• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις της αγοράς στις τιμές των ναύλων στα πλοία υγρού φορτίου την εβδομάδα 1-5 Μαΐου 2017, με τις αγορές των Suezmaxes και των LR/MR να παρουσιάζουν απώλειες.

    VLCC

    Σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς αναλυτές, μικρές διακυμάνσεις παρατηρήθηκαν στις τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε με την ναυλαγορά -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- να παραμένει σε σχετικά σταθερά επίπεδα. Κατά την άποψη των αναλυτών, η ίδια εικόνα αναμένεται να διατηρηθεί και το επόμενο διάστημα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $21.367 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    SUEZMAX

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, απρόβλεπτη ήταν η υποχώρηση στις τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Suezmax σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική την εβδομάδα που πέρασε, με τους ναυλωτές να ενθαρρύνονται να μεταφέρουν φορτία καθώς η διαθεσιμότητα σε τονάζ που παρατηρήθηκε, δεν μπόρεσε να βοηθήσει τον περιορισμό των απωλειών.

    Στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο, η τιμή υποχώρησε -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- από WS105 σε WS85.

    Κατά την άποψη των αναλυτών, η παραπάνω τιμή αναμένεται να υποχωρήσει περαιτέρω, εκτός κι αν υπάρξει νέα ροή φορτίων, έτσι ώστε να απορροφηθεί η υπάρχουσα διαθεσιμότητα σε τονάζ.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 20% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $17.203 ημερησίως.

    AFRAMAX

    Αναφορικά με τα πλοία τύπου Aframax, οι αναλυτές παρατήρησαν ότι η αγορά της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής παρουσίασε σημάδια ύφεσης προς το τέλος της εβδομάδας, με την τιμή στην διαδρομή από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα να διαμορφώνεται σε WS67,5. Αντίθετα, η αγορά της Μεσογείου ενισχύθηκε με τις τιμές στις δυο βασικές διαδρομές (εντός Μεσογείου) να ανεβαίνουν σε WS115.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $14.781 ημερησίως.

    LR/MR

    Δυτικά του Suez, η αγορά κινήθηκε σε σχετικά υποτονικούς ρυθμούς με τις τιμές των ναύλων στις βασικές διαδρομές από την Βόρεια Θάλασσα να παρουσιάζουν σημαντικές απώλειες. Στα πλοία τύπου MR, η τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς την δυτική Αφρική υποχώρησε από WS180 σε WS150, ενώ στην διαδρομή προς τις ακτές της Αμερικής, η τιμή υποχώρησε από WS165 σε WS125, με αποτέλεσμα τα έσοδα στην διαδρομή αυτή να παρουσιάσουν απώλειες άνω του 30%.

    Στην Ασία η τιμή των πλοίων τύπου LR2, στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία παρουσίασε άνοδο από WS85 σε WS100.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MRs παρουσίασε πτώση 16% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.104 ημερησίως, ενώ στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε πτώση 19% στα $8.859 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα πάντα με την ίδια ανάλυση, στην αγορά της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου, οι τιμές των ναύλων στις δυο διαδρομές -από την Βόρεια Θάλασσα και από την Μεσόγειο προς τον Κόλπο της Αμερικής- ενισχύθηκαν από WS115 σε WS120.

    Η άποψη των αναλυτών είναι ότι, καθώς παρατηρήθηκε σχετικά περιορισμένη διαθεσιμότητα σε τονάζ, πιθανόν οι τιμές των ναύλων το προσεχές διάστημα να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.

    Στην αγορά της Καραϊβικής παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα, με την τιμή προς τον Κόλπο της Αμερικής να ενισχύεται σε WS117,5 ενώ οι ίδιοι αναλυτές σχολίασαν ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας, μόνο ένα πλοίο είχε παραμείνει διαθέσιμο για φόρτωση πριν από τις 10 Μαΐου.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.498 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς η Moody’s έκανε την Αγγελική Φράγκου να χαμογελάσει

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: Και κέρδισε και πούλησε

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Τσάκος: Σχεδιάζει ανανέωση του στόλου της η TEN;



    ΣΧΟΛΙΑ