• Business

    Η NS Lemos απέκτησε τα δύο aframax των ναυπηγείων Daehan για 86 εκ. δολάρια

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A. ναυτιλία

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A.


    Οι διαπραγματεύσεις της ναυτιλιακής NS Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, με τα κορεατικά ναυπηγεία Daehan για την απόκτηση δύο νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου aframax φαίνεται πως είχαν αίσιο τέλος, καθώς η εταιρεία πέτυχε συμφωνία ύψους 86 δισ. δολαρίων και κατάφερε να κλειδώσει τα δύο πλοία για λογαριασμό της.

    Τα κορεάτικα ναυπηγεία τελικά κατόρθωσαν να διασφαλίσουν εγγυήσεις επιστροφής χρημάτων από την Korea Development Bank (KDB) – η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος στα ναυπηγεία – για τα δύο aframax χωρητικότητας 115.000-dwt, τα οποία αναμένονται να παραδοθούν το πρώτο μισό του 2017 στην εταιρεία, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι brokers.

    Οι brokers επίσης ισχυρίζονται ότι η υποστήριξη που παρέχει η KDB δίνει την απαραίτητη αξιοπιστία στα ναυπηγεία Daehan για τις συμφωνίες που μπορεί να συνάψουν στο μέλλον με άλλους ισχυρούς παίκτες της παγκόσμιας ναυτιλίας.

    Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, η τιμή για τα δύο Tier-II πλοία θα ανερχόταν στο ποσό των 45 εκ. δολαρίων το καθένα, ωστόσο είναι πολύ πιθανό να έχει υπάρξει μια μικρή μείωση και η τελική τιμή του κάθε πλοίου να έχει διαμορφωθεί μεταξύ των 43 και 44 εκ. δολαρίων, έτσι ώστε να αντανακλά την πτωτική πορεία που έχουν ακολουθήσει οι τιμές από την περίοδο που πρωτοξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις.

    Πριν από λίγο καιρό – όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 26 Ιουλίου 2016 – όλα έδειχναν ότι οι διαπραγματεύσεις της NS Lemos με τα κορεατικά ναυπηγεία Daehan οδηγούνταν σε αδιέξοδο, καθώς πηγές με γνώση της αγοράς είχαν υποστηρίξει ότι αιτία για το “πάγωμα” των διαπραγματεύσεων τότε ήταν η αδυναμία των ναυπηγείων Daehan να διασφαλίσουν εγγυήσεις επιστροφής χρημάτων για τα δύο πλοία. Το γεγονός είχε προκαλέσει έντονες συζητήσεις στους ναυτιλιακούς κύκλους ότι η NS Lemos θα χρησιμοποιούσε το “κόλλημα” αυτό για να ζητήσει περαιτέρω μειώσεις στις τιμές των πλοίων.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραφε το mononews.gr από τις 3 Ιουνίου 2016, η ναυτιλιακή NS Lemos βρισκόταν σε συζητήσεις σε τελικό στάδιο για την απόκτηση των δύο νεότευκτων δεξαμενόπλοιων από τη νοτιοκορεάτικη Daehan Shipbuilding, αφότου η Jellicoe Tankers είχε αποτύχει να πληρώσει γι’ αυτά.

    Τα εν λόγω aframax, είχαν αρχικά παραγγελθεί στα ναυπηγεία Daehan από την Jellicoe Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Lars Dencker Nielsen, η οποία όμως δεν τα παρέλαβε ποτέ. Ειδικότερα, η Jellicoe είχε συμφωνήσει με την Daehan για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων τον Ιούνιο του 2015, σε μια τιμή ύψους περίπου 49 εκ. ευρώ το καθένα.

    Κατόπιν, η Jellicoe είχε παραχωρήσει τη σύμβαση για τα δύο πρώτα πλοία στην Capital Ship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Ευάγγελου Μαρινάκη (που αποτελεί πελάτη και στενό συνεργάτη της), όμως υπαναχώρησε από τα άλλα δύο πλοία, αποτυγχάνοντας να καταβάλλει τη δεύτερη πληρωμή στην Daehan.

    Σύμφωνα με γνώστες της αγοράς, για να καλύψει τις ζημιές της, η Daehan θα έπρεπε να πουλήσει τα πλοία έναντι 42,1 εκατ. ευρώ, ενώ ένας εξ αυτών είχε επισημάνει πως με το deal των 41,4 εκ. ευρώ η Daehan θα τα κατάφερνε “αρκετά καλά” σε μία αγορά που κινείται πτωτικά.

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή Jellicoe, που ιδρύθηκε από τον εφοπλιστή Dencker Nielsen το 2012, λειτουργεί ως εμπορική και τεχνική διαχειρίστρια έξι δεξαμενόπλοιων aframax.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/viktor-restis-nea-simfonia-gia-omologo-tis-golden-energy-offshore/69968

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/giorgos-ikonomou-ocean-rig-antimetopi/69798



    ΣΧΟΛΙΑ