• Business

    Τι να περιμένουμε στην αγορά του ξηρού φορτίου στο δεύτερο εξάμηνο του έτους

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Η πορεία της αγοράς του ξηρού φορτίου στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, μετά από ένα “εκρηκτικό” πρώτο τρίμηνο που ακολουθείται από ένα προβληματικό δεύτερο τρίμηνο, ήταν ένα από τα βασικά θέματα που απασχόλησαν το συνέδριο Marine Money 2017 στη Νέα Υόρκη, με τις εκτιμήσεις στελεχών ναυτιλιακών εταιρειών να είναι μοιρασμένες ανάμεσα στους αισιόδοξους και τους πιο επιφυλακτικούς.

    Ως γενικό συμπέρασμα, οι ελπίδες για την αγορά του dry bulk στηρίζονται κατά κύριο λόγο στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας (που αναμένεται να αυξηθούν στη συνέχεια του έτους, δίνοντας ώθηση στην αγορά), καθώς και στην εκτίμηση για μειωμένη χρήση πλοίων τύπου VLOC, μετά το ναυάγιο του Stellar Daisy που ήρθε να αναδείξει τους κινδύνους αυτής της πρακτικής.

    Ο Ted Petrone, αντιπρόεδρος της Navios Corp. (συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου), επικεντρώθηκε κυρίως στο ζήτημα της επάρκειας του στόλου για να καλύψει τη ζήτηση, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι η αύξηση του στόλου των bulkers φέτος (που με βάση τις προβλέψεις θα κυμανθεί γύρω στο 2%) θα είναι μικρότερη από την αύξηση της ζήτησης.

    Όπως παρατήρησε εξάλλου, ο αυξημένος αριθμός περιοδικών ναυλώσεων στις οποίες προχώρησαν οι μεγάλοι ναυλωτές από τις αρχές του έτους (“έχουν πάρει περισσότερα πλοία φέτος απ’ όσα είχαν πάρει σε όλη την περσινή χρονιά”, ανέφερε χαρακτηριστικά) δείχνει πως η κυρίαρχη άποψη είναι ότι η αγορά στη συνέχεια του έτους θα αντιμετωπίσει δυσκολίες.

    Από την πλευρά του, ο Λουκάς Μπαρμπάρης, πρόεδρος της Safe Bulkers (συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου), στάθηκε στην αγορά του άνθρακα, προβλέποντας ότι οι εξαγωγές προς την Κίνα πιθανόν να αυξηθούν, καθώς η χώρα θα αναγκαστεί να αυξήσει την ηλεκτροπαραγωγή της από μονάδες άνθρακα, λόγω της μειωμένης ηλεκτροπαραγωγής από υδροηλεκτρικά εργοστάσια.

    Ο ίδιος προέβλεψε ότι μέσα στους επόμενους μήνες είναι πιθανό να δούμε μία αύξηση των εισαγωγών θερμικού άνθρακα.

    Επιφυλακτικός ο Herman Billung

    Επιφυλακτικός εμφανίστηκε πάντως ο διευθύνων σύμβουλος της Songa Bulk, Herman Billung, τονίζοντας πως η εκρηκτική άνοδος της αγοράς στο πρώτο τρίμηνο πυροδοτήθηκε από τις υψηλές τιμές σιδήρου και άνθρακα, όμως τώρα οι τιμές έχουν πέσει. Η ανάκαμψη του πρώτου τριμήνου ήταν υπερβολικά ισχυρή και υπερβολικά γρήγορη, σημείωσε, και μολονότι αναγνώρισε πως τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη είναι βελτιωμένα, εκτίμησε πως το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα παραμείνει soft, κάτι που όπως είπε είναι καλό και χρειάζονται ακόμη τρεις με έξι μήνες σε αυτούς τους ρυθμούς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Πειρατές έφυγαν με άδεια χέρια από πλοίο της Navios

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Φρίξος Παπαχρηστίδης (Hellespont): «Σκοτώνει» για 40 εκατ. δολ. τα πλοία του



    ΣΧΟΛΙΑ