ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κερδίζει έδαφος όλο και περισσότερο στην ελληνική αγορά τη γαλλική πολυεθνική Orchestra που έχει εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες παιδικής ένδυσης στην εγχώρια αγορά.
Η αλυσίδα που μετρά πάνω από τρεις δεκαετίες από όταν το πρώτο κατάστημα άνοιξε στο Μονπελιέ έκανε αναπτυξιακό άλμα όταν το 2008 δημιούργησε το Club Orchestra, ένα πρωτοποριακό συνδρομητικό μοντέλο που παρέχει στα μέλη 50% έκπτωση όλο τον χρόνο σε όλες τις συλλογές μόδας.
Η ελληνική θυγατρική Orchestra Hellas, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2011 αξιοποιώντας τη δυναμική του μοντέλου διευρύνει το αποτύπωμά της σταθερά σε μια αγορά που κυριαρχούν οι ισχυροί πολυεθνικοί κολοσσοί, όπως η Zara ή η H&M κάτι που αποτυπώνεται και στις οικονομικές καταστάσεις της χρήσης που έληξε τον Φεβρουάριο του 2025, οι οποίες δημοσιεύτηκαν χθες.
Η εταιρεία με διευθύνοντα σύμβουλο τον Θοδωρή Ρωξάνη και πρόεδρο και συνιδρυτή του ομίλου, Pierre Mestre και η οποία διαθέτει ένα δικτύου 79 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο εκ των οποίων τα 29 εταιρικά, παρουσίασε άνοδο πωλήσεων κατά 9,2%, φτάνοντας στα 62,77 εκατ. ευρώ.
Το μικτό περιθώριο διαμορφώθηκε στο 38,62%, έναντι 37,07% το 2023, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε στο 3,14%.
Άλμα στα καθαρά κέρδη
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,97 εκατ. ευρώ από 1,35 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2,68 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 49% σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, το EBITDA ενισχύθηκε στα 3,66 εκατ. ευρώ από 2,73 εκατ. ευρώ.
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις σε επίπεδο επενδύσεων η εταιρεία διέθεσε ποσό 478 χιλ. ευρώ για διαμόρφωση και εξοπλισμό νέων και υφιστάμενων σημείων πώλησης. Σημαντική διαφοροποίηση παρουσιάζεται στον δανεισμό, καθώς το 2025 εμφανίζεται νέο μακροπρόθεσμο τραπεζικό άνοιγμα ύψους 8 εκατ. ευρώ, ενώ την προηγούμενη χρήση η εταιρεία δεν διατηρούσε δανειακές υποχρεώσεις. Τα ταμειακά διαθέσιμα ενισχύθηκαν κατά 34,9% και διαμορφώθηκαν σε 1,39 εκατ. ευρώ.
Η καθαρή θέση της εταιρείας ενισχύθηκε κατά 1,97 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 18,97 εκατ. ευρώ.
Παρά τις υψηλότερες δαπάνες διάθεσης και διοίκησης, συνολικού ύψους 21,1 εκατ. ευρώ (+8%), η Orchestra Hellas διατήρησε υψηλή λειτουργική αποδοτικότητα. Ο αριθμός των εργαζομένων παρέμεινε σταθερός στους 417, ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση, προτεραιότητα παραμένει η ενίσχυση της παρουσίας στην αγορά ειδών βρεφανάπτυξης.
Το δίκτυο πωλήσεων
Το δίκτυο πωλήσεων της Εταιρείας γεωγραφικά καλύπτει τις περιφέρειες Αττικής, Μακεδονίας-Θράκης, Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, Κρήτης, Αιγαίου, και Ηπείρου Δυτικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας βασικοί στόχοι της στρατηγικής της παραμένουν η αύξηση του τζίρου, η βελτίωση του περιθωρίου μικτού και καθαρού κέρδους, και η εδραίωση της εταιρείας ως ηγέτιδα στον τομέα του λιανικού εμπορίου παιδικού και βρεφικού ρούχου.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ο ορκωτός ελεγκτής επιφυλάχθηκε για πρόβλεψη ζημιών από εμπορικές απαιτήσεις ύψους 180 χιλ. ευρώ, αλλά και για το γεγονός ότι η εταιρεία δεν έχει ελεγχθεί φορολογικά για τις χρήσεις 2022–2025 και δεν έχει σχηματίσει σχετική πρόβλεψη για ενδεχόμενες υποχρεώσεις.
Διαβάστε επίσης:
Απ. Βακάκης σε μετόχους της Jumbo: «Είμαι εμετικά φοβικός – Δεν θέλω να παίρνω ρίσκα»
Πλαίσιο: Πωλήσεις ρεκόρ 480 εκατ. ευρώ – Σημαντική κάμψη στα κέρδη
Lucia’s Farm: Στον πρωτογενή τομέα η νέα επένδυση του ομίλου Καράτζη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Φρίντριχ Μερτς: Δασμοί 30% από τις ΗΠΑ θα πλήξουν «στον πυρήνα» τη γερμανική βιομηχανία
- Warner Bros: Ο Superman εγκαινιάζει τη νέα εποχή ταινιών της DC με 122 εκ. δολαρίων στο άνοιγμα σε ΗΠΑ και Καναδά
- Στο Πεκίνο ο Λαβρόφ: Συζητήσεις με τον Γουάνγκ Γι για τις ΗΠΑ και το ουκρανικό
- Βρετανία: Συντριβή μικρού αεροπλάνου στο Έσσεξ
