• Business

    Fourlis: «Αγκάθι» η αδυναμία εξεύρεσης προσωπικού σε IKEA και Intersport

    Απόστολος Πεταλάς, CEO Ομίλου Fourlis

    Απόστολος Πεταλάς, CEO Ομίλου Fourlis


    Στις σημαντικές προκλήσεις της φετινής χρονιάς κατατάσσει η διοίκηση του ομίλου Φουρλής (Fourlis) την εξεύρεση προσωπικού για τη λιανεμπορική δραστηριότητα. Και αυτό την ώρα που εκτιμά ότι θα διατηρηθεί η διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων σε IKEA και Intersport, όπως και το ισχυρό μικτό περιθώριο κέρδους.

    Μαζί με την πίεση που ασκεί το αυξημένο κόστος χρήματος, με την αύξηση του Euribor, αλλά και το μισθολογικό κόστος, η αδυναμία να βρεθεί προσωπικό, με θέσεις εργασίας, να παραμένουν ακάλυπτες,  αποτελεί ένα από τα «αγκάθια» του ομίλου.

    Παρά το γεγονός έχουν γίνει λελογισμένες αυξήσεις μισθών, στη λιανεμπορική δραστηριότητα υπάρχουν 50 θέσεις ανοιχτές δεν μπορούν να καλυφθούν, σύμφωνα με τα όσα είπε ο απερχόμενος CEO, Απόστολος Πεταλάς στην τηλεδιάσκεψη για την ενημέρωση των επενδυτών και αναλυτών σχετικά με τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου.

    Εκτιμήσεις για διατήρηση διψήφιας ανάπτυξης

    Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις και τις προοπτικές του ομίλου για τη φετινή χρονιά η διοίκηση περιμένει ισχυρή άνοδο των πωλήσεων αλλά και διατήρηση του μικτού περιθωρίου κέρδους.

    Παρά το γεγονός ότι δεν δόθηκε guidance ωστόσο η εκτίμηση που διατύπωσε ο κ. Πεταλάς είναι ότι  φέτος μπορεί να διατηρηθεί η διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων έως το τέλος της χρήσης και για τις δύο δραστηριότητες λιανικής του ομίλου ΙΚΕΑ και Intersport. Παράλληλα στους στόχους περιλαμβάνεται και η διατήρηση του μικτού περιθωρίου κέρδους που επετεύχθη στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

    Με οδηγό την ΙΚΕΑ οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου στο πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 21,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σε αυτό συνέβαλλε, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά,  τόσο η αποκατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας σε ποσοστό κατά 85% αλλά οι συγκρατημένες ανατιμήσεις προϊόντων που δίνουν και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ΙΚΕΑ.

    Στόχος η διατήρηση του μικτού περιθωρίου κέρδους

    Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ομίλου οι πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο έφτασαν στα  116,6 εκατ. ευρώ έναντι  96,3 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 21,1% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ανήλθαν στα  16,3 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA έφτασαν σε 2,6 εκατ. ευρώ έναντι λειτουργικών ζημιών  0,7 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022 ενώ οι ζημιές προ φόρων στα  5,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών  7,4 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022.

    Το μικτό περιθώριο κέρδους που έφτασε στο 44% χαρακτηρίστηκε ως το υγιέστερο των τελευταίων ετών και στόχος είναι η διατήρησή του και το 2023 σύμφωνα με τη διοίκηση.

    Στην ΙΚΕΑ οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25,1% φτάνοντας στα 77,3 εκατ. ευρώ  με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να αυξάνονται κατά 23,4% ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27,3% συγκρινόμενες με το πρώτο τρίμηνο του 2022.

    Σημειώνεται πως λειτουργούν συνολικά 5 μεγάλα καταστήματα ΙΚΕΑ (3 στην Ελλάδα, 1 στην Κύπρο, και 1 στη Βουλγαρία), 6 μεσαίου μεγέθους καταστήματα (4 στην Ελλάδα και 2 στη Βουλγαρία) και 8 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ (5 από αυτά στην Ελλάδα, 2 στη Βουλγαρία και 1 στην Κύπρο).

    Σε ό,τι αφορά την Intesport οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στα  39,3 εκατ. έναντι  34,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 13,6%, με οδηγό την Ελλάδα όπου ο τζίρος αυξήθηκε κατά 26,1%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική μείωση 1,3%. Όπως είπε η διοίκηση του ομίλου ο ζεστός καιρός επηρέασε αρνητικά αφενός τις πωλήσεις, ενώ ο εκπτωτικός κύκλος πίεσε το περιθώριο κέρδους.

    Ο Όμιλος FOURLIS αριθμεί σήμερα 106 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 58 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο. Συνεχίζεται η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.

    Οσον αφορά την επένδυση του Ομίλου Fourlis στον κλάδο προϊόντων υγείας και ευεξίας σημειώνεται πως ξεκίνησε με τη λειτουργία των πρώτων 3 καταστημάτων λιανικής “HOLLAND & BARRETT”, ενώ το e-commerce βρίσκεται σε τελικό στάδιο λειτουργίας. Στόχος είναι η λειτουργία 100 περίπου φυσικών καταστημάτων στις χώρες Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία την επόμενη πενταετία.

    Διαβάστε επίσης

    Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στα 125 εκατ. δολάρια ανήλθε η συμμετοχή της DFC

    Kρουαζιέρα: Σχέδια ανάπτυξης σε Κέρκυρα και Ιόνια νησιά



    ΣΧΟΛΙΑ