Business

Ο πρώην επικεφαλής της Ferrari στο τιμόνι της Aston Martin – Εκτίναξη της μετοχής

  • Bloomberg
Amedeo Felisa, ο νέος CEO της Aston Martin

Amedeo Felisa, ο νέος CEO της Aston Martin


Η Aston Martin Lagonda Global Holdings στράφηκε σε έναν βετεράνο του κλάδου πολυτελών αυτοκινήτων που εγκατέλειψε το τιμόνι της Ferrari NV πριν από έξι χρόνια, προκειμένου να αντιστρέψει την πορεία της.

Συγκεκριμένα, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία όρισε διευθύνοντα σύμβουλο το μέλος του ΔΣ Amedeo Felisa, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Γερμανό μάνατζερ Tobias Moers, ο οποίος δεν κατάφερε να δώσει ώθηση στο supercar Valkyrie της εταιρείας, αξίας 2,4 εκατομμυρίων λιρών (3 εκατομμύρια δολάρια).

O Felisa, 75 ετών, θα επικεντρωθεί στην αναμόρφωση της τεχνικής ομάδας της Aston Martin με την πρόσληψη προσωπικού και την προώθηση εσωτερικών ταλέντων.

«Είναι δύσκολο να βρεις κάποιον με αυτόν τον πλούτο εμπειρίας, δεν νομίζω ότι υπάρχουν πέντε άνθρωποι στον κόσμο που την έχουν», δήλωσε ο πρόεδρος της Aston Martin, Lawrence Stroll, σε συνέντευξη.

Ο διορισμός του Felisa έβαλε τέλος στη σύντομη αλλά ταραχώδη θητεία του Moers, τον οποίο προσέλαβε ο Stroll πριν από δύο χρόνια, μετά από καριέρα σχεδόν δύο δεκαετιών στη Mercedes-Benz AG.

Ενώ το σχέδιο ήταν να ενισχύσει την γκάμα των αυτοκινήτων της εταιρείας με καινούργιες προσεγγίσεις του επιτυχημένου σπορ οχήματος DBX και να φέρει νέα πνοή στην σειρά σπορ αυτοκινήτων, οι παραδόσεις του μοντέλου Valkyrie έμειναν πίσω σημαντικά.

Μάλιστα, τον περασμένο μήνα η Aston Martin δεν κατόρθωσε να εξασφαλίσει τη σύσταση “buy” από την Citigroup, με τους αναλυτές της να προειδοποιούν για τα προβλήματα με το μοντέλο Valkyrie που οδήγησαν τον ισολογισμό της εταιρείας σε «επισφαλή θέση».

Ο Felisa, ειδικός στον τομέα της μηχανικής αυτοκινήτων, γεννημένος στο Μιλάνο, ήταν το τιμόνι της Ferrari για οκτώ χρόνια μέχρι το 2016. Εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Aston Martin πέρυσι.

Κατά το παρελθόν έτρεξε το τμήμα ανάπτυξης προϊόντων της Alfa Romeo του ομίλου Fiat Chrysler.

Εκτίναξη της μετοχής

Η μετοχή της Aston Martin σημείωσε άνοδο έως και 13% στο Λονδίνο. Ωστόσο, εξακολουθεί να χάνει το 1/3 της αξίας της από τις αρχές του έτους, ενώ υποχωρεί κατά περίπου 90% από την αρχική δημόσια προσφορά της εταιρείας, το 2018.

Εν όψει της IPO στο Λονδίνο, η Aston Martin φιγούραρε ως ανταγωνίστρια της Ferrari, ωστόσο τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά καθώς οι πωλήσεις της σημείωσαν βουτιά και οι έμποροι δυσκολεύονταν να πουλήσουν τα αυτοκίνητα της.

Η εταιρεία πέρασε μια καλή χρονιά αναδιάρθρωσης μετά τη διάσωση της από τον Stroll, ο οποίος δημιούργησε στενότερους δεσμούς με τη Mercedes-Benz διασφαλίζοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία που έχει συνδεθεί στενά με τις ταινίες του James Bond, θα επιβιώσει από την πανδημία.

Την Τετάρτη, η βρετανική βιομηχανία ανακοίνωσε κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων 24,4 εκατομμυρίων στερλίνων για το πρώτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 16,3 εκατομμύρια στερλίνες.

Η Aston Martin είπε ότι οι παραγγελίες για το SUV DBX αυξήθηκαν περίπου 60% τους τρεις μήνες έως τον Μάρτιο. Η εταιρεία παρέδωσε 14 Valkyrie το συγκεκριμένο διάστημα, σε σύγκριση με τον στόχο παράδοσης έως και 90 έως το τέλος του έτους.

Διαβάστε ακόμη:

Χελώνα η Aston Martin Vantage;

Aston Martin: Ένεση ρευστότητας από τη ζήτηση για το μοντέλο Valkyrie, αξίας 3 εκατ. δολαρίων



ΣΧΟΛΙΑ