• Business

    SHIPPING FOCUS: Τα μεγάλα σχέδια του Νορβηγού κροίσου John Fredriksen

    John Fredriksen ναυτιλία

    John Fredriksen, επικεφαλής Frontline


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

    Επέκταση ολοταχώς για τη Northern Drilling

    Η διοίκηση της ναυτιλιακής Northern Drilling, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, έχει στόχο να επεκτείνει το στόλο της όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να εκμεταλλευτεί τις αγοραστικές ευκαιρίες που υπάρχουν. Μάλιστα, οι αναλυτές της Arctic Securities ξεκίνησαν την κάλυψη της μετοχής της εταιρείας με σύσταση “buy”, λόγω του ότι η Northern Drilling είναι τόσο στρατηγικά τοποθετημένη ώστε να μπορέσει εφαρμόσει τα αναπτυξιακά της πλάνα.

    Με προκλήσεις το 2017 για τα tankers, σύμφωνα με την Clarksons Platou

    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
    Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

    Η Clarksons Platou Securities σε έκθεσή της προβλέπει ότι ο κλάδος των μεταφορών πετρελαίου θα συνεχίσει να δέχεται πιέσεις και το 2017, χωρίς, ωστόσο, να εξισώνεται με το ιδιαίτερα δύσκολο 2016. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών της Clarksons Platou για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC, το 2017 οι ναύλοι θα κυμανθούν στα 25.000 δολ./ημέρα, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης των 30.000 δολ./ημέρα.

    Έκλεισαν δεύτερη γιάρδα τα ναυπηγεία HHI

    Η διοίκηση των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries (HHI) προχώρησαν στο κλείσιμο και δεύτερης γιάρδας, στα πλαίσια της στρατηγικής περικοπών της διαθεσιμότητας που εφαρμόζει. Συγκεκριμένα, η γιάρδα «Νο. 5» στο Ulsan της Νότιας Κορέας έπαυσε τη λειτουργία της, ενώ βρισκόταν υπό ναυπήγηση ένα δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax που είχε παραγγείλει η τουρκικών συμφερόντων ναυτιλιακή Gungen, η κατασκευή του οποίου ωστόσο θα μεταφερθεί στη γιάρδα «Νο. 2».

    Προς αναζήτηση επενδυτών η Sovcomflot

    Η Sovcomflot, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Ρωσίας, αισιοδοξεί ότι οι επενδυτές θα δείξουν το ενδιαφέρον τους για τη μετοχή της, κατά τη διάρκεια του σχεδίου μερικής ιδιωτικοποίησής της που σχεδιάζει η ρωσική κυβέρνηση. Μάλιστα, ο οικονομικός διευθυντής Nikolay Kolesnikov τόνισε σε συνέντευξή του στο TradeWinds πως η εταιρεία θα καταφέρει να προσελκύσει επενδυτές καθώς θα επαναπροσδιοριστεί ως ένας διευρυμένος ναυτιλιακός όμιλος ενέργειας.

    Η EOL εξακολουθεί να συζητά με τράπεζες παρά τη χρεοκοπία της μητρικής της Ezra

    Η διοίκηση της θυγατρικής EMAS Offshore Limited (EOL) του ομίλου Ezra Holdings από τη Σιγκαπούρη (που κατέθεσε αίτηση για πτώχευση στις ΗΠΑ) συνεχίζει να βρίσκεται σε κύκλο επαφών με τις πιστώτριες τράπεζες, προς αναζήτηση συμβουλών για το πώς θα μπορέσει να διαχειριστεί αποτελεσματικά την κατάσταση στην οποία έχει βρεθεί η μητρική της. «Σε περίπτωση όμως που δεν ευοδωθούν οι προσπάθειές μας, η ανησυχία για την επιβίωσή μας θα μεγαλώσει», τόνισε σχετικά η διοίκηση.

    • Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Τρίτη (21/3/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    Baltic Dry Index (BDI): 1200 (-5)

    Baltic Cape Index (BCI): 2441 (-25)

    Baltic Panamax Index (BPI): 1101 (-2)

    Baltic Supramax Index (BSI): 886 (+2)

    Baltic Handysize Index (BSHI): 512 (+2)

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι είναι οι κυρίαρχοι Έλληνες εφοπλιστές με διευρυμένο στόλο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Προθεσμία μέχρι τις 15 Απριλίου δίνει στη Rickmers Maritime η HSH Nordbank

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Ετοιμάζεται για δημόσια προσφορά ύψους 2 δις δολαρίων



    ΣΧΟΛΙΑ