• Business

    Ποιοι κέρδισαν από την κατάρρευση της Jetoil – Τι ανατροπές θα φέρει η διάσωσή της

    Jetoil


    Όπως στην φύση, έτσι και στην οικονομία το κενό πάντα καλύπτεται. Αυτό συνέβη και στην περίπτωση της Jetoil, η οποία κατέρρευσε πριν από περίπου ένα χρόνο με την τραγική κατάληξη ενός εκ των ιδρυτών της.

    Αν και οι προσπάθειες για την διάσωσή της βρίσκονται σε εξέλιξη, (αναμένεται η επικύρωση από το δικαστήριο της συμφωνίας εξυγίανσης που υπέγραψαν πρόσφατα οι πιστώτριες τράπεζες με την Cetracore, η οποία ελέγχεται σε ποσοστό 20% από την Rosneft), τα μερίδια αγοράς αλλά και το δίκτυο των περίπου 300 πρατηρίων που άφησε πίσω της έχουν ήδη μοιραστεί στους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς…

    Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δυο μεγάλα διυλιστήρια της χώρας, τα ΕΛΠΕ και η Motor Oil είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι. Οι δυο ηγέτες της ελληνικής αγοράς πετρελαιοειδών κατάφεραν να εντάξουν στο δίκτυο των πρατηρίων τους, τα πρατήρια της οικογένειας Μαμιδάκη και παράλληλα να αποσπάσουν το μεγαλύτερο κομμάτι των πωλήσεων που έκανε η εταιρεία, όσο ήταν ενεργή.

    Η Jetoil υπήρξε θύμα της κρίσης, η οποία έπληξε βάναυσα τον κλάδο των πετρελαιοειδών. Πάνω από 1.000 πρατήρια κατέβασαν ρολά ενώ αρκετές εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο. Πέραν της Jetoil, από το 2009 μέχρι σήμερα έχουν κλείσει μεταξύ άλλων η Sun oil, η El Petrol, η Dracoil, Caoil, η Metoil.

    Μέχρι το 2011-2012 η Jetoil βρίσκονταν στις κορυφαίες θέσεις της αγοράς με τζίρο άνω των 1,4 δισ. ευρώ και μερίδιο αγοράς κοντά στο 10% ενώ έφθασε να συνεργάζεται με 630 πρατήρια ανά την Ελλάδα.

    Τα δεδομένα εκτιμάται πως θα αλλάξουν άρδην εάν τελεσφορήσει η διαδικασία εξυγίανσης της Jetoil. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η είσοδος της Cetracore, ενός τόσο ισχυρού παίκτη αναμένεται να ανατρέψει τους συσχετισμούς δυνάμεων στην ελληνική αγορά πετρελαιοειδών.

    Και αυτό γιατί:
    • Πρώτον, αναμένεται να αυξηθεί ο ανταγωνισμός όσον αφορά στις εξαγωγές προς τα Βαλκάνια, στην περίπτωση που η Cetracore αποφασίσει να αξιοποιήσει για αυτό το σκοπό τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις της Jetoil στο Καλοχώρι.
    • Δεύτερον, τα δυο μεγάλα διυλιστήρια αναμένεται να χάσουν μερίδιο από την τροφοδοσία της εγχώριας αγοράς, εάν η Cetracore αποφασίσει να μην αγοράζει καύσιμα για τα πρατήρια που θα αποκτήσει από τα ελληνικά διυλιστήρια, αλλά να τα τροφοδοτεί με εισαγωγές από τη Rosneft.

    Οι δυο μεγάλοι παίκτες πάντως φαίνεται πως προετοιμάζονται για την έλευση στρατηγικού επενδυτή στην Jetoil. Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι η εξαγορά των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων της Revoil από την Motor Oil εντάσσονται προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις θεωρούνται στρατηγικής σημασίας για την τροφοδοσία των Βαλκανίων.

    Επιπλέον, τα ΕΛΠΕ σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες φέρονται να είχαν καταθέσει πρόταση για την εξαγορά των εγκαταστάσεων του Καλοχωρίου, σε περίπτωση που ναυαγήσει το deal με την Cetracore.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Χρ. Χαρπαντίδης (Παπαστράτος): Ποιος είναι ο άνθρωπος που έφερε το IQOS στην Ελλάδα και επένδυσε 300 εκατ. ευρώ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παρασκήνιο: Γιατί ο όμιλος Βαρδινογιάννη ξαναμπαίνει στις τράπεζες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Ρούσσος (Revoil): «Ήταν λάθος η είσοδος στη ναυτιλία»



    ΣΧΟΛΙΑ