «ΔΑΑ- Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά και την απόφαση της κυβέρνησης να επισπεύσει τον σχετικό διαγωνισμό που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ, κράτησε κλειστά τα χαρτιά του, λέγοντας πως η Vinci – που αποτελεί το μεγαλύτερο μέτοχο της Γέφυρας Α.Ε και της Ολυμπίας Οδού- έχει καταστεί ένας από τους μεγαλύτερους λειτουργούς αεροδρομίων στον κόσμο.

    Από εκεί και πέρα, ο ίδιος μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της εκδήλωσης ανέφερε πως η κοινοπραξία ενδιαφέρεται και για την Εγνατία Οδό (παρά το υψηλό κόστος συντήρησης και κάποιων αναβαθμίσεων που χρειάζονται περίπου 1 δισ. ευρώ), τον ΒΟΑΚ (βόρειος οδικός άξονας Κρήτης) και τον οδικό άξονα Πύργος – Πάτρα ενώ ιδιαίτερα στάθηκε στην ανάγκη της διαλειτουργικότητας των δρόμων και της συνεργασίας των εταιρειών. Απώτερος στόχος όπως είπε είναι με ένα epass να περνάει ο χρήστης όλους τους δρόμους και να λαμβάνει τις εκπτώσεις.

    Ο κ. Παπανικόλας επιφύλαξε και μια είδηση, λέγοντας πως από την Άνοιξη του 2020 αναμένεται να ξεκινήσει η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια της Ολυμπίας Οδού μόνο για κατόχους e-pass.



    ΣΧΟΛΙΑ