• Business

    Π. Χατζηιωάννου: Με ποιες κινήσεις διατηρεί τη ρευστότητα της Safe Bulkers, παρά τη διεύρυνση ζημιών


    Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλιακή Safe Bulkers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου εμφάνισε διεύρυνση ζημιών τόσο στο τρίτο τρίμηνο του 2016 όσο και στο σύνολο του εννεαμήνου Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, η διοίκηση της εταιρίας πραγματοποίησε σειρά κινήσεων για να διατηρήσει θετικές ταμειακές ροές.

    Πτώση κατά 19% σημείωσαν τα καθαρά έσοδα της εταιρίας το τρίτο τρίμηνο του 2016 και διαμορφώθηκαν στα 27,1 εκατ. δολάρια έναντι 33,5 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Η Safe Bulkers εμφάνισε στο τρίτο τρίμηνο καθαρές ζημιές 24,5 εκατ. δολ. διευρυμένες σημαντικά σε σχέση με τις ζημιές 7,5 εκατ. δολαρίων που κατέγραψε στο τρίτο τρίμηνο του 2015. Οι προσαρμοσμένες ζημιές διαμορφώθηκαν την ίδια περίοδο στα 9 εκατ. δολ. από 6,3 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2015.

    Σε επίπεδο εννεαμήνου, τα καθαρά έσοδα υποχώρησαν κατά 20% στα 78,1 εκατ. δολ. από 97,4 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2015, ενώ οι καθαρές ζημιές διαμορφώθηκαν στα 5,13 εκατ. δολ. έναντι 18 εκατ. δολ. στο περυσινό εννεάμηνο.

    Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της ναυτιλιακής, ο Πρόεδρος της Δρ Λουκάς Μπαρμπάρης, επισήμανε: “Κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου 2016, σε μία από τις χειρότερες περιόδους του κύκλου της ναυτιλιακής κρίσης η εταιρία μας διατήρησε θετικές ταμειακές ροές. Παράλληλα εργαστήκαμε κατά την προηγούμενη χρονιά για να μειώσουμε τα ληξιπρόθεσμα χρέη των επόμενων χρήσεων. Επίσης, μειώσαμε σημαντικά τις κεφαλαιακές μας δαπάνες ανανεώνοντας ή μεταπουλώντας παλαιότερα σχετικά ακριβά συμβόλαια νεότευκτων πλοίων. Καταφέραμε να χρηματοδοτήσουμε τμήμα της αγοράς ενός νεότευκτου πλοίου μέσω της έκδοσης προνομιούχων μετοχών και έχουμε κανονίσει να χρηματοδοτήσουμε μία ακόμη αγορά μέσω του sale and lease back. Με αυτές τις κινήσεις καταφέραμε να ισχυροποιήσουμε την ρευστότητα της εταιρίας”.

    Μέχρι τον Οκτώβριο του 2016, οι ανεκτέλεστες παραδόσεις παραγγελιών της Safe Bulkers, εκτός από το πλοίο Hull No. 1551 για το οποίο έχει συναφθεί σύμβαση πώλησης κατά την παράδοση του το 2017, είναι δύο. Πρόκειται για τα πλοία με Hull No. 1146 και Hull No. 1552, τα οποία είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το 2017 και το 2018 αντίστοιχα.

    Αναφορικά με τις ανάγκες δαπανών, τον Οκτώβριο 2016, στο σύνολο τους ανέρχονται στα 50,5 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 28,1 εκατ. πρέπει να πληρωθούν το 2017 και τα 22,4 εκατ. δολ. το 2018. Η εταιρία έχει συμφωνήσει να χρηματοδοτήσει τα 41,7 εκατ. δολ.

    Σημειώνεται ότι στις 26 Οκτωβρίου, η ρευστότητα της ναυτιλιακής ανέρχονταν στα 92 εκατ. δολ. εκ των οποίων τα 72,2 εκατ. σε μετρητά και τραπεζικές καταθέσεις.

    Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Οκτωβρίου η εταιρία ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε συμφωνία να πουλήσει στον εφοπλιστή και μεγαλύτερό μέτοχο της Π. Χατζηιωάννου, δύο νεότευκτα πλοία ιαπωνικής κατασκευής στην τιμή των 48,2 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για δύο φορτηγά πλοία τύπου panamax και kamsarmax, τα οποία θα μεταβιβαστούν σε εταιρείες συμφερόντων του διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τα ξένα κεφάλαια γυρνούν την πλάτη στην Ελλάδα. Τι ψάχνουν Κινέζοι και Άραβες επενδυτές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Σε ποια εταιρεία ναύλωσε πλοίο της η Maran Gas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ