• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Αρνητικό ήταν το πρόσημο στην ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 5-9 Ιουνίου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, υποχώρηση παρουσίασε η έντονη κινητικότητα που είχε παρατηρηθεί το προηγούμενο διάστημα στην αγορά των πλοίων τύπου VLCC, με αποτέλεσμα την εβδομάδα που πέρασε οι τιμές των ναύλων -και ειδικότερα στην Μέση Ανατολή- να κινηθούν πτωτικά στις διαδρομές από την περιοχή αυτή.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Πάραυτα, η αγορά της Δυτικής Αφρικής παρέμεινε αρκετά δραστήρια, αποτρέποντας έτσι την περαιτέρω πτώση στις τιμές των ναύλων πράγμα που -σύμφωνα με την άποψη των ειδικών- αν συνεχιστεί θα μπορούσε να απορροφήσει και την υπερπροσφορά σε διαθέσιμο τονάζ από την περιοχή του Περσικού κόλπου.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 5% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $14.650 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, περαιτέρω πτώση παρουσίασε και η αγορά των πλοίων τύπου Suezmax την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων στις δυο βασικές διαδρομές από την Δυτική Αφρική να υποχωρούν από περίπου WS80 σε WS65. Επιπροσθέτως, η ζήτηση στην Δυτική Αφρική κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς, ενώ παράλληλα, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και οι κοντινές αγορές, όπως για παράδειγμα εκείνη της Μεσογείου.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 17% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $11.870 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Αρνητικό ήταν το κλίμα της αγοράς την εβδομάδα που πέρασε για τους πλοιοκτήτες σε πλοία τύπου Aframax στις περιοχές της Βόρειας Θάλασσας και την Βαλτικής, με την τιμή στην διαδρομή από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα να υποχωρεί από WS75 σε WS65, ενώ σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε και η τιμή στην διαδρομή εντός της Βόρειας Θάλασσας από WS102,5 σε WS95.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 19% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9,795 ημερησίως.

    LR/MR

    Υποτονικό ήταν το κλίμα στην αγορά των πλοίων τύπου LR1 την εβδομάδα που πέρασε στην περιοχή του Περσικού, με την τιμή στην διαδρομή προς την Ιαπωνία να υποχωρεί από WS110 σε WS105, ενώ αντίθετα, στην ίδια διαδρομή στα πλοία τύπου LR2 η τιμή ενισχύθηκε από WS87,5 σε WS90.

    Περαιτέρω πτώση παρουσίασαν και οι αγορές της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου στα πλοία τύπου Handysize, με τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων να υποχωρεί πάνω από 20% και στις δυο βασικές διαδρομές.

    O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα Handysizes παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 23% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $3.493 ενώ στα MRs, οριακή πτώση 1% στα $9.870 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους αναλυτές, σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά της Καραϊβικής στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να υποχωρήσει οριακά σε WS115. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και οι αγορές της Βόρειας Θάλασσας και της Μεσογείου, με τις τιμές στις βασικές διαδρομές από τις περιοχές αυτές να κινούνται πτωτικά σε WS112,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε οριακά κατά 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $ 9.234 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η νέα στρατηγική κίνηση του Βαρδή Βαρδινογιάννη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Ο εφοπλιστής έκανε την έκπληξη και κέρδισε, κόντρα στις προσδοκίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Νέα στρατηγική συμφωνία για τον Σταμάτη Τσαντάνη (Seanergy)



    ΣΧΟΛΙΑ