• Business

    Γ. Σκούρας (ΣΕΟ): “Ο ΕΦΚ διαλύει τον κλάδο του κρασιού- Επείγει η κατάργησή του”

    Γιώργος Σκούρας

    Γιώργος Σκούρας


    Σε “αναμμένα κάρβουνα” βρίσκονται οι Έλληνες οινοποιοί, οι οποίοι βλέπουν τους μήνες να περνούν και την δέσμευση της κυβέρνησης για την κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί εντός του 2017 να μην υλοποιείται.
    Όπως λέει στο mononews.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ) Γιώργος Σκούρας, ο κλάδος βρίσκεται σε οριακό σημείο από τις συνέπειες που προκάλεσε η επιβολή του ΕΦΚ και κυρίως από την έκρηξη της παράνομης διακίνησης χύμα κρασίου.
    “Κοντεύει να διαλυθεί ο κλάδος. Περιμένουμε να τηρήσει η κυβέρνηση την υπόσχεσή της”, σημειώνει χαρακτηριστικά.
    Ο κ. Σκούρας υπογραμμίζει πως η κατάργηση έπρεπε να έχει γίνει πριν την έναρξη της φετινής οινοποιητικής περιόδου (τρύγος) που μόλις ξεκίνησε, προτού οργανωθούν οι επιτήδιοι που διακινούν παράνομα χύμα κρασί, προκειμένου να φέρει καλύτερα αποτελέσματα.
    Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΟ, πρόσθετα προβλήματα δημιουργεί το μέτρο της δέσμευσης των τραπεζικών λογαριασμών, το οποίο δυσχαιρένει τις εμπορικές συναλλαγές.
    Αυτή τη στιγμή, όπως λέει ο ίδιος, υπάρχουν πελάτες και συνεργάτες των οινοποιοίων που δυσκολεύονται να δραστηριοποιηθούν καθώς οι λογαριασμοί τους έχουν δεσμευθεί. Μια εξέλιξη που γυρίζει μπούμερανγκ σε όλη την αγορά.
    Φτωχή και ακριβή η φετινή παραγωγή
    Και μέσα σε όλα αυτά, το ελληνικό κρασί έχει να αντιμετωπίσει την μεγάλη μείωση της παραγωγής σταφυλιού. Όπως λέει ο κ. Σκούρας, η φετινή παραγωγή φέτος αναμένεται να είναι φτωχή και ακριβή, καθώς οι καιρικές συνθήκες δεν βοήθησαν να παραχθούν μεγάλες ποσότητες (υπήρξαν αρκετοί καύσωνες και χαλάζι).
    Για παράδειγμα, στην περιοχή της Νεμέας η μείωση εκτιμάται ότι θα κυμανθεί από 20% έως 30% ενώ στην Σαντορίνη μπορεί να φθάσει μέχρι και 40%!
    Αναπόφευκτα η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει τις τιμές παραγωγού, ωστόσο οι τελικές τιμές στο ράφι δεν αναμένεται να μεταβληθούν σημαντικά καθώς δεν περιθώρια αυξήσεων με δεδομένη την συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.



    ΣΧΟΛΙΑ