Business

Γιατί η Arctic Securities χαμηλώνει τις προσδοκίες για VLCCs και supramaxes

Το φορτηγό πλοίο τύπου supramax "Sun Globe" της Globus Maritime Ltd.

Το φορτηγό πλοίο τύπου supramax «Sun Globe» της Globus Maritime Ltd.


Σε αναθεώρηση επί τα χείρω των προβλέψεών του για τις τιμές των ναύλων στις αγορές των VLCCs και των suezmaxes προχώρησε η Arctic Securities, “ζυγίζοντας” τις περαιτέρω παραδόσεις νεότευκτων πλοίων κατά τους τελευταίους μήνες του 2017 και το 2018.

Εξετάζοντας την επίπτωση των αυξημένων προσθηκών πλοίων το 2017 και τις μελλοντικές παραγγελίες, αναθεωρήσαμε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις μας για τις τιμές στο χώρο των τάνκερ αργού”, ανέφερε σε έκθεσή του ο αναλυτής της Arctic Securities, Andreas Wikborg, επισημαίνοντας πως οι παραγγελίες στο 12% του στόλου των VLCCs δεν είναι υπερβολική, όμως “το πρόβλημα είναι η μικρή διάρκεια του προγράμματος παραδόσεων”.

Όπως σημειώνει, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 αναμένονται μόνο 4 παραδόσεις νεότευκτων VLCCs, όμως ο αριθμός αυτός το δεύτερο τρίμηνο του έτους θα φτάσει τα 12 πλοία και το τρίτο τρίμηνο τα 20 πλοία, πριν πέσει στα 11 πλοία το τελευταίο τρίμηνο του 2018 και σε μονοψήφιους αριθμούς από εκεί και για τρία τουλάχιστον τρίμηνα.

Έτσι, η εκτίμηση του Wikborg για το 2018 είναι πλέον στα 27.000 δολάρια ημερησίως για τα VLCCs το 2018, έναντι 35.000 δολαρίων ημερησίως που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη, ενώ για το 2019 είναι στα 35.000 δολάρια ημερησίως, έναντι 42.500 δολαρίων ημερησίως που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη.

Αντίστοιχα, για την κατηγορία των suezmaxes ο Wikborg βλέπει τις τιμές να κινούνται το 2018 στα 22.000 δολάρια ημερησίως, έναντι 25.000 δολαρίων ημερησίως που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη, και το 2019 στα 28.000 δολάρια ημερησίως, έναντι 32.500 δολαρίων ημερησίως που ήταν η αρχική πρόβλεψη.

Ο αναλυτής της Arctic Securities εκτιμά εξάλλου ότι το τέταρτο τρίμηνο του έτους θα είναι σταθερό, αλλά όχι ιδιαίτερα ισχυρό για τα VLCCs, παρά τις καλές ενδείξεις που καταγράφονται στην αγορά την τελευταία εβδομάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Αγγελικούση: Η Pantheon Tankers επωφελείται από την άνοδο στην αγορά των VLCCs

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Κολλημένο στον ύφαλο παραμένει το container του εφοπλιστή Γ. Λογοθέτη

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ανησυχία στην παγκόσμια ναυτιλία: Στόχος κυβερνοεπίθεσης και η BW Group


ΣΧΟΛΙΑ