• Business

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Πώς ένα πλοίο χρηματοδότησε την εξαγορά του ΔΟΛ

    Βαγγέλης Μαρινάκης Capital

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής Capital Ship Management


    Εκτός από την κίνηση-ματ της εξαγοράς του ΔΟΛ για τον οποίο έκανε τη μεγαλύτερη προσφορά που άγγιξε τα 22,89 εκατ. ευρώ, ο ισχυρός εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης έχει αποδείξει και με το παραπάνω ότι γνωρίζει να πραγματοποιεί εξίσου εντυπωσιακές επενδύσεις και στην ελληνική ναυτιλία, έναν τομέα στον οποίο αποτελεί το δίχως άλλο ηγετική μορφή. Όπως είχε γράψει σχετικά το mononews.gr, μια από τις πιο επικερδείς κινήσεις του εφοπλιστή στην αγορά ξηρού φορτίου ήταν η πώληση ενός φορτηγού πλοίου από την οποία εξασφάλισε κέρδος της τάξεως των 10 εκατ. δολαρίων.

    Πιο αναλυτικά, η ναυτιλιακή Capital Maritime & Trading -της οποίας και ηγείται- προχώρησε στην πώληση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Aristofanis (χωρητικότητας 178.926-dwt και κατασκευής 2011) για το ποσό των 31,05 εκατ. δολαρίων, επιτυγχάνοντας έτσι να κερδίσει 9,8 εκατ. δολάρια, λόγω της ανάκαμψης της αγοράς ξηρού φορτίου που οδήγησε σε αύξηση των αξιών των μεταχειρισμένων bulkers. Ο κ. Μαρινάκης το είχε εξαγοράσει για 21,25 εκατ. δολάρια από τη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή SK Shipping το Νοέμβριο του 2016 μαζί με τα άλλα δύο αδελφά του πλοία, όπως είχε γράψει το mononews.gr.

    Δηλαδή, επί της ουσίας, κατόρθωσε να βγάλει τα μισά σχεδόν χρήματα της εξαγοράς του ΔΟΛ μέσα σε διάστημα ολίγων μηνών.

    Και κάπου εδώ μπαίνει στην ιστορία η Αγγελική Φράγκου, από τη στιγμή που η ναυτιλιακή Navios Maritime Partners -την οποία ελέγχει- είναι η εταιρεία εκείνη που το απέκτησε, όπως μετέδωσε το mononews.gr σχετικά. Η συγκεκριμένη αγοραπωλησία έγινε γνωστή πρώτα μέσα από την ανακοίνωση της διοίκησης της Navios Maritime Partners, στην οποία ωστόσο δεν αποκαλύπτονταν η ταυτότητα του bulker.

    Η συγκεκριμένη εξαγορά καταδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το πόσο γρήγορα κλείνονται οι συμφωνίες αγοραπωλησιών στην αγορά του dry bulk, ειδικά όταν σε αυτές πρωταγωνιστούν πανίσχυροι παράγοντες όπως ο κ. Μαρινάκης και η κα Φράγκου.

    Βέβαια, παρά το γεγονός ότι πρόκειται σαφέστατα για ένα επικερδές deal, σύμφωνα με την online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, τα 31,05 εκατ. δολ. δεν αποτελούν ένα αστρονομικό ποσό – η πλατφόρμα προσδιόριζε μάλιστα την αξία του Aristofanis στα 32,1 εκατ. δολ.

    Όμως, ο εφοπλιστής είναι σε θέση να γνωρίζει πώς να εκμεταλλευτεί κατάλληλα την ανάκαμψη της αγοράς και να βγει κερδισμένος και με το παραπάνω.

    Σημειώνεται ότι ο εφοπλιστής έχει επενδύσει 110 εκατ. δολάρια για 5 bulkers (μαζί με το Aristofanis), τα οποία τα αγόρασε όλα το δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς, σε μια περίοδο κατά την οποία οι τιμές είχαν καταρρεύσει ως αποτέλεσμα της κρίσης που είχε χτυπήσει την αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σφαγή στο Mega: Μπαίνει με 22,1% ο Μαρινάκης. Πώς διαμορφώνονται οι ισορροπίες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στον Μαρινάκη ο ΔΟΛ με προσφορά 22.892.000 εκατ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Το φάντασμα της Hanjin συνεχίζει να στοιχειώνει την Danaos



    ΣΧΟΛΙΑ