Business

Πώς η Eurobank κατάφερε να ανοίξει «παράθυρο» στην παγκόσμια αγορά για τις ελληνικές επιχειρήσεις

SMERemediumCap: Απέκτησε τον μετοχικό έλεγχο της ENGIE Hellas που μετονομάζεται σε CORDIA

Νίκος Καραμούζης, Εκτελεστικός Πρόεδρος του επενδυτικού ταμείου SMERemediumCap


Παράθυρο στην παγκόσμια αγορά για τις ελληνικές επιχειρήσεις έχει ανοίξει η Eurobank με την πλατφόρμα Exportgate. Και πλέον, τα οφέλη για τις ελληνικές εξαγωγικές και εισαγωγικές επιχειρήσεις πολλαπλασιάζονται μετά τη στρατηγική συμμαχία της Eurobank με τον τραπεζικό κολοσσό Banco Santander και την ένταξη της στο πρώτο Παγκόσμιο Δίκτυο Διεθνούς Εμπορίου Trade Club Alliance.

 

Το  Trade Club Alliance υποστηρίζεται προς το παρόν από 7 διεθνείς τραπεζικούς ομίλους, έχει παρουσία σε  22 χώρες και 80.000 επιχειρήσεις μέλη.

Ως «ψήφο εμπιστοσύνης» για την Eurobank, η οποία παρά το μικρό της, συγκριτικά, μέγεθος και το γεγονός ότι δραστηριοποιείται σε μια μικρή χώρα με βαθιά οικονομική κρίση, χαρακτήρισε τη στρατηγική συμμαχία με την 
Santander  ο κ. Κώστας Βασιλείου, γενικός διευθυντής της Eurobank επικεφαλής τραπεζικής επιχειρήσεων και επενδυτικής τραπεζικής Ομίλου. Όπως είπε η συμφωνία αυτή  εντάσσει την Eurobank σε ένα Club  μεγάλων τραπεζικών Ομίλων, και έχει  σημαντικά οφέλη για την ελληνική και την κυπριακή αγορά.

Να σημειωθεί ότι στο Trade Club Alliance συμμετέχουν οι Banco Santander, Eurobank, Nordea, Rabobank, Attijariwafa, KBC, Industrial Bank of Korea (IBK), SIAM, Banco BPM, ενώ 8η  τράπεζα θα είναι  η Credit Agricole που ολοκληρώνει τώρα τη διαδικασία ένταξής της.

Το δίκτυο αναμένεται να εξαπλωθεί σε περισσότερες από 30 χώρες, μέσα στο 2017, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αγορών στόχων όπως ΗΠΑ, Κίνα, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Πολωνία, Ολλανδία, Βέλγιο, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία κ.λπ., όπως σημείωσε ο κ. Θάνος Ντάφλος, επικεφαλής του 
Exportgate.

Το  Trade Club «γεννήθηκε» από την Banco Santander η οποία θέλησε να διασυνδέσει τους πελάτες της στις χώρες που δραστηριοποιείται.

Οι Ισπανοί διαπίστωσαν πως η 
Eurobank είχε την τεχνογνωσία στο συγκεκριμένο κομμάτι και αποφάσισαν να την εντάξουν στο κλαμπ των ισχυρών. Η ένταξη της,  ήταν αποτέλεσμα πολύμηνων επαφών και διεργασιών, καθώς η ολοκλήρωση του «deal» με την  Santander ολοκληρώθηκε ύστερα από διεξοδικό «due diligence» που διενήργησε ο ισπανικός Όμιλος, προκειμένου να επισφραγίσει τη συμφωνία και να επιλέξει την Eurobank ως Στρατηγικό της Εταίρο για την Ελλάδα και την Κύπρο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, επικεφαλής του Global TransactionBanking της Eurobank.

Ο έλεγχος των Ισπανών εστίασε κυρίως στο θέμα των 
capital controls, καθώς ήθελαν να είναι σίγουροι ότι οι περιορισμοί δεν θα δημιουργούσαν προβλήματα στις συνεργασίες και τις πληρωμές των προμηθευτών.

Μάλιστα η ομάδα του Global Transaction Banking της Eurobank (οι κ.κ. Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, Λευτέρης Βλαχογιάννης, Θάνος Ντάφλος) κλήθηκε από άλλες τράπεζες μέλη του Trade Club (Santander UK, Nordea και KBC) προκειμένου να παρουσιάσει το μοντέλο ανάπτυξης και οργάνωσης τόσο του Exportgate όσο και της προσέλκυσης πελατών στο Trade Club. Διότι μόνο από την Ελλάδα ήδη έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 180 πελάτες μέσα διάστημα 3 μηνών.

Με τη συμφωνία οι πελάτες της  
Eurobank μπορούν να γίνουν μέλη του Trade Club και να αποκτήσουν πρόσβαση στη διεθνή αγορά. Το ίδιο θα ισχύσει σύντομα και για την πελατεία των θυγατρικών της ελληνικής τράπεζας στη Βουλγαρία και τη Σερβία.

Να διευκρινιστεί ότι μέλη του Trade Club Alliance μπορούν να γίνουν  επιλεγμένοι πελάτες των τραπεζών- Μελών. Η επιλογή γίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια βάσει της πιστοληπτικής τους ικανότητας, της οικονομικής ευρωστίας, των προοπτικών και της βιωσιμότητάς των επιχειρήσεων τους.

Το Exportgate ήταν το «εργαλείο» που έφερε τη στρατηγική συμμαχία με τον ισπανικό τραπεζικό κολοσσό. Σήμερα στην πλατφόρμα Exportgate συμμετέχουν περισσότερες από 2.000 ελληνικές επιχειρήσεις, καλύπτοντας όλους τους δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους της χώρας. Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως σε Κρήτη, Αττική και Β. Ελλάδα. Μάλιστα από την αρχή του χρόνου   πάνω από 300 ελληνικές επιχειρήσεις έκαναν αίτηση συμμετοχής στο Exportgate.

Η 
Eurobank εγκαινίασε το Exportgate το 2013. Η πρωτοβουλία ήταν ιδέα του νυν προέδρου της τράπεζας κ. Νικόλα Καραμούζη προκειμένου να στηριχθούν οι πελάτες της τράπεζας μέσα στην κρίση και να ενισχύσουν την εξωστρέφεια τους.

Η πλατφόρμα απευθύνεται σε όλους τους ενδιαφερόμενους (Έλληνες και ξένους ανεξάρτητα αν είναι ή όχι πελάτες της τράπεζας) και τους προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση για τις αγορές του εξωτερικού (κανονιστικό πλαίσιο εισαγωγών – εξαγωγών, δασμολογικό καθεστώς, κοστολόγιο και γραφειοκρατικές διαδικασίες ανά χώρα). Να σημειωθεί ότι η ηλεκτρονική βιβλιοθήκη Διεθνούς Εμπορίου του Exportgate παρέχει στα μέλη του πρόσβαση σε εμπορικές και κλαδικές πηγές και πληροφορίες για πάνω από 180 χώρες, υποστηρίζεται δε από το σύνολο των Διεθνών Επιμελητηρίων με τη συμμετοχή πάνω από 30 Διεθνών φορέων, Πρεσβειών και Οργανισμών.

Παράλληλα η τράπεζα προχώρησε σε συμμαχία με όλους τους φορείς επιχειρηματικότητας και εξαγωγών και διμερών σχέσεων (ΣΕΒ, ΣΕΒΕ, ΣΕΚ, ΣΕΤΕ, Επιμελητήρια κά) καθώς και στη διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων για Έλληνες εξαγωγείς μέσω της πρωτοβουλίας Go International στο εξωτερικό και την Ελλάδα.

Το εγχείρημα Exportgate στέφθηκε με επιτυχία και μέσα σε τέσσερα χρόνια έχει αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις όπως “Gold Effie” το 2014 ενώ η Eurobank είναι η μόνη ελληνική τράπεζα που κατέκτησε και τη διάκριση “Innovators 2015”, του διεθνούς φήμης περιοδικού 
Global Finance.



ΣΧΟΛΙΑ