• Business

    Πέφτουν οι τιμές στην αγορά scrap – Αισιοδοξία για ανάκαμψη από τους αναλυτές

    scrap


    Πτωτικές τάσεις στις τιμές στην αγορά scrap διαπιστώνουν στις τελευταίες εκθέσεις τους οι αναλυτές του κλάδου, αν και είναι διάχυτη η αίσθηση πως πρόκειται για προσωρινές τάσεις που δεν θα κρατήσουν για πολύ.

    “Παρά την πτώση που σημειώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες στις τοπικές τιμές του χάλυβα, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των διαλυτριών εταιρειών φάνηκε να πιέζει περαιτέρω τα επίπεδα των τιμών την προηγούμενη εβδομάδα”, αναφέρει σε έκθεσή της η Allied Shipbroking, επισημαίνοντας πως οι ινδικές εταιρείες του κλάδου τα έδωσαν όλα την προηγούμενη εβδομάδα, αυξάνοντας τις προσφορές τους και εντείνοντας περαιτέρω τον ανταγωνισμό.

    Όπως εξηγεί η Allied Shipbroking, το γεγονός ότι διανύουμε την περίοδο πριν τους μουσώνες πιέζει πολλές εταιρείες του κλάδου να εξασφαλίσουν όποιο διαθέσιμο πλοίο υποψήφιο προς διάλυση προκύψει, και με δεδομένο ότι τα υποψήφια προς διάλυση πλοία συνεχίζουν να είναι λίγα στον αριθμό, τα πράγματα στο μέτωπο των τιμών παραμένουν “ζωηρά”.

    Ωστόσο, προειδοποιεί η Allied, “την ίδια στιγμή φαίνεται ότι κάποιες από τις πρόσφατες αγορές ήταν σε μεγάλο βαθμό κερδοσκοπικές και ως τέτοιες ενέχουν ένα σημαντικό ρίσκο, σε περίπτωση που η αγορά καταρρεύσει περαιτέρω. Για την ώρα, φαίνεται ότι τα σημερινά επίπεδα μπορούν να υποστηριχθούν, μολονότι βρίσκονται στο όριο αυτού που οι τοπικές τιμές χάλυβα και οι τιμές του συναλλάγματος στην ινδική υπο-ήπειρο μπορούν αυτή τη στιγμή να υποστηρίξουν”.

    Από την πλευρά της, η GMS, η μεγαλύτερη αγοράστρια πλοίων με μετρητά στον κόσμο, επιβεβαιώνει πως για μία ακόμα εβδομάδα “ήρθαν περαιτέρω μειώσεις και απογοητεύσεις, καθώς οι τιμές συνέχισαν το καθοδικό τους σπιράλ”, επισημαίνοντας πως οι τοπικές τιμές χάλυβα καταγράφουν μεγάλες αυξομειώσεις, της τάξεως των 10 δολαρίων ανά LDT, σχεδόν καθημερινά.

    Παρόλα αυτά, αναφέρει η GMS, υπήρξαν κάποιες πωλήσεις που ολοκληρώθηκαν αυτήν την εβδομάδα, καθώς οι εταιρείες του κλάδου “θεωρούν πρέπον να συνεχίσουν να κάνουν προσφορές με κάποια από την ανεξήγητη κερδοσκοπία που έχει χαρακτηρίσει την αγορά σε μεγάλο βαθμό φέτος”.

    Πάντως, η GMS ξεκαθαρίζει πως “ίσως δεν είναι ώρα να πατήσουμε ακόμα το κουμπί του πανικού”, προσθέτοντας: “Δεδομένου ότι ένας αριθμός μεγαλύτερων πλοίων LDT παραμένουν απούλητα και σε χέρια αγοραστών με μετρητά, πολλοί ελπίζουν ότι αυτή η πρόσφατη πτώση δεν είναι τίποτα παραπάνω από κάτι προσωρινό και οι τιμές πιθανόν να ανακάμψουν στα προηγούμενα επίπεδα, τουλάχιστον εν όψει της αναμενόμενης καλοκαιρινής επιβράδυνσης”.

    Τέλος, η Clarksons Platou Hellas σημειώνει επίσης τις μεγάλες αυξομειώσεις στις τιμές του χάλυβα στην Ινδία, επισημαίνοντας πως “φαίνεται ότι η διόρθωση που πολλοί προέβλεπαν συμβαίνει τώρα”.

    Είναι ενδιαφέρουσα η τρέχουσα εποχή, καθώς η κατάσταση δείχνει κάπως αντιφατική. Εξακολουθεί να υπάρχει μία έλλειψη τονάζ, ωστόσο τα επίπεδα των τιμών υποχωρούν. Πότε ήταν η τελευταία φορά που συνέβη αυτό;”, αναφέρεται στην έκθεση της Clarkson Platou Hellas, που συμπληρώνει: “Το αίσθημα που βγαίνει είναι ότι η τρέχουσα αρνητική τάση είναι κάτι το προσωρινό, καθώς το τονάζ που παραδόθηκε την περίοδο πριν τους μουσώνες μπορεί να προσελκύσει περισσότερες θετικές συζητήσεις ξανά, όμως για την ώρα κάθε ιδιοκτήτης που θέλει να δει μία τιμή στα 400+ δολάρια ανά LDT ίσως θα πρέπει να περιμένει επ’ αόριστον”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: «Βγήκε στην αγορά» για πλοίο ο Θανάσης Μαρτίνος

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Οικονόμου: «Χτύπησε» ξανά με αγορά πλοίου



    ΣΧΟΛΙΑ