• Business

    ΟΛΘ: Τι ζητούν και τι φοβούνται οι νέοι επενδυτές- Πως οραματίζονται το λιμάνι

    Λεζάντα από αριστερά: Alexander von Mellenthin, Διευθύνων Σύμβουλος της DIEP GmbH, Arthur Davidyan, Διευθύνων Σύμβουλος του DIMERA Group (BELTERRA Investments Ltd), Σωτήρης Θεοφάνης, Συντονιστής Κοινοπραξίας, Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, Πρόεδρος ΔΣ ΤΑΙΠΕΔ, Boris Wenzel, Διευθύνων Σύμβουλος της TerminalLink SAS


    Πανέτοιμοι να αναλάβουν τα ηνία του ΟΛΘ δηλώνουν οι νέοι επενδυτές. Εκπρόσωποι της κοινοπραξίας μιλώντας σε δημοσιογράφους σε άτυπο γεύμα γνωριμίας στάθηκαν στην ανάγκη επίσπευσης της μεταβίβασης, ώστε να θέσουν άμεσα σε εφαρμογή το στρατηγικό τους σχέδιο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

    «Ανυπομονούμε να πάρουμε τον έλεγχο του λιμανιού. Θέλουμε να τρέξουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Alexander von Mellenthin διευθύνων σύμβουλος της DIEP, του γερμανικού fund που ηγείται της κοινοπραξίας.

    Σύμφωνα με τον κ. Mellenthin, τα δύσκολα έχουν περάσει και ο μόνος κίνδυνος που υπάρχει πλέον είναι να περάσει πολύς χρόνος έως ότου πάρουν τον έλεγχο του Οργανισμού.

    Ο Γενικός Διευθυντής της Terminal Link, Boris Wenzel τόνισε πως όσο καθυστερεί η διαδικασία τόσο κινδυνεύουν να αλλάξουν τα δεδομένα και η κατάσταση στο λιμάνι, προσθέτοντας πως ήδη η διακίνηση έχει μειωθεί σημαντικά από τη στιγμή που η κοινοπραξία αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής έως σήμερα.

    «Υπάρχουν πολλές προσδοκίες από τον εμπορικό κόσμο της Θεσσαλονίκης. Και για αυτό στοχεύουμε στους πρώτους μήνες να αφήσουμε το σημάδι μας και να φανεί αμέσως η διαφορά», τόνισε ο κ. Wenzel.

    Ο ίδιος εκτίμησε ότι η μεταβίβαση του ελέγχου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 4 με 5 μήνες, δηλαδή το αργότερο μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο με Νοέμβριο. Οποιαδήποτε υπέρβαση αυτού του χρονικού ορίου, αναμένεται να σημάνει συναγερμό στην κοινοπραξία.

    Εκτός από την μεταβίβαση, ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της επένδυσης στον ΟΛΘ θεωρείται η αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών που το λιμάνι με την Β. Ελλάδα και τα Βαλκάνια

    Όπως επεσήμαναν τα στελέχη της κοινοπραξίας που ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πριν από περίπου δυο μήνες, η κυβέρνηση πρέπει να «τρέξει» πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου και να εστιάσει στην ανάπτυξη των logistics.

    «Χωρίς τις κατάλληλες υποδομές στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, η επένδυση στον ΟΛΘ δεν θα αποδώσει τα αναμενόμενα», τόνισε ο κ. Wenzel.

    Προτεραιότητα στα κοντέινερ

    Από την πλευρά της, πάντως, η κοινοπραξία δήλωσε αποφασισμένη να προχωρήσει άμεσα τις επενδύσεις που έχει δεσμευθεί, αλλά και όσες ακόμη χρειαστούν για να αυξηθεί η παραγωγικότητα του λιμένα.

    Απώτερος στόχος της είναι να ανακτήσει η Θεσσαλονίκη την χαμένη αίγλη της, ως διαμετακομιστικό κέντρο των Βαλκανίων και καταστεί ξανά πρωταγωνιστής των εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή.

    Προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση των εργασιών ξηρού φορτίου αλλά και η προσέλκυση μεγάλων κοντέινερ από την Ασία, ενώ σε επόμενη φάση σχεδιάζεται η ενίσχυση της κρουαζιέρας.

    «Θέλουμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις να έρθουν μεγάλα πλοία στην Θεσσαλονίκη. Είναι μια μεγάλη πρόσκληση που έχουμε μπροστά μας», σημείωσε ο γενικός διευθυντής της Terminal Link.

    Αναγνώρισε πάντως πως στο κομμάτι των κοντέινερ θα κληθεί να ανταγωνιστεί σκληρά με την Cosco, η οποία έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη για τον Πειραιά και δήλωσε έτοιμος να μπει στη μάχη αυτή.

    «Έχουμε φιλόδοξους στόχους για τον ΟΛΘ. Θα αλλάξουμε τον χαρακτήρα του λιμανιού μακροπρόθεσμα. Όχι άμεσα, αλλά σταδιακά», υπογράμμισε ο συντονιστής της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης, τονίζοντας πως από την ανάπτυξη του λιμανιού πολλά οφέλη θα προκύψουν και για την οικονομία της Β. Ελλάδας.

    Η επένδυση σε ένα λιμάνι, όπως είπε, έχει μεγάλο πολλαπλασιαστή για την τοπική οικονομία καθώς προσφέρει δουλειά σε πολλές επιχειρήσεις.

    «Ανοησίες οι φήμες περί Ρώσων»

    Τα στελέχη της κοινοπραξίας απάντησαν και στις φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά τους τελευταίους μήνες περί Ρώσων επενδυτών πίσω από την κοινοπραξία.

    Ο κ. Θεοφάνης δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του, χαρακτηρίζοντάς ανοησίες τις φήμες ενώ ο κ. Mellenthin, ο οποίος είπε πως «ως μεγάλοι επενδυτές δεν λειτουργούσαμε ποτέ ως βιτρίνα για οποιονδήποτε».

    Ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει καμία ρώσικη επένδυση πίσω από το γερμανικό fund που είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας και δήλωσε υπερήφανος για τα μέλη που την απαρτίζουν.

    «Δεν θα είχαμε έρθει εάν δεν υπήρχε η Terminal Link, ένας έμπειρος διαχειριστής που θα έτρεχε το project. Δεν θα ερχόμασταν ποτέ μόνοι μας. Θέλαμε να έχουμε ένα ισχυρό τοπικό συνεργάτη, και το βρήκαμε στην Beltera», σημείωσε ο ίδιος.

    Υπογράμμισε μάλιστα πως τα χρήματα έχουν συγκεντρωθεί ήδη και τόνισε πως δεν είναι ίδια περίπτωση με αυτή της Fraport.

    «Ανάπτυξη με κέρδη»

    Ανέφερε μάλιστα ότι η που εκπροσωπεί είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή για τον ΟΛΘ. Και αυτό γιατί βλέπει την επένδυση θετικά, σε αντίθεση με κάποιους υποψήφιους διεκδικητές που μπορεί να την έβλεπαν αμυντικά για να προστατέψουν άλλες επενδύσεις τους στην περιοχή.
    «Θέλουμε να αναπτύξουμε κερδοφόρα το λιμάνι. Η επένδυσή μας είναι μακροπρόθεσμου ορίζοντα και όχι ευκαιριακή», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της DIEP, προσθέτοντας ωστόσο ότι ως επενδυτικό fund θέλει κάποια στιγμή να αποεπενδύσει. Για να συμπληρώσει πως «αυτό θα γίνει την κατάλληλη στιγμή».

    Τα στελέχη της κοινοπραξίας τέλος απέφυγαν να απαντήσουν σχετικά με την μερισματική πολιτική που θα ακολουθήσουν, επικαλούμενοι τις επιπτώσεις στην τιμή της μετοχής και επιφυλάχτηκαν να πουν περισσότερα, τέσσερις με πέντε μήνες αφότου αναλάβουν και επίσημα τη διοίκηση του Οργανισμού.

    Όσον αφορά στο μέλλον του ΟΛΘ στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο κ. Welnez ανέφερε πως δεν έχει ακόμη αποφασισθεί τι θα γίνει με το ζήτημα αυτό και επανέλαβε πως μια επένδυση σε ένα λιμάνι είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της οικονομίας μιας χώρας.

    Να σημειωθεί πως οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τις απόψεις τους στην διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, κατά την διάρκεια της εθιμοτυπικής συνάντησης που είχαν χθες μαζί της.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Β. Μπίλλης στο mononews.gr: «Το ομόλογο εχέγγυο για την ανάπτυξη της Sunlight»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Όμιλος Μυτιληναίος «τίναξε τη μπάνκα στον αέρα»! Στα 740,8 εκ. ευρώ η ζήτηση για το ομόλογο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πως «βλέπει» η αγορά τα ναυτιλιακά ομόλογα



    ΣΧΟΛΙΑ