• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

    ναυτιλία


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις της αγοράς στις τιμές των ναύλων στα πλοία υγρού φορτίου την εβδομάδα 24-28 Απριλίου 2017.

    VLCC

    Διαφορετική χαρακτηρίστηκε από τους αναλυτές η εβδομάδα που πέρασε σε σχέση με την προηγούμενη για πλοία τύπου VLCC με τις τιμές των ναύλων στις βασικές διαδρομές να υποχωρούν. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η αγορά και σε διαδρομές από την Δυτική Αφρική και τον Περσικό κόλπο με μόνη εξαίρεση εκείνη της Καραϊβικής που παρέμεινε σταθερή με περιορισμένη διαθεσιμότητα σε τονάζ και αυξημένη ζήτηση.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 32%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $21.047 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε θετικό κλίμα ξεκίνησε η εβδομάδα που πέρασε για πλοία τύπου Suezmax, με την τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς την Μεσόγειο να αναρριχείται σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα σε WS90, κυρίως λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας σε τονάζ. Στην συνέχεια όμως, το κλίμα άλλαξε αφού παρατηρήθηκε μείωση της ζήτησης με αποτέλεσμα οι τιμές να παρουσιάσουν ύφεση.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 31%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $21.440 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Αναφορικά με πλοία τύπου Aframax, οι ίδιοι αναλυτές παρατήρησαν ότι, λόγω της αυξανόμενης διαθεσιμότητας σε τονάζ, η αγορά της Βαλτικής και της Βόρειας Θάλασσας την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασε σημάδια ύφεσης, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων στις παραπάνω περιοχές να υποχωρήσουν. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η αγορά και στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, με τις τιμές στις διαδρομές από Μαύρη Θάλασσα προς Μεσόγειο -και σε κάποιες περιοχές εντός Μεσογείου- να υποχωρήσουν, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 10%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $14.217 ημερησίως.

    LR/MR

    Όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, η αγορά των πλοίων τύπου LR1 την εβδομάδα που πέρασε ενισχύθηκε στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, με την διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία να ανεβαίνει από WS100 που είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα σε WS110 ενώ η τιμή στα πλοία τύπου LR2 στην ίδια διαδρομή παρέμεινε σταθερή. Στον αντίποδα, δυτικά του Suez, οι τιμές των ναύλων γενικά παρουσίασαν ύφεση, με την τιμή στην διαδρομή από την Βόρεια Θάλασσα προς τις Ακτές της Αμερικής να υποχωρεί από WS175 σε WS165.

    Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου MR παρουσίασε πτώση 7%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $9.677 ημερησίως ενώ στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 35% στα $10.921 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα πάντα με τις παρατηρήσεις των ειδικών, στην αρχή της εβδομάδας που πέρασε η αγορά στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου παρουσίασε σημάδια ύφεσης. Στην συνέχεια όμως, η δραστηριότητα ενισχύθηκε κάπως με τις τιμές στις διαδρομές από την Μεσόγειο προς τον Κόλπο της Αμερικής και από την Βόρεια Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής προς το τέλος της εβδομάδας να ανεβαίνουν σε WS115. Στην αγορά της Καραϊβικής η εβδομάδα ξεκίνησε σε υποτονικούς ρυθμούς, όμως, στην συνέχεια η δραστηριότητα ενισχύθηκε με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να ανέβει από WS115 σε WS117,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 18%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $9.555 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Deal-μαμούθ 335 εκατ. δολ. για την BW Group

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μεγα-πλοίο της Cosco έγινε το μεγαλύτερο που πέρασε ποτέ από τη Διώρυγα του Παναμά

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Επιβεβαίωση του Mononews: Έκλεισε super deal 150 εκατ. δολ. ο Β. Μαρινάκης



    ΣΧΟΛΙΑ