• Business

    Nova-WIND: Θηριώδης επένδυση 2 δισ. σε δίκτυο οπτικών ινών- Ηχηρό “παρών” στην αγορά τηλεπικοινωνιών

    Παναγιώτης Γεωργιόπουλος (CEO Nova) - Βίκτορια Μπόκλαγκ (CEO United Group)

    Παναγιώτης Γεωργιόπουλος (CEO Nova) – Βίκτορια Μπόκλαγκ (CEO United Group)


    Επένδυση ύψους 2 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες να ανακοινώσει σήμερα η Nova-WIND δίνοντας δυναμικό παρών στη μάχη των επενδύσεων για την ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών.

    Με τις επενδύσεις αυτές που θα ανακοινώσει η σιδηρα κυρία,  CEO του ομίλου, Βίκτορια Μπόκλαγκμ, η UNITED διεκδικεί σημαντική παρουσία στην ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά του μέλλοντος απαντώντας έτσι στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες και δημιουργώντας νέες προοπτικές για την ψηφιακή ανάπτυξη.

    Οι νέες επενδύσεις έρχονται να καλύψουν την ανάγκη, σε εθνικό επίπεδο, να ενισχυθεί η διείσδυση και χρήση των υπερ-υψηλών ταχυτήτων σε όλη τη χώρα και να δημιουργηθούν σήμερα οι υπερσύγχρονες υποδομές οπτικής ίνας που θα καλύψουν τις ανάγκες των επόμενων δεκαετιών με ταχύτητες Gigabit, καλύπτοντας τις ανάγκες που δημιουργεί η ψηφιακή εποχή.

    Με τον τρόπο, η United  συμβάλλει ώστε να βελτιωθούν καθοριστικά οι επιδόσεις της χώρας  στους διεθνείς δείκτες, ιδίως στη βελτίωση της απόκλισης της Ελλάδας από τον μέσο όρο του ευρωπαϊκού Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας, DESI.

    H United, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών του fund BC Partners, και μητρική εταιρεία των Nova WIND αποδεικνύει ότι είναι αποφασισμένη να επενδύσει σθεναρά στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί πλέον την πιο σημαντική αγορά του ομίλου όσον αφορά τις πηγές εσόδων.  Αυτός είναι και ο λόγος που ο τηλεπικοινωνιακός όμιλος δρομολογεί επενδύσεις ύψους 2 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία, (πέραν των 1,4 δισ. ευρώ που έχει ήδη επενδύσει) πολλαπλάσιες του επενδυτικού πλάνου ύψους 500 εκατ. ευρώ, που είχε ανακοινώσει το 2020 η Wind.

    Σήμερα Πέμπτη, το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου της Victoriya Boklag CEO του Ομίλου United  με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στη συνέχεια μετά την Πρωθυπουργική ανακοίνωση θα ακολουθήσει, το απόγευμα, η συνέντευξη Τύπου της εταιρείας.

    Σημαντικό τμήμα της United η Wind-NOVA

    Η NOVA και η Wind (CEO o Παναγιώτης Γεωργιόπουλος) έχουν ξεχωριστή “βαρύτητα” για την United Group, η οποία διαθέτει παρουσία σε αρκετές χώρες και συγκεκριμένα, σε Βουλγαρία, Ελλάδα, Σλοβενία, Κροατία, Σερβία, Βοσνία – Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο.

    Μετά και την εξαγορά της Wind Ελλάς, η United Group απέκτησε 3,4 εκατ. Revenue Generating Units – RGUs (σ.σ. μοναδικές συνδρομές υπηρεσιών που παράγουν επαναλαμβανόμενα έσοδα για μία επιχείρηση), ανεβάζοντας τα συνολικά RGUs του Group σε 15,2 εκατ., εκ των οποίων τα 4,7 εκατ. προέρχονται από την Ελλάδα.

    Σύμφωνα με αυτά, οι δυο εταιρείες συνεισέφεραν το 31% των συνολικών εσόδων και το 26% των προσαρμοσμένων λειτουργικών κερδών μετά τις μισθώσεις (EBITDAal), αποδεικνύοντας τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν στα επιχειρησιακά μεγέθη της United Group.

    Ειδικότερα, η Wind Hellas, η οποία εξαγοράστηκε από την United Group στις αρχές του έτους, παρουσίασε έσοδα 282,5 εκατ. ευρώ και ARPU (μέσο έσοδο ανά συνδρομητή) 23,5 ευρώ. Όπως αναφέρεται στα οικονομικά αποτελέσματα, η Wind στα τέλη Ιουνίου διέθετε 3,6 εκατ. συνδρομητές, αντικατοπτρίζοντας το 22% των εσόδων και το 18% της προσαρμοσμένης κερδοφορίας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων μετά από μισθώσεις (EBITDAAL).

    Το αξιοσημείωτο με τη Wind είναι ότι, σε επίπεδο εσόδων, αποτελούν, μαζί με την Vivacom, τις πιο σημαντικές εταιρείες, ενώ σε επίπεδο λειτουργικών κερδών, τη δεύτερη πιο σημαντική.

    Αντίστοιχα, η NOVA παρουσίασε μείωση εσόδων 3%, τα οποία ανήλθαν στα 118,8 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία παρήγαγε το 9% των ενοποιημένων εσόδων και το 8% της προσαρμοσμένης κερδοφορίας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων μετά από μισθώσεις (EBITDAAL) της United Group.

    Τα μεγέθη της United Group

    Σχετικά με τη μητρική εταιρεία, την United Group, η οποία ανήκει στον επενδυτικό όμιλο BC Partners, το πρώτο εξάμηνο του έτους παρουσίασε αύξηση εσόδων 39% (1.267,6 εκατ. ευρώ έναντι 910,9 εκατ. ευρώ) και λειτουργικών κερδών μετά τις μισθώσεις (EBITDAal) 29% (444,9 εκατ. έναντι 343,9 εκατ. ευρώ).

    Η αύξηση των εσόδων οφείλεται στις εξαγορές της Wind και της Optima Telekom, με την εταιρεία να διαθέτει παρουσία σε Βουλγαρία, Ελλάδα, Σλοβενία, Κροατία, Σερβία, Βοσνία -Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο.

    Από την άλλη πλευρά, οι ζημιές (πριν από τους φόρους) διευρύνθηκαν στα 62 εκατ. ευρώ έναντι 7,9 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 και οι ζημιές μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 70,9 εκατ. ευρώ έναντι 15,7 εκατ. ευρώ.

    Συνολικά και όπως αναφέρει η United Group, μέσω των θυγατρικών της, 8,2 εκατ. νοικοκυριά παρακολουθούν κανάλια της United Group, πάνω από 4,53 εκατ. νοικοκυριά χρησιμοποιούν ευρυζωνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και περισσότεροι από 6,96 εκατ. συνδρομητές χρησιμοποιούν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας.

    Διαβάστε επίσης:

    Ν. Σταθόπουλος (BC Partners Europe): Tα συστατικά στον δρόμο προς την επιτυχία – Συμβουλές από έναν άνθρωπο που πρωταγωνίστησε σε επενδύσεις ύψους 4 δισ. στην Ελλάδα

    Ν. Σταθόπουλος (BC Partners): Ποιους τομείς κοιτά και ποιους «αποφεύγει» το fund των 40 δισ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ