Business

SHIPPING FOCUS: Ενέδωσε στο scrapping ο Βαρδής Βαρδινογιάννης

Βαρδής Βαρδινογιάννης ναυτιλία

Βαρδής Βαρδινογιάννης, επιχειρηματίας


Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

Πούλησε πλοίο για scrap η Avin

Μετά τη Gener8 Maritime του Πήτερ Γεωργιόπουλου και η ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων του Βαρδή Βαρδινογιάννη, προχώρησε στην πώληση του παλαιότερης κατασκευής πλοίου της για scrap. Συγκεκριμένα, το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax Impros (χωρητικότητας 101.605-dwt και κατασκευής 1994) πουλήθηκε σε διαλυτήριο στο Μπαγκλαντές για 365 δολ./ldt, δηλαδή για 6 εκατ. δολάρια συνολικά. Ο κ. Βαρδινογιάννης είχε αγοράσει το πλοίο το 2012 από την κροατικών συμφερόντων εταιρεία Tankerska Plovidba για το ποσό των 8,8 εκατ. δολαρίων.

Αυξημένα έσοδα εμφάνισε η GasLog

Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

Η ναυτιλιακή GasLog Ltd., της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Πήτερ Λιβανός, στα αποτελέσματα της χρήσης του Q2 του 2017, εμφάνισε έσοδα 129,9 εκατ. δολ., αυξημένα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016, όταν ο κύκλος εργασιών της είχε ανέλθει στα 114,5 εκατ. δολ. Η ναυτιλιακή, μετά την πώληση δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη θυγατρική της GasLog Partners, μπορεί άνετα πια να προχωρήσει σε εξοφλήσεις χρέους και να επικεντρωθεί στα αναπτυξιακά της πλάνα.

Νέο επικερδές ναυλοσύμφωνο για τη Diana

Η ναυτιλιακή Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού, επέκτεινε τη χρονοναύλωση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize GP Zafirakis (χωρητικότητας 179.492-dwt και κατασκευής 2014). Η γερμανική RWE Supply & Trading θα καταβάλει το ποσό των 15.000 δολ. ημερησίως στη Diana (μείον 5% προμήθεια προς τρίτους), ενώ το ναυλοσύμφωνο θα έχει διάρκεια 14-17 μήνες. Η ναυτιλιακή του κ. Παληού αναμένει ακαθάριστα έσοδα ύψους 6,08 εκατ. δολ. από την ελάχιστη διάρκειά του. Σημειώνεται ότι με το τρέχον συμβόλαιο με τη RWE, το GP Zafirakis κερδίζει 6.500 δολ./μέρα.

Μειώνει κι άλλο τη συμμετοχή του στην DHT ο Fredriksen

Όπως αναφέρεται σε σχετική έγγραφη δήλωση στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen μείωσε κι άλλο τη συμμετοχή της στην DHT Holdings, μετά από την πρόσφατη πώληση μετοχών στην οποία προχώρησε. Πλέον συμμετέχει στην εισηγμένη στη Νέα Υόρκη εταιρεία με ποσοστό μόλις 4,9%, κατέχει δηλαδή 7.104.838 μετοχές συνολικής αξίας 28,8 εκατ. δολ.

Πωλητήριο και για άλλα πλοία της United

Σύμφωνα με τους brokers, ακόμη 2 φορτηγά πλοία της χρεοκοπημένης ιαπωνικής ναυτιλιακής United Ocean Group πρόκειται να διατεθούν προς πώληση καθώς το ενδιαφέρον για σύγχρονα μεταχειρισμένα bulkers αναζωπυρώνεται. Ο λόγος για το open-hatch supramax Ocean Promise (χωρητικότητας 51.687-dwt και κατασκευής 2010) και το panamax Goddess Santosh Devi (χωρητικότητας 81.918-dwt και κατασκευής 2014).

Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (03/08/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Baltic Dry Index (BDI): 1023 (+30)
  • Baltic Capesize Index (BCI): 1602 (+127)
  • Baltic Panamax index (BPI): 1143 (+25)
  • Baltic Supramax Index (BSI): 767 (-5)
  • Baltic Handysize Index (BHSI): 482 (-6)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: Η νέα του στρατηγική – Όλες οι εξελίξεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δυσκολίες στην αγορά των τάνκερ βλέπει η Wells Fargo

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Ραβασάκι από τον Nasdaq στην Diana Containerships


ΣΧΟΛΙΑ