• Business

    Αντιμέτωπη με τη χρεοκοπία η πρώτη ναυτιλιακή του Γιώργου Οικονόμου, Drytank

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Αντιμέτωπη με το φάσμα της χρεοκοπίας είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, Drytank, μετά τη δικαστική της ήττα σε μία διαμάχη με ναυπηγοεπισκευαστική εταιρεία που διήρκεσε 23 χρόνια.

    Οι δικαστικές ζητούν τώρα τον διορισμό ενός εκκαθαριστή που θα αναλάβει να εκτιμήσει την αξία των περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης, ώστε να διαπιστωθεί σε ποιο βαθμό μπορεί να ικανοποιηθεί η απαίτηση των αδελφών Ιωάννου, ύψους 1,4 εκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του TradeWinds, η διαδικασία αυτή δεν αναμένεται να προκαλέσει σοβαρό πλήγμα για τον Γιώργο Οικονόμου, αφού τα περιουσιακά στοιχεία της Drytank φαίνονται να είναι πολύ μικρής αξίας, ενώ η αντίδικος εταιρεία δεν έχει δικαίωμα να κινηθεί εναντίον του ευρύτερου ομίλου του εφοπλιστή, παρά μόνο εναντίον της Drytank, η οποία εδώ και χρόνια παραμένει πρακτικά ανενεργή.

    Το δικαστήριο έκρινε ότι η Drytank οφείλει 1,44 εκατ. ευρώ στους αδελφούς Ιωάννου για μη καταβληθέντα έσοδα από ναυλώσεις δύο παλαιών bulkersαπό τον Ιούνιο του 1991 έως τον Φεβρουάριο του 1993. Οι αδελφοί Ιωάννου υποστήριζαν ότι δικαιούνται ένα μέρος των εσόδων των πλοίων, στο πλαίσιο μίας συμφωνίας που είχαν με τον προηγούμενο διαχειριστή των πλοίων, τον Δανό επιχειρηματία Nicholas Moller, τον οποίο βοήθησαν να εξασφαλίσει πενταετή ναύλωση από την ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων, τη ρουμάνικη Petromin. Η Moller με τη σειρά της ναύλωσε τα πλοία στην Drytank, προς την οποία είχε ένα χρέος ύψους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

    Για να καλύψει αυτό το χρέος, το 1992 ο Γιώργος Οικονόμου ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας που ο Moller είχε ιδρύσει για τη διαχείριση των δύο πλοίων, όμως ο Έλληνας εφοπλιστής, όπως υποστήριζαν οι αδελφοί Ιωάννου και έκρινε τελικά το δικαστήριο, δεν τους είχε μεταβιβάσει κανένα μερίδιο από τα έσοδα των πλοίων.

    Το 1993 ο Γιώργος Οικονόμου ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο των πλοίων, θέτοντάς τα υπό τη διαχείριση μίας άλλης εταιρείας του ομίλου του, της Cardiff Marine. Το δικαστήριο αποδέχθηκε πως με τη μεταβίβαση των πλοίων στην Cardiff Marine σταμάτησαν να δημιουργούνται νέες απαιτήσεις από την πλευρά των αδελφών Ιωάννου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η ναυτιλία πάει καλά, οι τράπεζες άρχισαν πάλι να δανείζουν

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κυριαρχούν οι Έλληνες εφοπλιστές – Έχουν επενδύσει 3,7 δις σε πλοία το 2017



    ΣΧΟΛΙΑ