• Business

    Clarksons: «Τα νεότευκτα πλοία δεν απειλούν την ανάκαμψη της αγοράς» – Τι λένε οι αναλυτές

    Frode Morkedal Clarksons

    Frode Morkedal, αναλυτής Clarksons Platou Securities


    H Clarksons Platou Securities (θυγατρική της ναυλομεσιτικής Clarksons), αναφέρθηκε στις πολυσυζυτημένες «εικασίες του Τύπου», τονίζοντας πως δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να θεωρηθεί απειλή η αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων, αποκλείοντας την πιθανότητα αυτή η αύξηση να βάλει φρένο στην ανάπτυξη της αγοράς.

    Οι αναλυτές της εταιρείας επισημαίνουν πως ο συγκεκριμένος τομέας έχασε το momentum του κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, με τις μετοχές των ναυτιλιακών να υποχωρούν αρκετά σε μία περίοδο που -σε γενικές γραμμές- δε σημειώθηκε σημαντική πρόοδος στην αγορά. Αυτό, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές των μεταχειρισμένων αλλά και την σημαντική μείωση των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων, κάνει την Clarksons Platou Securities να πιστεύει πως η ναυτιλία συνεχίζει να προσφέρει στους επενδυτές ένα δέλεαρ, παρόλα τα ρίσκα που ενδέχεται να παρουσιαστούν.

    Στο τελευταίο τους report, οι αναλυτές Frode Morkedal, Herman Hildan και John Gandolfo τονίζουν πως οι παραγγελίες νεότευκτων δεν επηρεάζουν και δεν απειλούν την ανάπτυξη. Επισήμαναν ακόμη πως «εν αντιθέσει με όσα αναπαράγονται από τα ΜΜΕ, τα οποία προέβαλαν υπερβολικά την αυξημένη δραστηριότητα του βιβλίου παραγγελιών, η άλλη πλευρά της βιομηχανίας -αυτή της προσφοράς- δεν έχει έρθει αντιμέτωπη με καμία συνταρακτική αλλαγή. Στην πραγματικότητα, τους τελευταίους 12 μήνες, έχουν γίνει παραγγελίες μόνο για 652 πλοία (συνολικής χωρητικότητας 15.9m-cgt/38m-dwt), με το κόστος τους να ανέρχεται στα 45 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που καθιστά την δεδομένη χρονική στιγμή, αυτή με το χαμηλότερο ποσοστό παραγγελιών τα τελευταία 20 χρόνια, 71% κάτω από τον μέσο όρο».

    Παρόλα αυτά, οι αναλυτές της Clarksons Platou Securities βλέπουν μία υποχώρηση στις τιμές των μετοχών έπειτα από ένα πολύ ισχυρό πρώτο τρίμηνο για τις μετοχές της αγοράς ξηρού φορτίου.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    Μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2017 οι μετοχές αυξήθηκαν κατά μέσο όρο μόλις κατά 26%, παρόλη την άνοδο των τριών πρώτων μηνών του έτους που άγγιξε το 60%.

    Αντίστοιχα είναι και τα στοιχεία στις αγορές των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, αργού και χύμα προϊόντων, με τις μετοχές των εταιρειών να μειώνονται από 2% έως 13% τους τελευταίους τρεις μήνες, όπως σημειώνουν οι αναλυτές.

    Οι τρεις αναλυτές ανέφεραν συγκεκριμένα πως «παρατηρούμε ότι το μακροοικονομικό υπόβαθρο εξακολουθεί να υποστηρίζει την αύξηση της ζήτησης καθώς και την ανάκαμψη που αναμένεται τα επόμενα χρόνια».

    Μακροπρόθεσμα κέρδη

    Καταλήγοντας, ανέφεραν πως οι επενδυτές που στοχεύουν μακροπρόθεσμα, θα πρέπει να περιμένουν υψηλές αποδόσεις από τη ναυτιλία μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς η αγορά ανακάμπτει και επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα:

    «Αναμένουμε πως το ξηρό φορτίο θα ξαναγίνει ελκυστικό μαζί με τη εποχιακή ανάπτυξη που περιμένουμε στο δεύτερο μισό του χρόνου, ενώ ταυτόχρονα πιστεύουμε πως η αγορά των containerships έχει επανέλθει εδώ και καιρό σε κανονικά επίπεδα. Ακόμη, η σημαντική αύξηση του τονάζ μεταφοράς υγρού φορτίου θα ενισχύσει το εμπόριο του LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο), ενώ ταυτόχρονα η αγορά των tankers μεταφοράς αργού πετρελαίου θα συνεχίσει να είναι το “μαύρο πρόβατο”, εξαρτώμενη πλήρως από τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου».

    Τέλος, οι αναλυτές της Clarksons Platou Securitities δεν παρέλειψαν να τονίσουν και 3 σημεία-κλειδιά, τα οποία τους επιτρέπουν να κοιτούν το μέλλον με αισιοδοξία. Το πρώτο αφορά τις τιμές των πλοίων, οι οποίες συνεχίζουν να παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά σημεία. Το δεύτερο έχει σχέση με το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων, του οποίου η δραστηριότητα παραμένει μικρή, οδηγώντας την ανάκαμψη του παγκόσμιου στόλου σε χαμηλά επίπεδα, για τα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον. Το τρίτο σημείο υποστηρίζει πως η οικονομική ανάπτυξη θα επιταχύνει την ζήτηση στη ναυτιλία, ενισχύοντάς τη σημαντικά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Το τριπλό «χτύπημα» του Συμεών Παληού

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Deal-μαμούθ στη ναυτιλία! Τι «ψώνισε» με 6,3 δισ. δολ. η Cosco

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πεσμένη η δραστηριότητα στην αγορά του scrap – Ελπίζουν σε ανάκαμψη οι αναλυτές



    ΣΧΟΛΙΑ