• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτική ήταν η ναυλαγορά στα πλοία υγρού φορτίου την εβδομάδα 15-19 Μαΐου 2017, με εξαίρεση την αγορά των πλοίων τύπου Aframax, η οποία παρουσίασε σημαντική άνοδο.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, παρά την έντονη κινητικότητα που παρατηρήθηκε σε συμφωνίες την εβδομάδα που πέρασε για πλοία τύπου VLCC από τον Περσικό Κόλπο, η μεγάλη προσφορά σε διαθέσιμο τονάζ έδωσε την δυνατότητα στους ναυλωτές να πιέσουν περαιτέρω τις τιμές των ναύλων, με αποτέλεσμα αυτές να υποχωρήσουν σε όλες τις βασικές διαδρομές.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Πάραυτα, ο σημαντικός όγκος φορτίων που -όπως αναφέρουν οι ίδιοι αναλυτές- ανακοινώθηκε νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα για μεταφορά από το Basrah, φαίνεται να έδωσε κάποια σημάδια αισιοδοξίας στους πλοιοκτήτες, παρά το γεγονός ότι η προσφορά διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή εξακολουθεί να παραμένει υψηλή.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 33% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.479 ημερησίως.

    SUEZMAX

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι τιμές των ναύλων γενικά στις βασικές διαδρομές, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, παρέμειναν σταθερές καθώς η ζήτηση κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα.

    Παρόλα αυτά, η αυξημένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε στην αγορά των πλοίων τύπου Aframax στην περιοχή της Μεσογείου, οδήγησε την τιμή των πλοίων τύπου Suezmax στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο σε οριακή άνοδο από WS85 σε WS87,5.

    Στην αγορά της Δυτικής Αφρικής, οι αναφορές απούλητων φορτίων ενίσχυσαν το κλίμα, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή παραμένει μεγάλος.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση κατά 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $16.859 ημερησίως.

    AFRAMAX

    Η εικόνα της αγοράς σε πλοία τύπου Aframax στις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου βελτιώθηκε την εβδομάδα που πέρασε, με τις δυο βασικές διαδρομές εντός Μεσογείου να παρουσιάζουν αξιοσημείωτη άνοδο από WS105 σε WS140.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 29% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $17.053 ημερησίως.

    LR/MR

    Στην αγορά των πλοίων τύπου MR, παρά την αυξημένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε στην υπερατλαντική διαδρομή δυτικά από την Βόρεια Θάλασσα προς τις ακτές της Αμερικής, η τιμή παρέμεινε σχετικά σταθερή παρουσιάζοντας οριακή μόνο άνοδο από WS120 σε WS122,5, ενώ στην ίδια διαδρομή ανατολικά, η τιμή υποχώρησε από WS105 σε WS90.

    Στην αγορά των πλοίων τύπου LR1, η εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε ήσυχους ρυθμούς με χαμηλά επίπεδα κινητικότητας και είχε ως αποτέλεσμα η τιμή από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία να υποχωρεί από WS112,5 σε WS100, ενώ παράλληλα -στην ίδια διαδρομή- η τιμή στα πλοία τύπου LR2 παρουσίασε πτώση από WS102,5 σε WS87,5 καθώς γενικά η αγορά των πλοίων τύπου LR ανατολικά του Suez παρέμεινε αδύναμη.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου MR παρουσίασε οριακή πτώση κατά 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $7.946 ημερησίως, ενώ στα πλοία τύπου Handysize, υποχώρησε σημαντικά κατά 28% στα $4.254 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα πάντα με την ίδια ανάλυση, σταθερή ήταν η δραστηριότητα στην αγορά των πλοίων τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε στην Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο, με τις τιμές και στις δυο βασικές διαδρομές από τις παραπάνω περιοχές προς τον Κόλπο της Αμερικής να παραμένουν σε WS112,5.

    Στην Καραϊβική, η αγορά έδειξε να ενισχύεται, με την τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να παρουσιάζει άνοδο σε WS117,5 και -σύμφωνα με την άποψη των ειδικών- αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το επόμενο διάστημα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση κατά 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.095 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Η Scorpio Tankers εξαγόρασε 10 πλοία αξίας 362,5 εκατ. δολ.

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έκπληξη από τον Σ. Παληό: Ακόμα και η επιφυλακτική Diana Shipping βλέπει ισχυρή ανάκαμψη στο ξηρό φορτίο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Γεωργιόπουλος: Απογοήτευση για τα αποτελέσματα τριμήνου της Aegean Marine



    ΣΧΟΛΙΑ