Business

Γιάννης Μυτιληναίος: Συνεχίζει τις στρατηγικές business στη ναυτιλία

  • Ορέστης Ζερβονικολάκης
Mυτιληναίος


Σε μία νέα επενδυτική κίνηση προχωράει η ναυτιλιακή M/Maritime, της οποίας ηγείται ο επιχειρηματίας Γιάννης Μυτιληναίος, ο οποίος επέστρεψε στην Ιαπωνία για την παραγγελία δύο νεότευκτων φορτηγών πλοίων τύπου handysize.

Η διοίκηση της ναυτιλιακής συνήψε συμφωνία με τα ναυπηγεία Saiki Heavy Industries (SHI) για την κατασκευή δύο handysizes (αμφότερα χωρητικότητας 37.000-dwt). Τα δύο νεότευκτα αναμένεται να παραδοθούν στο στόλο της ναυτιλιακής το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Σημειώνεται πως η εταιρεία του κ. Μυτιληναίου δεν αποκάλυψε τις οικονομικές λεπτομέρειες της νέας παραγγελίας. Πάντως, σύμφωνα με την Tradewinds, το deal έκλεισε στα 20 εκατομμύρια δολάρια και για τα δύο κομμάτια, τιμή αρκετά χαμηλή, συγκριτικά με τα τρέχοντα επίπεδα των τιμών για πλοία που κατασκευάζονται σε ιαπωνικά ναυπηγεία.

Τα δύο νεότευκτα φορτηγά πλοία που παρήγγειλε ο κ. Μυτιληναίος, θα κατασκευαστούν στην γιάρδα Onomichi και τα hulls θα φέρουν τους αριθμούς «765» και «766». Σύμφωνα με την ιστοσελίδα των ναυπηγείων, πρόκειται για έναν «super box-shaped bulker» σχέδιο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται. Επιπροσθέτως, πληροφορίες αναφέρουν πως στη συγκεκριμένη γιάρδα αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται περίπου 20 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου ultramax και open-hatch handysize. Σχεδόν όλες οι τοποθετήσεις έχουν γίνει από ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα την Ιαπωνία.

Η κίνηση αυτή στην οποία προχώρησε ο κ. Μυτιληναίος για λογαριασμό της M/Maritime έρχεται να ενισχύσει την έντονη δραστηριότητα που σημειώνεται τελευταία, στην αγορά ξηρού φορτίου. Η ναυλομεσιτική Clarksons έχει καταγράψει μέχρι σήμερα 60 παραγγελίες νεότευκτων bulkers για το 2017 – μια σημαντική αύξηση της τάξεως του 125%, συγκριτικά με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν.

H νεοσύστατη ελληνική ναυτιλιακή συνεχίζει να εντυπωσιάζει, επεκτείνοντας τον στόλο της στα 9 πλοία (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που τελούν υπό κατασκευή). Ο στόλος της ναυτιλιακής του κ. Μυτιληναίου απαρτίζεται ήδη από τρία ultramaxes, ένα handysize και ακόμη ένα ιαπωνικής κατασκευής bulker τύπου ultramax να αναμένεται να ενταχθεί στο στόλο της M/Maritime μέσα στο καλοκαίρι. Επιπλέον, τον Ιούνιο η εταιρεία γνωστοποίησε τη συμφωνία που είχε συνάψει με τη γιάρδα Hakodate στην περιοχή της Namura,  για την κατασκευή ακόμη δύο νεότευκτων handysizes, με την παράδοσή τους να υπολογίζεται κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 και 2019 αντίστοιχα.

Ωστόσο, η τελευταία παραγγελία στα ναυπηγεία SHI δεν φαίνεται να σηματοδοτεί το τέλος των επεκτατικών σχεδίων της M/Maritime. Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές που πρόσκεινται στην εταιρεία, σημειώνεται το ενδιαφέρον για ενδεχόμενα resales ενός ή και περισσότερων ιαπωνικής κατασκευής φορτηγών πλοίων τύπου ultramax.

Η ναυτιλιακή που ελέγχει ο κ. Μυτιληναίος έχει ήδη εξαγοράσει ένα ultramax που χτίζεται στην Ιαπωνία. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα υπέγραψε ένα μνημόνιο συμφωνίας για την απόκτηση του «Hull Number 936», το οποίο δραστηριοποιηθεί εμπορικά αμέσως μετά την παράδοση του στο στόλο της στα τέλη Σεπτεμβρίου, υπό την ονομασία «Calypso.GR».

Αξίζει να αναφέρουμε πως ο κ. Μυτιληναίος δημιούργησε την M/Maritime με σκοπό να λειτουργήσει ως μια ανεξάρτητη εταιρεία διαχείρισης πλοίων, αλλά επωφελείται επίσης από τις επιχειρήσεις της οικογένειας Μυτιληναίου.

Από τον Ιανουάριο, η ναυτιλιακή αποτελεί τον αποκλειστικό  διαχειριστή όλων των φορτίων της «Αλουμίνιο της Ελλάδος», μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής βωξίτη, αλουμίνας και αλουμινίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η Αλουμίνιο της Ελλάδος αποτελεί την μεταλλουργική επιχείρηση του κραταιού Ομίλου Μυτιληναίος.

Παράλληλα με τον ιδιόκτητο και πλήρως λειτουργικό στόλο της, η M/Maritime προχωράει και σε ναυλώσεις άλλων bulkers. Μάλιστα, αυτή την περίοδο έχει ήδη ναυλώσει τρία φορτηγά πλοία τύπου handysize.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δημήτρης Βερνίκος: Η Vernicos αγόρασε και το τελευταίο ρυμουλκό της Pacific Basin

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Δράγνης: Νέα παραγγελία για τάνκερ στα αναγεννημένα ναυπηγεία STX

ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ: Στα χέρια του John Fredriksen και το τελευταίο πλοίο της ελληνικής Quintana