• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 8-12 Μαΐου 2017, με εξαίρεση την αγορά των πλοίων τύπου Capesize, που παρουσίασε σχετική βελτίωση.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σχετικά ενισχυμένη ήταν η δραστηριότητα της αγοράς σε πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, με αύξηση των φορτίων από την δυτική Αυστραλία και την Νότιο Αφρική, που είχε ως αποτέλεσμα και την βελτίωση στις τιμές των ναύλων στις δυο περιοχές.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην αγορά του Ατλαντικού, οι τιμές των ναύλων από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής παρουσίασαν σχετική βελτίωση προς το τέλος της εβδομάδας με νέα φορτία, ενώ στην αγορά του Ειρηνικού, η κινητικότητα ήταν υποτονική, κυρίως λόγω των αργιών στην Ασία.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao, με ημερομηνίες προς τα τέλη Μαΐου στα $6,20 ανά τόνο, για ένα άλλο φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao, με ημερομηνίες προς τα τέλη Μαΐου στα $6,20 ανά τόνο και για ένα φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao, με ημερομηνίες στις αρχές Ιουνίου στα $14,45 ανά τόνο.

    Σε χρονοναύλωση μακράς διαρκείας αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 177.000-dwt/κατασκευής 2005 με παράδοση στην Κίνα προς τα τέλη Ιουνίου για 8-12 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $15.600 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 13% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $14.435 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $13.675 με άνοδο 8%.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ενισχυμένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής για πλοία τύπου Panamax, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την περιοχή αυτή να παρουσιάσουν βελτίωση και παράλληλα να τραβήξουν το ενδιαφέρον σε διαθέσιμα πλοία που ταξίδεψαν υπό έρμα από τον Ειρηνικό. Παρόλα αυτά, στην περιοχή του Ειρηνικού, η υπερπροσφορά σε διαθέσιμο τονάζ παρέμεινε αμετάβλητη με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να βρεθούν υπό πίεση.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 81.600-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής με ημερομηνίες στα μέσα Ιουνίου για ταξίδι προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας, στα $11.500 ημερησίως + $550.000 ΒΒ, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 74.000-dwt/κατασκευής 2004 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στα τέλη Μαΐου με ημερομηνίες στις αρχές Ιουνίου για ταξίδι προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας, στα $11.200 ημερησίως + $520.000 ΒΒ και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 75.600-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής με ημερομηνίες 15-25 Μαΐου και επαναπαράδοση στην περιοχή Skaw/Gibraltar στα $9.400 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $8.633 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $7.825 ημερησίως με πτώση 5%.

    Supramax/Handysize

    Αρνητικό παρέμεινε το κλίμα στην αγορά του Ειρηνικού -σύμφωνα με τους ίδιους αναλυτές- την εβδομάδα που πέρασε σε πλοία τύπου Supramax με έλλειψη φορτίων χάλυβα, ενώ τα νέα φορτία κάρβουνου που παρουσιάστηκαν από την Ινδονησία και την Αυστραλία δεν ήταν επαρκή για να στηρίξουν τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τις περιοχές αυτές.

    Στα πλοία τύπου Handysize, η εβδομάδα ξεκίνησε και έκλεισε σε υποτονικούς ρυθμούς με μικρές μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 63.000-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στην Νότια Κορέα για ταξίδι μέσω του Βόρειου Ειρηνικού με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $10.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 63.400-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο Mobile για ένα ταξίδι με επαναπαράδοση στην Νοτιοανατολική Ασία στα $22.000 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 58.000-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Montevideo με ημερομηνίες στα μέσα Μαΐου για ένα ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $11.500 ημερησίως + $150.000 ΒΒ και τέλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 32.200-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στην Tuzla για ένα ταξίδι με επαναπαράδοση στο Oran στα $8.000 ημερησίως.

    Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramax παρουσίασε πτώση της τάξεως του 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.750 ημερησίως και στην spot αγορά πτώση 4% στα $10.127.

    Σε πλοία τύπου Handysize, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 3% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $7.417 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Λιβανός: Η GasLog Partners άντλησε σχεδόν 140 εκατ. δολάρια και ετοιμάζεται να πάρει πλοίο από τη μητρική της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Wells Fargo βαθμολογεί τις ελληνικές ναυτιλιακές για την εταιρική τους διακυβέρνηση – Οι πρωταθλητές και οι ουραγοί

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συμεών Παληός: Τι συμφώνησε και τι άλλαξε στη ναυτιλιακή του – Πτώση της μετοχής κατά 5,8%



    ΣΧΟΛΙΑ