• Business

    Baltic Exchange: Τι κρύβει το μέλλον μετά την εξαγορά του από τον SGX;


    Σε νέα εποχή έχει μπει εδώ και λίγους μήνες ο δείκτης Baltic Exchange, μετά την εξαγορά του από τον Singapore Exchange (SGX), που αποτελεί πλέον τον μοναδικό του μέτοχο. Ο διευθύνων σύμβουλος του Baltic Exchange, Mark Jackson, σε συνέντευξή του αναφέρθηκε εκτενώς στη μελλοντική στρατηγική του, αλλά και στα πλεονεκτήματα του να διοικείται από έναν μόνο μέτοχο.

    Νομίζω ότι ένα από τα πλεονεκτήματα του να έχεις έναν μόνο μέτοχο είναι ότι είναι πολύ πιο εύκολο να παρουσιάσεις ποια είναι τα μακροπρόθεσμα σχέδιά σου, αντί να έχεις μία πολύ διαφοροποιημένη ομάδα μετόχων και ένα διοικητικό συμβούλιο αποτελούμενο από ανάμεικτα συμφέροντα στην αγορά”, δήλωσε ο Mark Jackson, μιλώντας στο TradeWinds, σημειώνοντας ότι υπάρχει “πολύ καλή αλληλεπίδραση” μεταξύ του Baltic Exchange και των νέων ιδιοκτητών του στη Σιγκαπούρη.

    Γενικά, η επικοινωνία έχει βελτιωθεί και είναι ψηλά στην ατζέντα μας, και επικοινωνούμε με τον SGX σε τακτική βάση”, σημείωσε.

    Ο Jackson αρνήθηκε να σχολιάσει οτιδήποτε σχετικά με τους στόχους του SGX για τα έσοδα από τον Baltic, για τον οποίο δαπάνησε πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, πέρα από το ότι η SGX έχει “μακροπρόθεσμα σχέδια”, ενώ επεσήμανε πως ο SGX θα επιτρέψει στον Baltic να “αναπτυχθεί ως οργανισμός” και θα υλοποιήσει τα σχέδιά της για να παράσχει αυτό που αποκαλεί “ηγετικό προφίλ” στη ναυτιλιακή αγορά.

    Δεν είμαστε μόνο για τα δεδομένα, αλλά και για τα μέλη μας, για ό,τι μπορούμε να κάνουμε για τα μέλη μας, πώς μπορούμε να αλληλεπιδρούμε περισσότερο με τα μέλη και επίσης με τη ναυτιλιακή αγορά εν γένει”, τόνισε.

    Ο Jackson αποκάλυψε ότι μεταξύ των “σημαντικών αλλαγών” που επίκεινται στην πολιτική του Baltic για τα δεδομένα είναι η ανάπτυξη ενός νέου δείκτη για το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

    Ο SGX έχει να κάνει με τις πρώτες ύλες, όπως ο μετάλλευμα σιδήρου και ο άνθρακας, και εμεις παρέχουμε το μεταφορικό στοιχείο σε αυτό, το πώς οι άνθρωποι μπορούν να περιορίσουν το ρίσκο της μεταφοράς όταν εμπορεύονται αυτές τις πρώτες ύλες. Το LNG είναι μία από αυτές τις πρώτες ύλες”, εξήγησε.

    Ο Baltic, που συνεργάζεται ήδη με τον δείκτη Ningbo Shipping Exchange, μελετά εξάλλου το πώς θα επεκτείνει τα δεδομένα του για τα containerships, όσον αφορά ενδεχόμενες νέες διαδρομές που μπορεί να συμπεριλάβει. “Εξετάζουμε πολύ περισσότερο την Κίνα και επίσης από μία διεθνή θέση, και αυτό ταιριάζει πολύ καλά με τη Σιγκαπούρη, γιατί είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια για containers”, είπε ο Jackson, προσθέτοντας: “Θα εξετάσουμε και άλλες περιοχές όπου μπορούμε να βελτιώσουμε την ασιατική παρουσία μέσω δεικτών και επίσης θα συνεχίσουμε τη δουλειά που κάνουμε, βελτιώνοντας την ποιότητα και διασφαλίζοντας ότι οι δείκτες είναι ενημερωμένοι”.

    Εξάλλου, πρόσφατα ο Baltic ανακοίνωσε αλλαγές σχετικά με τους δείκτες των bulkers, ενώ ο Jackson αποκάλυψε πως είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις για την ένταξη μίας διαδρομής μεταφοράς σιτηρών από τον Κόλπο των ΗΠΑ ή τη Λατινική Αμερική στην Κίνα.

    Ο Jackson επεσήμανε πως μετά την εξαγορά του από τον SGX, ο Baltic έχει μεγαλύτερη ελευθερία δημιουργίας νέων διαδρομών. “Με την παλιά δομή του διοικητικού συμβουλίου, τα κόστη έπρεπε να είναι ισορροπημένα μεταξύ των μετόχων, ενώ τώρα έχουμε έναν μέτοχο που ενδιαφέρεται για την επέκταση των διαδρομών και την επέκταση των δραστηριοτήτων του Baltic”, σημείωσε, τονίζοντας πως “πολλά πράγματα” συμβαίνουν, όμως η μεγαλύτερη αλλαγή για τον Baltic είναι η πολιτική δεδομένων και το γεγονός ότι, με το LNG, ο Baltic επεκτείνεται.

    Έχουμε δείκτη LPG, όμως με το LNG μπαίνουμε και στο υγρό και στο αέριο. Ολόκληρη η παραγωγή των δεικτών είναι πάντα υπό εξέταση και θα παρουσιάσουμε μέσα στους επόμενους 12 μήνες πώς θα το κάνουμε αυτό”, κατέληξε.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Η νέα εποχή ξεκίνησε

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Limit up κερδών για τη ναυτιλιακή του

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πήτερ Λιβανός: «Χτύπησε» τζακ-ποτ ο εφοπλιστής



    ΣΧΟΛΙΑ