• AUTO

    Χελώνα η Aston Martin Vantage;

    action, Losail International Circuit, GP2120a, F1, GP, Qatar Aston Martin safety car


    Πιστεύετε ότι το βρετανικό κουπέ με τον 4.0lt/535PS με επιτάχυνση 3.6sec από στάση έως τα 100km/h κατηγορείται ότι είναι πολύ αργό;

    Θυμάμαι μια βόλτα στο Φιοράνο με Ferrari 360 Stradale ήμουν συνοδηγός του Μπαρικέλο. Ήταν τότε η ταχύτερη Ferrari ευρείας παραγωγής που υπήρχε.

    Ο Μπαρικέλο στα χειριστήρια ήταν σα να βλέπεις το Ζιντάν να παίζει μπάλα: Μάγος. Όταν τελειώσαμε τον ρώτησα πως του φαίνεται το 360 Stradale:

    «Too slow» ήταν η απάντηση που πήρα.

    Σε πρώτη ανάγνωση ακούγεται προκλητική, καθώς πρόκειται για υπεραυτοκίνητο, όμως η αλήθεια ήταν ότι ο Μπαρικέλο οδηγούσε μια άλλη Ferrari με το μισό βάρος και τη διπλάσια δύναμη τη Ferrari F1.

    Αντίστοιχα όταν ακούς το Μαξ Φερστάπεν να χαρακτηρίζει το νέο αυτοκίνητο ασφαλείας της F1, την Aston Martin Vantage ως χελώνα κάπου σε ξενίζει. Μετά όμως φέρνεις στο μυαλό σου ότι ο Ολλανδός οδηγεί την RB18 και τον δικαιολογείς.

    Η Aston Martin Vantage οριοθετεί το ρυθμό στο GP Αυστραλίας μετά την έξοδο του Σάινθ.

    Η F1 έχει φέτος δυο κατασκευαστές που παρέχουν αυτοκίνητο ασφαλείας στα GP:

    Mercedes και Aston Martin. Εναλλάσσονται μεταξύ τους στους αγώνες. Η Mercedes AMG GT Black Series χρησιμοποιήθηκε στους δυο πρώτους αγώνες σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία. Εδώ μπορείτε να δείτε όλες τις λεπτομέρειες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.

    Στον τρίτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία το προηγούμενο Σαββατοκύριακο χρησιμοποιήθηκε η Aston Martin Vantage. Εμφανίστηκε δυο φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα και υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες από τους οδηγούς για το ρυθμό που ακολουθούσε.

    Προσοχή μιλάμε για ένα υπεραυτοκίνητο που έχει και αυξημένη ισχύ ειδικά ως Safety Car. Ο Ράσελ έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως το Aston Martin είναι σε ρυθμό 5 sec πιο αργό στο γύρο από το Mercedes και γι’ αυτό δημιουργείται πρόβλημα.

    Οι οδηγοί έχουν διαχρονικά θέμα με το ρυθμό του safety car γιατί με οριοθετημένο ρυθμό αγωνιούν ώστε να κρατήσουν τα ελαστικά τους σε θερμοκρασία λειτουργίας.

    Η FIA αναγκάστηκε να βγάλει ανακοίνωση επί του θέματος:

    «Σε συνέχεια πρόσφατων σχολίων όσον αφορά στο ρυθμό του αυτοκινήτου ασφαλείας, θέλουμε να θυμίσουμε ότι βασική του λειτουργία δεν είναι η ταχύτητα αλλά η ασφάλεια, οδηγών και κριτών.

    Η διαδικασία του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι συνισταμένη πολλών παραμέτρων που εξαρτώνται από το συμβάν αλλά και την απαίτηση να συμπτυχθούν τα μονοθέσια.

    Επίσης πρέπει να διαχειριστείς τη διέλευση από πιθανά θραύσματα, οπότε η ταχύτητα γενικώς υποδεικνύεται από το κέντρο ελέγχου του αγώνα και δεν οριοθετείτε από τις δυνατότητες που έχει τ αυτοκίνητο ασφαλείας.

    Αμφότερα τα αυτοκίνητα ασφαλείας που χρησιμοποιούμε προέρχονται από δυο κορυφαίους κατασκευαστές και είναι κατάλληλα εξοπλισμένα για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θέτει ο ρόλος του.

    Το πλήρωμα οδηγός και συνοδηγός είναι εξαιρετικά έμπειροι.

    Για μας είναι σε δεύτερη μοίρα η απόδοση των μονοθεσίων που ακολουθούν, καθώς ο πιο αργός ρυθμός επηρεάζει εξίσου όλους τους οδηγούς. Αυτοί έχουν την ευθύνη να οδηγούν ασφαλώς με βάση τις συνθήκες στο μονοθέσιό τους και στην πίστα».

    Διαβάστε επίσης

    Παγκόσμιο Αυτοκίνητο 2022: Hyundai IONIQ 5



    ΣΧΟΛΙΑ