• Business

    Η αισιόδοξη πρόβλεψη του Α. Χατζηγιάννη: Η επόμενη ναυτιλιακή κρίση θα είναι τον 22ο αιώνα

    Ο εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης

    Ο εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης


    Ο Ανδρέας Χατζηγιάννης, ιδρυτής της Cyprus Sea Lines και επικεφαλής της Ένωσης Κυπρίων Εφοπλιστών, έκανε μία πολύ εύστοχη πρόβλεψη πέρυσι, όταν είχε διαβλέψει την αλματώδη ανάκαμψη της αγοράς του ξηρού φορτίου και των containerships. Τώρα επιστρέφει με μία ακόμα πιο αισιόδοξη πρόβλεψη.

    Είμαι πολύ, πολύ αισιόδοξος. Νομίζω ότι έχουμε βγει από τη χειρότερη ναυτιλιακή κρίση της ζωής μας. Η προηγούμενη ήταν το 1929. Η επόμενη θα είναι τον 22ο αιώνα. Επομένως, δε νομίζω ότι κανένας από εμάς εδώ έζησε την προηγούμενη, ούτε θα ζήσει την επόμενη”, ανέφερε ο κ. Χατζηγιάννης σε ναυτιλιακό συνέδριο στη Λεμεσό, όπως μεταδίδει το TradeWinds.

    Φυσικά θα υπάρχουν οι συνήθεις κύκλοι, όμως η μεγάλη, μεγάλη κρίση τελείωσε”, διαβεβαίωσε ο ίδιος, επισημαίνοντας πως το 2016 σημειώθηκε ρεκόρ στις διαλύσεις πλοίων και το 2018 θα σημειωθούν ιστορικά χαμηλές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων.

    Από την πλευρά του, ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου (Dynacom Tankers), σε μία από τις σπάνιες εμφανίσεις του, εκτίμησε πως δεν υπάρχει λόγος απαισιοδοξίας ούτε και στην αγορά των τάνκερ, έστω κι αν δεν έχει γνωρίσει αυτή τη θεαματική ανάκαμψη του dry bulk και των containerships.

    Η εποχή των τάνκερ δεν έχει τελειώσει και θα κρατήσει πολλά χρόνια”, διεμήνυσε ο κ. Προκοπίου, προβλέποντας πως οι τιμές του πετρελαίου θα παραμείνουν χαμηλές για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενισχύοντας την παγκόσμια οικονομία, και ειδικά την αμερικανική. Ο μόνος κίνδυνος, παρατήρησε, είναι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας και ενδεχομένως μελλοντικά κατά του Ιράν που ενδεχομένως να περιορίσουν την παγκόσμια ανάπτυξη.

    Πιο επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο Πάνος Λασκαρίδης (Lavinia Corp). “Νομίζω ότι προσβλέπουμε σε δύο ή τρία ίσως χρόνια σταθερής ανόδου των τιμών” στο ξηρό φορτίο, εκτίμησε ο Έλληνας εφοπλιστής, προσθέτοντας: “Όλοι είναι χαρούμενοι επειδή δεν είμαστε στα καταστροφικά επίπεδα κερδοφορίας που ήμασταν πέρυσι – αλλά είμαστε ακόμα πολύ μακριά από το να βγάζουμε καλά κέρδη. Ελπίζουμε ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν, και αν η προσφορά και η ζήτηση δεν ταιριάζουν και δε βοηθήσουν, μπορούμε πάντα να προσευχηθούμε στον Παντοδύναμο”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Β. Μαρινάκης: Η Capital Product πουλάει το παλαιότερο tanker της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νίκος Παππαδάκης: Πούλησε και άλλο bulker η Kassian Maritimes

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ίων Βαρουξάκης: Νέος οικονομικός διευθυντής στη FreeSeas



    ΣΧΟΛΙΑ