• Business

    Β. Μαρινάκης: Κάνει το μπαμ με έως και οκτώ νεότευκτα τάνκερ VLCC

    Μαρινάκης

    Βαγγέλης Μαρινάκης. Εφοπλιστής.Επικεφαλής Capital Maritime


    Θέσεις για έως και οκτώ νεότευκτα τάνκερ VLCC “έκλεισε” στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries η ναυτιλιακή Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, σε ένα deal που μπορεί να ξεπεράσει και τα 650 εκατομμύρια δολάρια.

    Σύμφωνα με πηγές της αγοράς των τάνκερ που επικαλείται το TradeWinds, ο Βαγγέλης Μαρινάκης έχει υπογράψει δήλωση προθέσεως για την κατασκευή τεσσάρων VLCCs (Tier III) και βρίσκεται σε “προχωρημένες συζητήσεις” με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, ενώ οι οψιόν για τέσσερα επιπλέον πλοία πιστεύεται ότι αποτελούν μέρος της συμφωνίας για την οποία φέρεται να μεσολαβεί η Clarksons.

    Σημειωτέον ότι η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μία περίοδο αυξημένης κινητικότητας στις παραγγελίες μεγάλων τάνκερ, καθώς πάνω από 30 τάνκερ VLCC έχουν παραγγελθεί συνολικά φέτος, ενώ υπάρχουν και άλλες συμφωνίες που φημολογείται ότι βρίσκονται στα σκαριά, όπως αυτή του John Fredriksen με τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, όπου ο γνωστός εφοπλιστής φέρεται να παζαρεύει την τιμή. Η κινητικότητα αυτή προκαλεί βέβαια μία κάποια ανησυχία για το ενδεχόμενο να καταστεί η αγορά μέσα στα επόμενα χρόνια κορεσμένη από την υπερπροσφορά, με αρνητικές συνέπειες για τις τιμές στον κλάδο.

    Η κίνηση αυτή του Βαγγέλη Μαρινάκη, αν επιβεβαιωθεί, έρχεται ενάμιση μήνα μετά το μεγάλο deal για την απόκτηση πέντε πλοίων της χρεοκοπημένης Hanjin Shipping, έναντι 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Ήδη πριν από λίγες μέρες η Capital Ship Management παρέλαβε το πρώτο από αυτά, το χωρητικότητας 9.954-teu και κατασκευής 2011 Hanjin China (μετονομάστηκε σε Athenian) και έπονται τα υπόλοιπα τέσσερα, που είναι τα χωρητικότητας 10.000-teu Hanjin United Kingdom, Hanjin Spain, Hanjin Netherlands (όλα κατασκευής 2011) και Hanjin Korea (κατασκευής 2010), τα οποία έχουν «χτιστεί» επίσης στις γιάρδες της Samsung.

    Πρόκειται για τα μεγαλύτερα containerships που διαθέτει στο στόλο της η ναυτιλιακή, καθώς, διαχειρίζεται ήδη άλλα 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 69.511-teu και κατασκευής 2006-2015 – όλα ανήκουν στο στόλο της εισηγμένης στο NASDAQ Capital Product Partners (CPLP), επίσης θυγατρικής του ομίλου Capital Maritime.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θρίλερ με πλοίο της AM Nomikos που επισχέθηκε στη Νότια Αφρική

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ευάγγελος Πιστιόλης: Έχει δώσει 97,5 εκατ. δολ. για νεότευκτα τάνκερ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Πούλησε πλοίο για scrap ο Γιώργος Οικονόμου



    ΣΧΟΛΙΑ