F

Business

Θετική εξέλιξη για την κατασκευή των τριών νέων VLCCs του Γιάννη Αγγελικούση στα ναυπηγεία DSME

Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas

Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Tankers


Αίσιο τέλος φαίνεται πως είχε το “σίριαλ” για τις εγγυήσεις αποζημίωσης που θα κληθούν να πληρώσουν τα ναυπηγεία DSME στον Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά με την κατασκευή των τριών VLCCs που έχει παραγγείλει σε αυτά.

Πρόκειται για τα τρία VLCCs χωρητικότητας 318.000 dwt που παρήγγειλε η Maran Tankers Management πριν από ενάμιση μήνα στα ναυπηγεία DSME (τα…αγαπημένα του Γιάννη Αγγελικούση), έναντι 250 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πρόβλημα όμως είναι ότι τα ναυπηγεία DSME βρίσκονται σε άσχημη οικονομική κατάσταση, και οι πιστώτριες τράπεζες δίσταζαν να παράσχουν τις εγγυήσεις αποζημίωσης, φοβούμενες ότι τα ναυπηγεία θα καταρρεύσουν υπό το βάρος των υπέρογκων χρεών τους και επομένως θα αναγκαστούν να αποπληρώσουν τις εγγυήσεις αυτές στον Έλληνα εφοπλιστή.

Τελικά, όπως μεταδίδει το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, η Korean Development Bank (KDB) φέρεται να εξέδωσε τις εν λόγω εγγυήσεις, δίνοντας ουσιαστικά το πράσινο φως για να προχωρήσουν οι εργασίες.

Σημειωτέον ότι τα ναυπηγεία DSME έχουν αναλάβει αυτήν την περίοδο την κατασκευή συνολικά 18 πλοίων για λογαριασμό του Γιάννη Αγγελικούση, μεταξύ αυτών και μίας πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU), που θα είναι η πρώτη για τον Έλληνα εφοπλιστή.

Ειδικότερα, η παραγγελία της Maran Gas Maritime αφορά στην κατασκευή ενός πλοίου χωρητικότητας 173.400 cbm, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του 2020, ενώ η συμφωνία, που περιλαμβάνει και οψιόν για την κατασκευή δύο πλοίων LNG, θα στοιχίσει περίπου 590 εκατομμύρια δολάρια στην ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία.

Πάντως, πριν από λίγες μέρες προκάλεσε ανησυχία η πληροφορία ότι ένας από τους κατόχους ομολόγων των ναυπηγείων DSME επιχειρεί να μπλοκάρει την αναδιάρθρωσή τους προσφεύγοντας στη Δικαιοσύνη, αν και όλα δείχνουν πως η προσφυγή αυτή δεν θα οδηγήσει σε εκτροχιασμό της διάσωσης των ναυπηγείων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Ποιος διεκδικεί 22 εκατ. δολ. από τον Μιχάλη Ζολώτα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές με παραγγελίες πλοίων αξίας 1,88 δισ. δολ. το 2017

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Απίστευτα λεφτά στη ναυτιλία: Πώς ο Β. Μαρινάκης σε 6 μήνες έβγαλε κέρδος 10 εκατ. δολ.


ΣΧΟΛΙΑ